anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am o mare problema cu sistemul de racire unui Opel Tigra 1.6 din 1996, in primul rand termocupla nu functioneaza,am legato pe direct, pe buton...masina nu are nici o problema pana cand temperatura apei ajunge la 90..atunci incepe sa piarda apa undeva in zona din spate a motorului, pornesc termocupla dar degeaba apa tot urca la 100 se duce chiar pe rosu,nici caldura nu baga,se aude si zgomot(cate`o data)in bord in zona caloriferului de caldura! Am fost la service,aveam furtunul care intra in vasul de expansiune,cel din stanga,infundat,un fel de pasta asa caramizie in el!
Cei de la servis au hotarat sa remedieze problema scotand si furtunul din dreapta care intra in vasul de expansiune,au umplut vasul cu apa la maxim,au bagat jet de aer cu presiune cand pe un furtun cand pe celalalt golind instalatia,si iar au umplut vasul si tot asa de cateva ori, pe urma si cu motorul pornit si cu caldura pornita..in 15 minute a fost gata! caldura mergea, apa nu depasea 90 de grade,a fost totul perfect! pana a doua zi cand a revenit iar aceeasi problema,pierde apa cand ajunge la 88, 90 si picura continuu pana ajunge pe rosu!
Precizez ca am desfundat si singur instalatia la vulcanizare,ca cei de la service, si la fel, o zi 2 merge motorul perfect dupa care iar fierbe.
Vreau si eu o parere, un sfat ceva de la cei care au patit astfel de cazuri!



Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu stiu la ce robinet te referi. Daca e vorba de un actuator pe vacuum, care dirijeaza clapetele de aer, nu e normal sa aiba apa pe la el. Probabil e spart radiatorul, sau vreun furtun.
Fa operatia ce am explicat-o in celalalt mesaj, altfel pierzi vremea doar. Odata ce ai namol pe instalatie, si scurgeri, n-ai cum sa fii sigur ca ai rezolvat, pana nu verifici toate componentele.

4 răspunsuri:
| mihai69 a răspuns:

Pompa de apă merge OK? Ciudat este de unde a apărut acel „nămol" din instalație, care practic îți înfundă țevile...
Sincer, în locul tău, aș merge la un service specializat pe mașina ta, nu la oricare prăvălie cu firma „Service" la intrare...

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Trebuie desfacut tot sistemul de racire (si incalzire a habitaclului), si curatat, cu jet de apa, nu cu aer.
Ce au facut aia din "service" nu e deloc profesionist, au mutat dopul in alta parte, folosind aer.
Trebuie demontat frumos tot (furtune, radiatoare, termostat, chiar si pompa de apa), si curatate cu furtunul de apa, afara, apoi dupa ce montezi la loc, pui un amestec de spalat instalatia (ori de la magazin, ori apa cu otet, sau otet concentrat), dupa care golesti instalatia, mai pui odata apa ca sa fii sigur ca s-a spalat otetul, si pui amestec antigel nou.
Cand montezi la loc instalatia si incepi spalarea cu otet sau altceva, trebuie sa mergi cu caldura pornita, cativa km, pana ajunge apa macar pe la 85 de grade, ca sa deschida termostatul, sa se spele tot. Nu trebuie sa pornesti ventilatia, e de ajuns s-o dai la maxim pe cald (rosu).
In afara de demontarea pompei de apa (etapa pe care o poti sari), poti face singur aceasta operatie, ca sa fii sigur ca s-a facut cum trebuie. Iti trebuie doar o trusa de chei completa, spatiu (ideal curte sau garaj mare/hala), timp, rabdare, si eventual accest la youtube ca sa inveti repede cum se desface bordul, pentru a ajunge la aeroterma, sa scoti radiatorul din ea (poti spala radiatoarele si furtunele in cada, daca n-ai unde in alta parte, spre disperarea sotiei/iubitei/mamei laughing ).
Succes!

| alex89alex a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Astazi am golit instalatia si am bagat apa cu Calgon de masina de spalat, am lasat`o pornita pana a ajuns pe rosu, vre`o jum de ora...incepuse sa picure dedesubt in spatele motorului, m`am bagat sub masina si am obs ca pierde apa printr`o gaurica din robinetul de incalzire cu vacuum! sa fie doar robinetul ala problema?

| alex89alex a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Asta e robinetul! curge prin gaura marcata cu rosu! din capul lui pleaca un furtun subtire albastru pe vacuum care duce in dreapta motorului in zona releelor! sa fie defect robinetul? http://www.clubopel.com:8080/uploads/2015-03/100311_drep7k5ob.jpg

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru alex89alex):

Nu stiu la ce robinet te referi. Daca e vorba de un actuator pe vacuum, care dirijeaza clapetele de aer, nu e normal sa aiba apa pe la el. Probabil e spart radiatorul, sau vreun furtun.
Fa operatia ce am explicat-o in celalalt mesaj, altfel pierzi vremea doar. Odata ce ai namol pe instalatie, si scurgeri, n-ai cum sa fii sigur ca ai rezolvat, pana nu verifici toate componentele.