| George1337 a întrebat:

Am de 3 luni un Mercedes w203 din 2003. De cand il am, am schimbat doar uleiul motorului, asta mi-a fost recomandat. Ce lichide si uleiuri mai prezinta o masina? Care trebuie verificate, schimbate periodic? Sunt incepator in ale masinilor si n-am cine sa ma invete lucrurile astea.

2 răspunsuri:
| mihai69 a răspuns:

Depinde. Dacă e cu transmisie automată, se schimbă și uleiul din cutia de viteze la un anumit interval.
La fel, după o vreme se schimbă și lichidul de frână.
Dar cel mai important este să verifici periodic (înlocuiești) capacul pompei de apă, cureaua de distribuție, filtrele de ulei și combustibil.
Caută manualul de service, ai totul acolo!

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Uleiul din motor se schimba la 10.000-15.000km, sau cand depaseste un an, sa zicem un an jumatate de cand e in motor.
Cutiile de viteze au ulei asemanator cu cel de motor, se schimba si ala la un termen (unele cica nu se schimba niciodata). Pe el il schimbi cand vezi ca se misca greu schimbatorul, sau nu mai intra usor in viteze cand e motorul cald.
Amestecul antigel din circuitul de racire, se schimba si el la cativa ani; nu stiu nici aici termenul, dar e ceva de genul la 3-5 ani. O legi de schimbarea pompei de apa, de exemplu, sau a garniturei de chiulasa, daca iti face probleme, ori la o demontare intamplatoare a radiatorului.
Lichidul de frana se inlocuieste in totalitate, atunci cand devine apos. Inainte se inlocuia tot la cativa ani, acum exista in service-uri testere pentru lichid de frana, si iti spun baietii daca e de aruncat, sau nu. Inlocuirea lichidului de frana e bine sa o faci odata cu revizia normala de la sistemul de franare, ca sa nu mai umbli deloc pe urma (pui garnituri, conducte, placute, sau ce e nevoie).
Lichidul de la servodirectie se inlocuieste si el la vreo 5 ani, altfel poate deveni mai gros, sau mai slab lubrifiant, si poti strica in special pompa.
Pe vremea Daciei 1300, se inlocuia electrolitul din baterii; acum nu mai e cazul, bateriile vin capsate, nu se mai umbla in ele.
La 200-300km parcursi, verifici nivelul uleiului (cu motorul rece, parcat pe teren absolut drept). Dupa ce cunosti masina, verifici uleiul la 2000-3000km, daca stii ca nu iti consuma. Daca iti consuma, completezi cu acelasi tip de ulei; nu conteaza marca, dar sa respecti indicele. De exemplu, daca ai Castrol Magnatec 5w40, e bine sa completezi fix cu din ala. Daca nu ai, poti sa pui si din peco, dar e bine sa fie tot 5w40. In situatii neprevazute, pui si 10w40 sau 5w30 sau 0w40, nu se intampla nimic rau.
Atat la antigel, cat si la lichid de frana, ulei cutie si ulei servodirectie, se pune exact tipul fluidului recomandat de producator.
La cutiile automate, se foloseste ulei hidraulic, identic cu cel de la servodirectie. Dar trebuie sa afli exact tipul, si numarul de kilometri la care se schimba. Datele astea sunt scrise de producator in cartea tehnica.