| callmescania2 a întrebat:

Am fost declarat inapt la testul ishihara pentru obtinerea dosarului auto..pentru ca nu am putut sa vad nimic pe acele placute, totusi in viata de zi cu zi pot distinge culorile semnelor etc, ce m-a durut cel mai rau a fost faptul ca nu am stiut lucrul asta in 18 ani iar singura mea varianta era decat tirul.Ce pot face? Sunt disperat.

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Discromatopsia nu mai este trecută în lista afecțiunilor oculare pentru care nu se poate obține permis de conducere, dar în România sunt mulți medici care se încăpățânează să te supună la testele ishihara (ori nu știu că nu se mai cer, ori așteaptă șpagă, ori sunt proști sau rău intenționați). Dar asta se referă la categoria B. Pentru profesioniști nu știu, se pare că încă se cer acele teste, dar sunt unele clinici/spitale care te declară apt și ca profesionist, considerând că discromatopsia nu afectează șofatul (nu există nici măcar un caz de accident datorat discromatopsiei)

4 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Nu-ti fa probleme, viata merge inainte si fara sa fii sofer, bine ca asta este singura ta problema si sincer, nu vad nici o disperare in acest caz, doar un inconvenient ca vei fii intotdeauna pieton. Dar, mijloacele de transport sunt peste tot si la indemana oricui, deci nu-i chiar atat de grav pe cat pare.
Ia partea buna a lucrurilor, este sanatos si poti sa-ti faci o viata frumoasa si un viitor fericit alaturi de cineva cu care te poti intelege bine, poti sa ai copilasi si familie, poti sa ai tot ce-ti doresti in viata, chiar si sofer personal.

| Giulia97Anna a răspuns (pentru Violleta2022):

Este.Ca eu m-am saturat de mijloacela de transport in care sunt fel de fel de mirosuri.In care nu s-a facut curat in ele de ani de zile.Care intarzie mereu.Trebuie sa mergi tocmai in statie nu stiu cat (in cazul meu merg mult)si cu sacosi pline.Eu prefer sa fiu sofer.Inca nu sunt.Dar voi fi.

| qest11 a răspuns: