| BlackBoy a întrebat:

Am o masina care imi scoate fum pe teava de esapament dar nu mereu.Care stie dc FUNDA

Răspuns Câştigător
| FurtunaDiesel a răspuns:

Daca vrei parerea mea ce ar putea sa fie verifica daca ai ulei si daca este schimbat atat uleiul cat si filtrul cand trebuie, apoi verifica turbosuflanta, se infiltreaza ulei pe langa axul turbinei. Verifica daca ai ulei in exces in Intercooler si in tubulatura de admisie.

Daca nu este nici una din aceste probleme uite care sunt cauzele fumului:
FUMUL ALB:
-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru

FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.

FUMUL GRI (rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.

5 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Pai este normal sa scoata fum dar nu mereu, ci numai cand este pornita...

| a1doru a răspuns:

Du-te omule la un service, ca te baga specialistii TPU in ceata de-ti vine sa dai foc la masina.rolling on the floor

| Sound_9139 a răspuns:

Verifica compresia, prima treaba si cea mai nasoala ar fi segmenti, apoi urmeaza aprinderea si amestecul prea sarac sau prea bogat daca are injectie nu ai treaba cu asta ca are sonda lambda deci raman segmentii, ce masina e?

| darkrider a răspuns:

Cum ai luat permisul daca nu sti aceste chestii?
Sunt cateva cauze care determina ce culoare are fumul scos pe teava. Scrie mai jos la cel care ti-a raspuns primul...

| consiliera a răspuns:

E ceva normal sa-ti iasa fum pe acolo.