Inainte sa pleci cu masina vezi cum ai pedala de acceleratie, la unele masini trebuie sa o apesi mai tare, la altele mai usurel, la diesel apesi mai mult pe pedala pentru 2000 rpm decat la benzinar.
La plecare apesi putin pe acceleratie sa-i dai 1500-2000 rpm si ridici usor ambreiajul pana incepe sa plece, poti mentine acolo ambreiajul in pozitia respectia si cand cutia a ajuns la aceeasi viteza cu motorul, adica masina nu mai accelereaza, ridici ambreiajul de tot, apoi mergi frumos, apesi ambreiajul in timp ce ridici acceleratia, bagi a 2-a si lasi ambreiajul in timp ce apesi putin pe acceleratie, aici depinde mult de turatia la care erai cand ai dat sa schimbi deoarece daca erai la 4000 rpm de exemplu iti va cobori pe la 3000 sau 2500 daca schimbi mai greu si nu corelezi bine ambreiajul si acceleratia si ca sa nu smunceasca atunci cand ridici ambreiajul in noua treapta de viteza trebuie sa-i dai acceleratie, insa nu sa-i sara pistoanele, usurel, nu trebuie sa te repezesti, usor usor te vei invata cu masina!
Daca ai facut scoala pe un diesel tin sa te avertizez cu privire la plecarile din rampa, fa-le cu frana de mana sa eviti riscul de a omori motorul! Stiu, instructorul ti-a tot spus 'daca ti se rupe cablul de la frana de mana ce faci?' da, asa-i dar pana te obisnuiesti cu masina fa-le cu frana de mana! Poti incepe sa exersezi cu o rampa mai putin abrupta dar ma indoiesc ca un 1.4 ar putea sa tina masina la relanti in rampa precum ar face-o un 1.9 turbo diesel de exemplu.
Acum niste sfaturi importante!
-Cand pornesti motorul lasa-l 20-30 de secunde sa circule uleiul (cand motorul este rece) De nu faci asta uzezi motorul in timp si nu-i prea bine!
-Pana cand motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare nu-l tura tare, 2500 rpm ii ajung, turbo sau nu, nu-l chinui cat e rece ca dupa te va chinui el pe tine!
-Ai grija sa-i faci schimburile de ulei la timp!
-Cureaua de distributie sau lantul, verifici frumos cartea masinii si vezi cand se schimba, intrebi fostul proprietar despre asta sa nu patesti ca mine. (s-a rupt ca n-am schimbat-o la timp)
-Tine-ti masina curata, o masina curata este o masina 'fericita'
-Nu te teme sa-i dai 4-5k rpm in depasiri, nu moare si daca tot veni vorba de depasiri, cand intri in depasire nu stai in fundul aluia si imediat iesi si incepi sa accelerezi ci pastrezi o distanta fata de cel pe care vrei sa-l depasesti si cand vezi ca ai liber te apropii de el, ai grija cat de tare te apropii, poate pune frana, si apoi iesi pe contrasens ca atunci cand iesi pe contrasens sa ai deja cu 10-20 kmh mai mult ca el si continui sa accelerezi, astfel, micsorezi timpul in care stai pe contrasens deci faci o depasire mai rapid, cu cat stai mai putin pe contrasens cu atat mai bine! Recomandat ar fi sa te obisnuiesti cu masina inainte sa incepi sa te aventurezi in depasiri si alte alea
-Foarte important, verifica nivelul uleiului! Masina trebuie sa stea drept, sa nu stea pe un deal sau damb, intelegi ideea, si uleiul il verifici inainte sa o pornesti pentru ca atunci uleiul se afla in baia de ulei, scoti joja, o stergi bine, o bagi inapoi si o scoti din nou, recomandat ar fi sa-l verifici din cand in cand dar nu mereu cum am facut eu la inceput de mi s-a murdarit canalul jojei de ulei si m-a 'pacalit' joja, crezand ca am ulei tot mergeam tot mergeam dar nivelul era destul de scazut, am avut noroc ca n-a patit nimic.
Mai multe despre intretinerea masinilor gasesti si pe net
Benzina e mai usor de intretinut, parchezi in locuri cu spatiu mare unde crezi ca poti so bagi nu fi lenes sa mergi 15 min pe jos pana la destinatie ca faci un bine la organism mergand. In trafic atentie la nebuni, multi prosti nu tin cont ca esti incepator si risti sa faci accident, mergi pe prima banda pana iti dai drumu nu depasi la risc si presiunea la roti in fiecare luna, te uiti sa fie lichidele la nivel si taxele la zi, asigurare etc
Ma refer la unele chestii generale, care probabil imi scapa mie, sa mi le amintesc.
Nu ai de ce sa iti fie frica, cand te urci in masina si dai cateva ture sa vezi ca o sa iti amintesti toate manevrele.
O diferenta intre benzinar si diesel este ca la benzina ambreiajul tine mai sus decat la diesel si o sa iti moara motorul la inceput pana te obisnuiesti.
Razi de el, dar tu conduci doar bicicleta;-)
Ha ha, ce stii tu.
Poate e mai emotiv baiatul, si eu l-am luat de 2 luni, oricum e normal sa ai carente la inceput. Acorda intotdeauna prioritate, iar daca nu stii vreodata daca sa acorzi sau nu mai bine incetineste. Apropo, las-o cu viteza moale la inceput, respecta limitele cu strictete si asigura-te mereu in oglinzi. SUCCES
Poate tu nici nu ai permis, poate ai, dar luat cu spaga, cine stie. Eu nu ma refer strict la manevre, prietene. Oricum, nu m-ai ajutat cu nimic, ai raspuns degeaba.
Nu te descuraja, eu am cumparat masina dupa 2 ani de la luarea permisului. Benzina se porneste la fel ca dieselul, nu e diferenta mare. Cum zicea cineva mai jos, oglinzi, prioritate si nu circula cu viteza, e o masina noua trebuie sa te obisnuiesti cu ea. Bafta!
MariusF23 întreabă:
David24876 întreabă: