| MadagasHardwell a întrebat:

Am o nelamurire legata de soferie : inainte sa schimb viteza (de ex: dintr-a 2- a intr-a 3 a ) apas ambreiajul pana in podea, bag schimbatorul in viteza 3. Si de aici va rog sa ma ajuti voi : moare cumva motorul daca las ambreiajul (dupa schimbarea vitezei ) si dupa sa apas pe acceleratie sau de fiecare data trebuie sa existe miscarea concomitenta dintre acceleratie si ambreiaj? ofer funda

Răspuns Câştigător
| Bogdan_Bogdanbn_1992 a răspuns:

Exact, cand bagi in prima treapta, la plecatea de pe loc doar atunci faci acea sincronizare concomitenta ambreiaj-acceleratie, dupa nu mai necesita sa apesi imediat acceleratia. iti dau un ex: schimbi a4a ai 55-60km/h si stii ca nu poti mai mult in zona respectiva. apesi ambreiaj, bagi a4a si iei picioru de pe ambreiaj, daca crezi ca iti cere mai mult accelerezi ca sa nu-ti moara, dar daca e destul de turat motorul pur si simplu mergi asa, fara a mai accelera dupa ce ai schimbat treapta.

8 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

De ce nu iei cateva lectii cu un instructor de la scoala de soferi?
Decat sa strici ambreiajul masinii parintilor sau a cui o folosesti, mai bine faci experinta pe masina scolii de soferi si profiti de cunostintele profesorului!

suntserios
| suntserios a răspuns:

Ai sa inveti miscarea la scoala de soferi...
ridicarea ambreiajul se face destul de rapid si concomitent cu apasarea acceleratiei

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Când schimbi într-a 3-a, iei piciorul de pe ambreaj repede nu ca la a 2-a şi la prima. După care apeşi acceleraţia

| codry223 a răspuns:

O miscare contomitenta, o sa omori motorul de cateva ori pana te obisnuiesti laughing

| Bogdan_Bogdanbn_1992 a răspuns:

Man nu te mai lua dupa toti " profesorii" de aici...iti explic eu: doar prima oara faci partea concomitenta intre ambreiaj-acceleratie, dupa care cand bagi in a2-a apesi ambreiaj, ai schimbat si accelerezi dupa caz.

| MadagasHardwell explică (pentru Bogdan_Bogdanbn_1992):

Cand zici "prima oara " te referi la plecarea de pe loc?

| Bogdan_Bogdanbn_1992 a răspuns:

In concluzie ca sa intelegi miscarea concomitenra ambreiaj-acceleratie o faci doar la pornirea de pe loc dupa nu mai necesita sa accelerezi imediat dupa ce schimbi. in principiu vei accelera si dupa ce bagi a2a pentru ca ti-o va cere motorul -)))