Eu stiu in general ca motoarele aspiratie, adica fara turbo, sunt foarte fiabile pentru ca nu sunt complicate si ca motorul nu este prea solicitat.Acum daca vrei sa îți cumperi mașina asta intereseaza-te pe forumuri despre motorul asta 2. 0fsi fabricat in anii 20xx~20xx.Nu caută neapărat de la a3. Fsi este o denumire pentru motoarele fara turbo.
Nu au turbo, sunt aspirate. In mare sunt bune, acum depinde si de proprietar daca face schimburile la timp etc.
Eu am v6 3L tfsi si din cate am inteles injectia nu se face in capul pistonului ci undeva din lateral. Cam asta ar fi dif fata de alte motoare. Legat de distributie e pe st plasata, motorul fiind montat transversal ( de a latul masinii). La consum sa nu te astepti la mai putin de 8 in oras
Ce inseamna pentru tine fiabil? Motorul este motor, functioneaza bine atata timp cat este intretinut corespunzator.Sau tu crezi ca fabricantii fac motoare defecte din fabrica? nu stiu ce tot aveti cu fiabilitatea asta dar,cred ca va bate pe creier,asta daca aveti asa ceva
De unde acest FSI? grele de tot se pare.FSI asta arata ca motorul respectiv are injectoare plasate pe galeria de admisie, asta asa mai pe scurt.
FSI vine din engleza si inseamna mai exact SFI care inseamna Sequential Fuel Injection, adica asa tradus exista cate un injector pentru fiecare cilindru, dar este amplasat deasupra valvelor de admisie, astfel ca injectorul sparyaza benzina direct sub valva de admisie, cand aceasta sau acestea se deschid.Deci fiecare injector da benzina pe rand,adica cand ii vine randul,sa-i zic asa.
Sper ca ai priceput.
Ca sa intelegi mai bine,GDI inseamna gasoline direct injection,ceea ce inseamna ca benzina este pulverizata direct in cilindru,adica injectorul este plasat exact in interioarul cilindrului,exact ca si la motoarele diesel
Cu alte cuvinte motorul pe benzina nu a putut fi facut,construit de la inceput ca si cel diesel, adica injectoarele direct in cilindru, asta pentru ca motoarele pe benzina au aparut primele, apoi aparu cel diesel si nu sa mai vrut, sau nu a mai fost interesul sa se modifice tot motorul pe benzina.
Asa ca, evolutia motorul pe benzina a avut mai multe etape, plecand de la carburator si trecand prin alte vreo 4 etape pana sa ajuns la GDI motorul pe benzina care arata exact ca si cel diesel,adica injectoarele plasate direct in cilindri, ori pe chiulasa, cu capul in interiorul cilindrului.
Dar se folosesc inca si motoarele astea ce intrebi tu FSI, cred ca deocamdata sunt majoritare, dar usor usor dispar si vor fi inlocuite cu GDI.
Legat de distributie majoritatea au pe lant, nu prea sunt motoare pe benzina cu distributia pe roti dintate. Poate ca or fi dar sunt rare si probabil nu sunt mai bune decat cele cu lant.Inginerii,proiectantii de motoare stiu ce fac, deci daca ei pun lant stiu de ce.
Deci FSI sau DGI sau mai stiu eu ce alte motoare, nu afecteaza plasarea injectoarelor fiabilitatea unui motor.De ce tot bateti gardurile cu timpeniile astea nu stiu.
Banui ca habar nu aveti ce aia fiabilitate, de chestiiile astea FSI si mai stiu eu nici vorba.
Deci n-are nici o treaba fiabilitatea unui motor cu SFI cum nu are treaba scula cu prefectura FSI si alte din astea au legatura cu consumul si cu puterea, nicidecum cu fiabilitatea ok?
Daca e fsi nu au turbo, sunt fiabile comparativ cu motoarele turbo pentru ca au mecanism mai simplu care nu include turbina. Atata timp cat ii dai ce ii trebuie, adica ulei de calitate si la timp, si benzina de calitate motorul va fi foarte fiabil. FSI este motor aspirat natural. Daca scrie ca motorul este Turbo FSI atunci e turbo, adica TFSI. FSI simplu este ceea ce am scris mai sus. Nu de alta dar am vazut si formularea asta pe internet. Nu stiu sa-ti spun despre distributie.
Stanmariusvasile întreabă: