| shew a întrebat:

Am o problema urgenta: deci am un scuter mergea perfect dar se ineaca bujia de fiecare data cand il pornesc si numi dau seama de la ce ar putea fi. dau funda care ma ajuta

Răspuns Câştigător
| FurtunaDiesel a răspuns:

A) desfă capacul acela din plastic de la filtrul de aer, curăţă filtrul de aer apoi usucă-l (dacă a fost impregnat cu ulei când l-ai desfăcut, după ce l-ai degresat, curăţat şi uscat bine, impregnează-l şi tu cu ulei, stoarce-l bine, apoi montează-l la loc. Foarte multe filtre nu sunt impregnate cu ulei iar acelea nu trebuiesc decât curăţate prin spălare cu apă şi săpun, uscate bine-bine apoi montate la loc. Al meu nu este impregnat cu nimic, e doar un burete. Degeaba reglezi amestecul la carburator dacă filtrul de aer este înfundat. Deci, asta a fost prima operaţiunea.
b ) încălzeşte motorul 15-20 minute, toate reglajele se fac doar cu motorul cald deoarece multe scutere au şoc automat şi se acţionează automat la pornire fără să ştii. După ce s-a încâlzit motorul, şocul este automat "dezactivat", deci poţi să te apuci de reglaje. Dacă ai scuter cu şoc manual încălzeşte motorul apoi împinge tu manual şocul la 0.
c) dacă e scuter chinezesc în 4 timpi, strângi complet şurubul de aer şi apoi îl desfaci 2, 5 ture (adică două ture şi jumătate). Acela ar trebui să fie reglajul optim pentru aer.
d) după ce ai slăbit 2, 5 ture şurubul de aer reglezi ralantiul din şurubul de ralanti după ureche, astfel încât să nu se învârtă singură roata spate iar motorul să nu se oprească.
e) după ce ai reglat ralantiul poţi încerca să ajustezi fin şurubul de aer din nou, cu motorul pornit şi scuterul uşor accelerat la 1500rpm, mişcând puţin înainte şi înapoi de el astfel încât să simţi la ureche că scuteru se turează cel mai bine. Oricum, eu zic să-l laşi la 2, 5 ture şi să nu mai mişti de el pentru că te chinui degeaba, mai mult îl dereglezi. La ureche nu simţi nimic şi ai tendinţa de a-l strânge complet - ceea ce nu e bine. Nici să-l slăbeşti prea mult nu e bine pentru că vine prea mult aer şi nenoroceşti motorul cu amestec sărac. Deci, lasă-l la 2, 5 ture.
f) după ce ai făcut operaţiunile acestea, scoate bujia, curăţ-o bine cu peria de dinţi şi cu peria de sârmă, reglează-i distanţa cu lera. La această bujie trebuie să fie după carte între 0, 65mm şi 0, 7mm. După ce-ai curăţat-o, încălzeşte-o cu bricheta. Aşa cum este, caldă, monteaz-o la loc (cu grijă când o montezi, să nu strângi prea tare pentru că distrugi filetul şi strici motorul). După ce-ai montat-o aşa, caldă, pui fişa şi porneşti motorul. Ar trebui să plece la prima cheie.
Bun, cu aceste reglaje ar trebui să funcţioneze scuterul.
Trebuie să ai în vedere:
1. Când scoţi bujia ar trebui să fie culoarea cărămiziu. Totuşi, e greu de citit culoarea pentru bujia la scuter. În mod normal, la motociclete sau maşini, pentru a o citi, faci câţiva km cu motorul, îl accelerezi şi la un momentdat brusc îl opreşti. Cât de brusc? Ei, nici să crape motorul în două, dar oricum, brusc. La scuter nu prea ai cum să faci aşa deoarece nu are cutie de viteze şi degeaba apeşi pe frână la scuter, motorul neavând cutie de viteză merge independent de roţi, merge în gol şi se opreşte când are el chef. Chiar dacă-i opreşti contactul, tot nu se opreşte brusc. Nefiind o oprire bruscă, nici culoarea cărămizie nu prea poţi s-o obţii.
2. Dacă-l ţii la reglaje la ralanti mult timp, motorul n-o să se încingă să ajungă la temperatura de autocurăţare a bujiei, deci apar surprize.
3. Bănuiesc că se întâmplă ceva cu bujiile C7HSA, cred că sunt proaste rău că se tot înnegresc. Şi la mine tot neagră e. Oricum, chiar dacă se înnegreşte uşor, ar trebui să poţi porni şi folosi scuterul. La tine cred că e strâns la maxim şurubul de aer şi se şi înnegreşte, se şi îneacă apoi a doua zi când încerci să-l porneşti din nou. Uneori păţesc şi eu aşa, dar destul de rar, o dată la 3 săptămâni. Curăţ bujia în 5 minute şi apoi 3 săptămâni nu mai am treabă.
4. Când încălzeşti motorul pentru reglaj sau când faci teste cu el, nu merge cu viteză 55km/h sau 60km/h pentru că se supraîncălzeşte şi nu mai stă la ralanti. Apoi, fiind încins rău, ca să nu "moară" motorul o să fii tentat să strângi şurubul de ralanti care apasă pe acceleraţie. După ce se va răci motorul o să porneşti scuterul şi fiind rece o să stea turat rău. Altă dandana. Deci, nu-l forja prea tare, mergi cu 35-40km/h moderat două trei zile până vezi cum se comportă.

4 răspunsuri:
| Seduction a răspuns:

Merita baiatul funda!

| shew explică:

Ms

| Adrian_Rabulea_Valeriu_1985 a răspuns:

Salutari la toti, recent am cumparat un scuter cagiva city de 49cc,cu racire pe aer,mergea perfect pana m-a mancat in freza sa umblu in el
,am desfacut furtunele de la rezervorul de benzina si de la cel de ulri,cele de la carburator,filtrul de aer, am desfacut socul automat, si cand le -am montat nici vorba sa mai mearga ca inainte, acum cand il pornesc se tureaza la maxim, de ce oarea/ ve rog frumos daca se poate sa ma ajutati cu sfaturi

| Smau_Bianca_1999 a răspuns:

Scuter 4 timpi pornrste cand accelerez moare motorul