Salut. Pai e simplu nu de alta dar asa am patit si eu ( am facut scoala pe Logan Diesel si eu am Logan pe benzina ). Faptul ca motorul diesel iti ofera cuplu la turatie mica ( adica in panta iei usor piciorul de pe ambreiaj si pleaca singura ) la benzinar trebuie sa o turezi pe la vreo 2.500-3.000 de rot/min ( in functie de unghiul de inclinare al pantei ) si apoi sa iei piciorul dupa ambreiaj. Desigur eu vorbesc aici fara folosirea franei de mana la pornirea din panta.
Nu este absolut nici o problema. Te obisnuiesti prima oara foarte bine cu masina mergi o saptamana pe drum nivelat fara sa ai nevoie de plecarea din rampa si apoi o sa ti se para normal si la plecarea din rampa vei pleca la fel de usor ca si cu cea diesel. Singura diferenta este ca cea pe benzina trebuie turata mai mult!
La benzina trebuie sa turezi mai mult motorul la plecarea de pe loc. Fa cateva incercari intr-un poligon, si o sa te obisnuiesti.
Rico, singura diferenta intre diesel si benzina e ca ambreajul raspunde mai repede la comenzi pe benzina, trebuie sa te joci mai mult cu el, la diesel poti fi mai puturos si cu ambreajul. dar crede-ma nu e o mare diferenta, te obisnuiesti repede.
Daca nu ai asa de mare experienta poti pleca din rampa si cu frana de mana dar motorul pe benzina trebuie turat mai mult
Ti apasata pedala de frana, si incet iei piciorul de pe ambreiaj. Dupa ce a cuplat ambreiajul iei si piciorul de pe frana si apesi pedala de acceleratie...
Ai grija sa nu opresti motorul
Sper ca nu am gresit