Zile alora sa isi bage testeru ala undeva, pai unde ai dus-o si ce scaner au aia? Un scaner buna, unu acolo de la 5 mii de dolari in sus n-are cum sa faca greseli de genu asta.Ala iti zice exact undei problema, sau eventual problemele dacas mai multe.Asa daca ai un scaner din ala de buzunar da ala iti da ceva posibilitati dar nu exact si nu scaneza asa de adinc ca unu cum am spus mai sus.Normal ca problema ta o fi la alimentare, deci iei toate piesele la rand pe traseu alimentare, dar le iei la verificat prima data nu le iei la schimbat ca asa unde ajungi asta cu pompa poti verifica daca pompa baga motorina, un mecanic bun aa face ia la verificat toata linia daca nu are un scaner performant.Ar putea sa fie si bujia aia incandescenta sau cum ii mai zice, sau aia nu stiu la diesel face parte din sistemu de aprindere cred, in sf du-te la unu care are scaner suparat scaner de banc, care nul iei in buzunar sia plecat cu el, ala e scaner care e intr-adevar bun.
Foarte bine zici! Merg acum la cineva care are tester calumea, sa vad care e problema! Am înțeles ca poate sa fie și de la computerul de bord! Acuma vad eu! Sau electovalva probabil nu mai lasă motorina la injector!
Calculatiru masinii rar sa aiba probleme, ala n-are cum sa fie de vina.Sau poate nu stiu cum e la astea diesel au cumva vreun regulator ceva de presiune? Ca de au si ala trebuie verificat sa nu cumva sa nu mai bage presiune.Dar de la calc stai linistit nu te apuca sa umbli la ala sau sa-l schimbi, ala nu se strica, rar vezi sau auzi asa ceva.Treb cineva sa iti verifice alimentarea de la un capat la altul.Dar uite sa iti spun ce am patit cu o masina a cuiva.am in masina un scaner din asta prapadit de buzunar, ne-am dus sa luam masina pentru cineva, am luat-o totu bun mergem pe drum si bum se opreste masina si nu mai pornea deloc, dar nici moarta.dai la cheie da sa plece si moare.Pun scaneru asta de doi lei imi zice probleme de alimentare, pompa bla bla. Unde pui verifica cauta, cand colo era contactu de vina.Deci contactu de vine si scaneru lu peste imi da cod de alimentare, ma lasi deci scaneru ala care costa 5 mii sau 10 mii de dolari ala nu costa probabil atta doara ca e mai mare, ala stie si ce scaneaza.Deci nu te increde prea mult in scanerele astea ieftine.Eu am un audi umblasem la filtru de aer, am dat jos nu stiu ce galerie de la filtru peacolo e si ala de air Air Mass Flow senzoru de aer, siam uitat sa pun clema aia metalica, merg saprinde check engine, pun scaneru meu de 2 lei in sf imi zice cas probleme acolo cu aeru,dar alea is balamuc, ma duc la unu care avea o scula din aia mare ca o geanta, era portabila dar mare rau, pune ala si zice acolo linga senzoru ala intra aer deafara, ia vezi acolo, ma uit clema desfacuta .Si nu trebuie sa te agiti sa incepi sa schimbi piese daca nu stii sigur ce este.Mai degraba stai gandesti, analizezi fiecare sistem in parte, mai citesti pe net, mai vezi un clip video, stiu si eu ca sarunci asa cu bani sa schimbi piese la ghici is bani nu-i moca.Mecanicii sau majoritatea asa fac, schimba piesa dupa piesa pana le nimereste asta in cazul in care nu-i clar cei rau. dar ei pot sa faca asta ca nu dau ei bani de la ei tot tu platesti, ei iti zice am gasit asta, aia ailanta rele, tu platesti, nai de unde sti cau fost sau nu.
Sincer morții știe ce are că ăstia au tester de 2 bani, o vecina de a mea are un golf 4 de 1.4 benzina. Și exact aceeași problema s-a oprit mașina și nuo mai vrut sa pornească. O dus-o pe test și o zică e din cauza contactului. I-o schimbat firele și o schimbat contactul și merge!
Acum nu orice masina sau orice simptom ca avut X ar fi la fel, la tine poate sa fie altceva.Ar fi bun de verificat, dar trebuie s-o faca unu priceput.Or avea tester de 2 lei ca nau de mai mult,eu unde sunt gasesc de care vreau, adica service cu tester pe banc ditai matahala nu de asta care citeste dupa colt , dar na in RO e mai greu, oamenii nau bani, nau traditie sau cum sa-i zic nau experienta lunga, ce sa faci de 20 de ani sa fim seriosi, deci RO e in urma rau din cauza comunistilor sau ceo mai fi fost aia care au tinut oamenii in intuneric.Nu stiu ce sfat sa iti dau, asta cu contactu sa te apuci sa schimbi aia te costa, mai ales daca e cu chip sil face numai delearu.Bine sa intrebi doara cat ar costa poti sa o faci.La tine contactu merge, deci daca e cu chip ala are 2 parti,partea aia ce se vede la suprafata, ala e cu chipu, si alta parte legata de asta care este ala de blocheaza volanu. Daca cheia se roteste in contact atunci partea mecanica sa-i zic asa e buna, ramane asta chipu, iar pentru asta nu trebuie sa duci masina la dealer til fac aia dupa VIN numarul ala din geam, asta ca idee.Deci la femeia ce zici s-a dus chipu asta, nu mai comunica probabil cu calculatoru masinii, iar calc nu te lasa sa mai pornesti daca nu primeste informatia de la contact.Cheia ta sau cipu din cheie de fapt vorbeste cu contactu, iar contactu trimite info catre calc masinii care te lasa apoi sa pornesti masina.Dar sa scanezi si sa zica ca e contactu iti trebuie scaner din ala bunu, scanerele astea de 2 lei nu-s capabile de asa ceva.
Dar nu ai spus ce simptome are masina ta, adica porneste, nu porneste, cum se comporta etc.Asa ca doara ai pus-o so testezi si ai gasit nu stiu ce cod nu stiu, Zii ce se intimpla.Nu porneste deloc, au porneste si tremura, vibreaza si se opreste etc.
Nu porneste, deci motorul dă să porneasca dar nu vrea, am si tras-o si impins-o dar tot nimic. Dau la automat dar motorul invarte in gol. ceva nu îi da voie sa pornească. nu tremura.e totul normal.dau in treapta 2 se aprind martorii se sting totul normal, cand sa dau sa porneasca invarte dar nu porneste! Am mers la ceva electrician mai specializat si o zis ca e la computerul de bord.Sa merg cu el la reprezentanță! Oare cam cat costă caluclatorul de bord? adica eu cred ca doar ceva senzor de la pornire o fi.
Nu este de la calc de bord, ala nu se strica, rar cand o sa vezi asa ceva, sau poate nici no sa auzi macar de computer stricat la masini.Ar putea sa fie de la cip, nu ai spus daca cheia ta e cu chip sau nu.Vezi tu trebuie sa dai detaliile astea.Cum am spus am patit asa ceva cu masina unui prieten si scaneru imi da probleme de alimentare,dar nimic nu era rau,doara chipu din cheia lui, avea doua chei dar el incerca mereu numa pe aia defecta , chestia este ca am pornit cu aia, am mers vreo juma de ora si bum deodata s-a oprit si nu mai pornea nici moarta, nu-i da voie calculatoru pentru ca chipu din chie nu mai vorbea cu masina, deci nu recunostea cheia.De nu neam bazait cu masina aia vai mama,pana cand intr-un final ma duc eu,am uitat sa zic ca tipu asta da la cheie mereu,cand ma urc eu zic mai da nu vezi cati si arata pe display,iti zice ca cheia nu-i buna sau nu-i cheia potrivita.ZIc adu ma cealalta cheie, aduce dau si nimic ops zic stai nitel, scot bateria, pun la loc bag cheia si porneste din prima. Deci daca ai chip ar putea sa fie de acolo, chestii de astea se intampla, de exemplu la SABB daca stii masinile alea se intampla la ordinea zilei asta cu chipu.Deci nu te apuca sa schimbi nimic ca dai cu banii aiurea, nici injectoare nici sau mai ales calculatoru masinii. Daca ai inca o cheie, scoate bateria sa resetezi calculatoru pentru ca el tine in memorie deja cheia cu probleme, dupa pui borna la loc dupa ce lasi asa vreo 5 minute si incerci cu alta cheie daca ai. Daca nu ai ar fi bine sa faci o cheie, cel putin intrebi cat te costa o cheie simpla cu cip nu telecomanda simpla poate aia e mai ieftina si incerci.Sau la reprezentanta ai putea sa scanezi masina sa-ti zica aia un diagnostic,dar asta inseamna sa duci masina acolo pe platforma, asta te costa, apoi duo iar acasa, iar alti bani, plus diagnosticu alora, costa.Deci ai putea sa faci un calcul platforma dus intors, plus reprezentanta si vezi cum stai.Intrebi apoi si de cheie cam cat te costa sa tio faca, cheia sa o faci nu trebuie sa duci masina acolo, ti-o fac ei ca au tot ce trebuie, tu duci doara actele masinii si ceti mai zic ei. Electricianu nu are de unde sa stiue cai calculatoru, ala vorbeste, nu stie ce spune.Deci dai sa pornesti elelctromotoru invarte dar motoru nu porneste.Asa face cand nu recunoaste cheia,adica si in cazu asta se intipla asa,nu zic sigur e de la cheie dar dupa cum vezi si tu te-ai dus prima oara a zis cai injectoru, apoi a dpua oara zice cai pompa, asa mi-a dat si mie cai pompa, regulatoru, sau am uitat cum ii mai zice ceva de presiune pompa de presiune, ca masina ce zic eu e pe benzina.Imi da scaneru chestiile astea car fi, sau una din ele.Ok eu asa zic ori scanezi la reprezentanta si le spui tu sa se uite sa scaneze si de cheie ca nu cumva sa fie de acolo, ca aia de nu le zici habar nau.Sincer mecanicii de la reprezentanta sunt printre cei mai slabi, au scule dar sunt slabi rau ca meseriasi.
Mi-o zis azi cand am fost ca e cipul din pornire de la motor. o zis ca trebuie resoftare. Deci o duc la resoftare! ))
Amu na. Băietii de la Bmw sigur o repară.
Care cip de la care motor? Nu am auzit de asa ceva, dar na cine stie poate co fi.Chip este la chie si la contact eu asa stiam, deci eu sincer nu as pune botu la asa ceva.Aia de la bmw sigur tio repara dar te costa de te rupe, pentru ca nu se pricep.Nu stiu cat stii tu de mecanici dar un mecanic incepe sa iti schimbe piese pe banii tai in cazul cand nu stie ce defectiune este sigur.Asa fac aia la reprezentanta,tu acolo nu ai acces,ei nu-ti arata tie nimic,doara iti spune am gasit rau aia ailanta bla bla,tu o sa taci si platesti cam ceva de genul asta se repara masini. Daca iti face ce zic ei resoftare si no sa mearga, ei no sa-ti zica tie, o sa continuie acolo cu reparat si pana afla mai iti face cateva chestii, apoi cand a terminat zice, am facut resoftare dar era defecta si cheia, era defect si contactu si ce mai schimba ei.Eu is satul de mecanicii genu asta.Ce te sfatui este sa mergi la ei sau la oricare si sa le spui asa:vreau un diagnostic cat ma costa? Ok daca imi faci diagnostic, imi spui care este defectiunea, repari numa aia ata, nimic mai mult asta sa le zici.In caz ca ei de ex iti schimba o piesa dupa de vad ca tot nu merge te cheama sa-ti zica ca mai sunt si alte piese defecte, asa poti sa nu le platesti nimic, le spui piesa aia n-a fost de vina asa ca iau masina siam plecat.Asa ai putea sa faci daca ai tupeu ca doara pana la urma sunt banii tai.Simplu spuneti resoftare ok mie numai aia sa-mi faceti absolut nimic in plus.Pt orice altceva sunt aici veniti simi spuneti. Daca e din soft cum au zis aia e tot, daca nu-i nu le platesti nimic, pentru ca tu discuti cu ei clar diagnostic ati spus ca aia e de vina pai pentru aia platesc doara daca e defecta acea piesa sau ce zic ei.Aia gtrebuiesc pusi la pct, asa trebuie sa vorbesti cu ei. Daca refuza atunci e clara bajbaie, habar n-au si no sa accepte ceam zis eu.Cind esti sigur pe ceva spui da frate aia e sigur aia facem pentru atat platesti masina o sa mearga.
Salut am uitat sa mai raspund., pana la urma am reparat-o! Am niste prieteni care il cunoaste pe unu de prin zona si am dus-o la el! Din start de cand o pos-o pe tester o zis ca nu trebuie nici un resoft! Problema era pompa de injectie, partea electronica s-a ars! Am dus pompa la BOSCH si or rezolvat-o! Am dus-o inapoi la el si o pus-o si a doua zi ma suna! :Boss am rezolvat masina, masina porneste la sfert de cheie! ))