Verifici in primul rand scanteia; scoti fisa (firul ala de pe bujie), il pui la o oarecare distanta (2-5mm) de o parte metalica a motorului, si tragi de sfoara. Ar trebui sa vezi scantei intre fisa si zona aia. Daca nu vezi, e defecta aprinderea.
Apoi verifici daca ajunge benzina in carburator. Asta e mai greu de explicat, depinde cum arata carburatorul.
Verifici daca motorul are compresie, asta iti poti da seama cand tragi de sfoara, daca se trage normal, greu, ai compresie, daca se trage mult prea usor, n-ai. Pentru compresie, schimbi segmentii.
Verifici sa fie curata admisia de aer.
Scoti bujia si te uiti la ea, sa nu fie uda; daca e uda, o usuci, cel mai sigur este sa o pui in flacara aragazului vreo 10 minute, sa arda toate depunerile de pe ea. Afli care e distanta recomandata dintre electrozii bujiei, si o reglezi cu ajutorul unei lere cu acea dimensiune.
Daca nu porneste nici dupa asta, scoti din nou bujia, daca e uda poti sa o stergi pur si simplu intr-o carpa uscata, dai de cateva ori la sfoara cu bujia scoasa, robinetul si contactul oprite.
Apoi cauti instructiuni de reglare a carburatorului, le faci dupa carte de la 0, tragi la sfoara pana porneste, apoi ajustezi reglajele dupa ureche.
Asa se repara un motor in 2T, fie ca e drujba, cositoare, motosapa, scuter, ATV sau Trabant.
Audir8etron întreabă: