Daca se ineaca, vezi bujia si admisia de aer.
Dar sunt sanse sa ramana fara benzina cand accelerezi, am intalnit mai frecvent problema asta, iar de vina sunt furtunasele de alimentare. Fac fisuri pe traseu, si nu mai pot trage benzina din rezervor. Eu le schimb in fiecare an.
Nu mai folosi benzina ieftina la astfel de scule care au carburator, foloseste benzina cea mai scumpa, aia cu cifra octanica cea mai mare.
benzina ieftina formeaza calamina rapid pe carburator pe jigloare, apoi iti maninca zilele, foarte greu pornesti.
La tine nju stiu daca asta ar fi problema, spun posibile cauze.
O alta cauza ar fi filtru ala de aer, scoate curata, vezi sa fie curat, daca ai filtru infundat cu praf, imbicsit, normal cand accelerezi moare, nu mai are suficient aer.
Alta cauza, sa ai filrtru de binzina infundat, desi asa ceva rar spre deloc sa se intimple.
Mai mult ca sigur ai folosit benzina ieftina, deja calamina s-a format pe acele jigloare si de aici si pornirea asta foarte greoaie.
Scoate ce ai in rezervor, cumpara benzina ce am spus, apoi trage pana porneste, sau pana iti dai sufletu vezi tu una din astea, dupa sa o folosesti asa mai mult poate se curata pe acolo.
Daca nu o sa mearga nici cu benzina de aia scumpa, trebuie sa cureti tot carburatorul, de la cuiul ala ponton sau cum ii zice la jigloare.
Se poate depunde calamina si pe acel cui, ala care lasa benzina sa intre in carburator, daca are calamina nu intra cit trebuie.
Cam aiai ar fi problema ta la carburator sau filtru de aer.
Verifica, curata astea si sper sa mearga. In continuare sa folosesti asa benzina cum am spus, nu-i te zgirci ca uite ce patesti
Am lucrat la un magazin cu motocoase, si veneau multi cu aceasta problema.
1. Curata sorbul/filtrul de benzina din interiorul rezervorului. Pur si simplu scoate-l din rezervor si sufla in el (cu gura sau cu un compresor). Daca este intr-o stare jalnica (infundat), schimba-l...nu poate sa coste mult.
2. Uita-te la toba de esapament sa nu fie infundata cu calamina. Toba trebuie sa aiba niste gauri prin care iese fumul; incearca sa cureti acele gaurele cu o surubelnita/perie, ca poate s-a depus calamina. Atentie: cand cureti, ai grija sa ti cumva toba cu gaurile in jos, pentru a nu pica calamina curatata inspre motor!
3. Verifica filtrul de aer sa nu fie infundat cu praf/iarba. Daca este cazul, curata-l cu apa, sufla-l si lasa-l sa se usuce complet.
4. Asigura-te ca benzina este curata si ca amestecul de ulei este facut cu proportia potrivita.
Astea ar fi cele mai comune probleme, pe care le poti rezolva si tu acasa, fara sa fi mecanic. Daca persista problema pot fi multe cauze: carburator, motor, etc. Recomand service-uri autorizate.
Sfaturi: - nu tine niciodata benzina in PET-uri de la sucuri, etc. Doar in cele speciale de benzina: recipente de metal, poliamida, sticla.
- prepara benzina cu ulei de amestec doar cat ai nevoie pe moment. Nu folosi benzina amestecata cu ulei care a stat mai mult de o luna.
- daca motocoasa sa nu o sa fie folosita o vreme indelungata (1 luna+), goleste complet rezervorul de beninza.
- Indiferent de marca motocoasei recomand doar uleiuri de amestec de la Stihl/Husqvarna/Makita. Sunt o multime de uleiuri contrafacute care iti fac praf motorul. Si bineinteles a se respecta concentratia fiecarui ulei (difera de la marca la marca) per litru de benzina. Recomand amestecarea cu o seringa, pentru a nu se gresi concentratia.