| yypemx a întrebat:

Am o intrebare, legata de pornirea de pe loc, daca ma poate ajuta cineva, din cate stiu trebuie tinut ambreajul apasat la maxim, dupa care turam`, iar apoi eliberam ambreajul treptat, cum adica treptat, ca daca il eliberez asa usor pana cand vad ca masina pleaca dureaza mai bine de 5-10 secunde, si intrebarea mea este, cum cei care stau la semafor, ma refer mai la toata lumea, pleaca de pe loc in maxim 5-10 secunde deja sunt in treapta a 2-a, nu inteleg cum trebuie sa procedezi cu ambreajul... trebuie sa-l ridici pana la un nivel anume mai rapid, si dupa mai usor sau. daca ma poate ajuta sau sa-mi explice si mie cineva raman recunoscator. Multumesc!

3 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Faci o confuzie intre treptat si foarte lent. Treptat inseamna ca nu-l eliberezi brusc, luand piciorul de pe el. Aceasta se poate face mai repede ori mai lent, iti trebuie un pic de exercitiu, pana ajungi sa-l eliberezi repede dar sa nu fie brusc. Cu timpul vei invata sa faci asta, asa-i la inceput. Succes si numai bine!

| covexrobu a răspuns:

Ideea este ca dupa un timp te obisnuiesti cu masina respectiva si atunci o sa stii unde ii tine ambreiajul. De ex la duba la mine are o cursa de 5-8 cm unde nu face nimic dupa aceea distanta incepe sa tina. Bineinteles acei 5-8 cm ii dau drumul repede pentru ca stiu ca nu se va intampla nimic si cand ajung acolo de unde pleaca masina accelerez usor si dau drumul cate putin la ambreiaj si dupa ce a luat putina viteza ii dau drumul de tot. Iti trebuie destul de multa practica pentru a putea sa pleci frumos cu masina dar in cateva zile de condus vei invata. Nu dispera stai linistit si vei vedea ca totul va fi bine.

| undercover_4494 a răspuns:

1. Motorul Diesel pleaca mai usor de pe loc, datorita fortei de plecare mai mare, in caz ca inveti sa mergi cu o masina care are motor pe benzina, depinde de care motor, este o ecuatie cal putere/kg, si mai conteaza ceva... daca ambreiajul prinde mai jos sau mai sus, sa zicem ca prinde la mijloc, il ridici aproape de mijloc, dar nici sa nu moara motorul, apesi acceleratia si faci un joc de pedale, in acelasi timp lasi ambreiajul si accelerezi.