| Luisman a întrebat:

Am avut accident cu BMW meu, model 320, an 2010 PS 177 motor 2.0 diesel, am întrat în altcineva care a oprit în fața mea, în fine, întrebare este dacă merita sa îl repar, și unde, eu acum sunt în Germania, sa încerc sa îl repar aici sau sa îl trimit în România? Si din ce vedeți în poze cam cât ma costă o medie sa îl repar? Am așa
Bară
Parbriz
Farurile
Bordul- mi-a sărit aibergurile
Bară fața, și acolo la bara e puțin stramb fierul din spatele barei, nu știu cum se numeste ala, va rog sa îmi spuneți. PS, motorul nu este atins, sau dacă cunoașteți pe cineva cu care sa vorbesc sa ma ajute, mulțumesc, Facebook- Luis DSP
https://ibb.co/h1Yycp
https://ibb.co/bLV0q9
https://ibb.co/juHrxp
https://ibb.co/f4LYA9
https://ibb.co/dvimV9

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Repari singur,dar mai intai daca au loc, adica unde sa tii masina, incepe sa desfaci ce este striat la ea, scoate bumperu, apii vezi daca frame este indoit, sau lonjeroane cum zic unia.Se vede asa la ochi,nu trebuie sa fii spacialist,eu nu ma uitai la poze,dar cand te uiti la masina real la fata locului iti poti da seama daca e lovita undeva in sasiu.
Daca sasiu e ok te duci la dezmembrari si cumperi tot ce ai nevoie,mai ales ca esti in Germania nu are rost sa cumperi bumper nou, sau faruri noi, deci nu cumpri nimic nou, le faci rost de la dezmembrari, apoi tu singur le montezi, dupa care duci masina la cineva sa vopseasca ce e de vospit si ai terminat lucrarea.Cat te duce?
Simplu te uiti la masina, vezi ce este stricat si notezi, eventual cum am spus dai la o parte, scoti bumperu, vezi daca radiatoarele is bune sau nu, vezi daca ventilatoru este bun sau nu si etc.Notezi tot, apoi cauti dezmembrari si intrebi acolo, sau nu doara la unu, cauti si tu in mai multe locuri si faci lista, pui preturi, cauti si online si asa iti faci idee cam cat ar fi piesele.Nici o piesa din ce ai tu stricat nu merita sa cumperi noi, nici una.Airbagurile daca vrei sa le pui la fel le faci rost tot de la dezmembrari, nu are rost sa cumperi noi.
Acu daca este sa cumperi noi te lasi pagubas, cumperi alta masina cu banii de pe piesele astea daca e sa le iei noi.Airbagurile nu stiu cum este in Europa,dar in America nu esti obligat de lege sa ai airbag la masina, deci daca vrei sa le ai le ai daca nu e treaba ta.Dar nu stiu cum e in Germania.
In legatura cu airbagurile chiar daca pui altele, chestia e ca la airbaguri trebuie sa ai ceva scule, o bormasina cu burghie, si apoi o scula de nituit, airbagurile is nituite.Ma refer daca a sarit aia de la tavan, can rest e f usor de schimbat, daca e de la volan si de la genunchi e floare la ureche.Astea de la tavan is greu de schimbat si alea din scaune.
Dar sa revin ce voiam sa zic. Daca schimbi airbagurile sarite trebuie sa schimbi si calculatoru de airbag,masina aia are calculator pentru airbag,este undeva acolo unde tii mana daca stii ce zic,armrest sau nu stiu cum ii zice in romana, unde este schimbatoru in spate ai acolo chestia aia.Ei toata aia trebuie scoasa si sub se afla calc care controileaza airbagurile.
Chestia este ca nu stiu daca prin Germania sunt service care repara computeru de airbag, daca nu sunt va trebuie sa cumperi alt computer ori nou, ori unu de la alta masina dar la care sa nu fi sarit airbagurile. Dupa asta trebuie programat, atat ala nou cat si cel folosit.Cel mai ieftin ar fi sa repari computeru tau, ar costa doara reparatia undeva la stu si eu 50 poate 70 de euro si aia e tot, ala deja este programat.In cazu in care e sa cumpri nou te rupe la bani laughing
Asa la prima vedere asa pare avarie usoara, asa zic unia dar cand te apuci sa schimbi sa te tii laughing.
Deci parerea mea este sa faci cum am spus, faci lista cu tot ce este damage, apoi cauti online sau la dezmembrari piesele si intrebi cat costa.Deabia dupa ce ai idee cam cat costa piesele,vorbesti cu cineva de vospit,cat te costa sa vopsesti ce ai de vopsit.Dca nu repari,sau schimbi tu ce ai,atunci vorbesti cu cineva si vezi cat te costa toata lucrarea.
Cand afli toate a stea tragi linie si vezi cum stai laughing dar eu te asigur ca daca e sa iti faca cineva lucrarea asta bine nu o sa iesi deloc.
Stai asa ca daca tia sarit si airbagu de la dashbord pffff e jale frate,trebuie sa schimbi tot bordu laughing nu este greu deloc mai ales la bmw dar trebuie sa te pricepi nitel. Daca erai pe linga mine te ajutam eu,reparam impreuna, dar daca e sa iti faca altcineva lucrarea asta iti zic cu banii aia cumperi alta masina laughing O sa ma uit si pe pozele ce ai pus sa vad, daca ma pot uita, dar stiu sigur ca ieftin nu iesi, desi pare la suprafata nu cine stie ce.Cel mai scump este fata, cand te lovesti in fata e jale laughing

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E o avarie usoara, cu siguranta merita sa il repari.
Mai ai radiatoarele duse, probabil si tragarul, armatura de sub bara, ceva conducte daca e cazul.
Manopera la asa ceva e vreo 3000 de lei in Romania, la un atelier "de coltul blocului", cum am eu. Piesele o sa coste mult.
In final, masina iese ok, iar investitia totala o sa fie sub 2000 de euro.
La valoarea masinii, eu zic ca e ok.
Poate ar merita sa o trimiti pe platforma in Romania, si sa te intorci cu ea pe roti. Dar e posibil sa gasesti ateliere 'pirat' si acolo, prin garajele de la subsol ale caselor inchiriate de romani, turci, indieni...

| relian a răspuns:

Mda ma uitai la poze,nu e cine stie ce grav,dar se pare ca ai si capota indoita,deci trebuie schimbata.Du-te fa rost de piese de la dezmembrari,si de airbaguri de toate piesele,nu cumpara nimic nou ca nu ai de ce.Ce ai tu acolo eu as repara in fata blocului, vorba romanului laughing Radiatoarele sigur nu-s duse asa din ce am vazut in poze, dar e bine sa te uiti la ele sa vezi daca nu cumva is strambe, daca is indoite nu mai vin la locul lor. Daca nu-s indoite, sparte e usor sa vezi, te uiti in bidonu ala cu apa si daca ai apa atunci e brici.La AC dai drumu si vezi daca raceste, daca raceste si radiatoru de AC este brici, treci mai departe laughing uite asa inveti una alta.
Zii ce airbaguri ai sarite, care din ele.Afla daca airbagurile sunt obligatorii, adica daca legea zice ca trebuie sa ai obligatoriu airbaguri, adica daca la inspectie treci fara.Am spus in america airbagurile nu-s obligatoriu, adica daca ai sau nu, nu intereseaza pe nimeni.
Daca nu le schimbi, daca nu repari calc de airbag la bord o sa iti arate mereu un mesaj legat de airbaguri, dar asta e, le poti schimba mai tarziu.Fa ce este absolut necesar acum sa poti merge cu masina.Bafta

| Începătorul988 a răspuns:

Daca nu ai lonjeroanele strambe, da-i bataie!

| Alfred0703 a răspuns:

Asa ii bmw-ul. Se rupe si daca te strambi la el.