| Gabi_Sfetcu_1986 a întrebat:

Am pe bicicleta un kilometraj clasic. Cu fir care duce la senzor si magnetul de pe spița trebuie situat la 5 mm de senzor. Am avut multe kilometraje de genul. Ma descurc foarte bine la ele. Stiu ca dupa ce il resetezi. Trebuie facut un calcul cu dimensiunea cauciucului si rezultatul introdus in kilometraj. Dar am o problema. Un bou mi a dat cu piciorul acolo si s a miscat senzorul si magnetul. I am dat blana la vale si prindeam doar 38 km/h. Iar altii prindeau 55km/h
Cum trebuie asezat mangnetul cu senzorul ca sa imi dea kilometrii buni? Fundaaaaaa

Răspuns Câştigător
Bula
| Bula a răspuns:

Tu ai scris:
"magnetul de pe spița trebuie situat la 5 mm de senzor".
La fiecare rotatie senzorul iti "vede" o data magnetul si da 1 impuls. Din numarul impulsurilor pe secunda se calculeaza numarul rotatiilor intr-o ora, iar acesta se inmulteste cu circunferinta exterioara a anvelopei (fizica, mecanica, de scoala generala).
Singurul motiv pentru care ai o diferenta atat de mare la indicatii poate fi distanta prea mare intre senzor si magnet, cand senzorul "simte" mai rar trecerea magnetului.
Regleaza distanta corect (4-5mm) si va functiona bine.

Magnetul trebuie orientat cu polul SUD spre partea activa a senzorului (vezi instructiunile de montare si folosire).

4 răspunsuri:
Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Unele kilometraje au niste setari si trebuie sa masori circumferinta rotii si sa o bagi in setari. Daca este magnetul la 2-3 mm de senzor n-are cum sa-ti dea eroare. Deci problema este din setari. Faci o dunga cu creta pe roata si pe pamant si mergi pana roata face o tura. Faci semn cu creta pe pamant si masori distanta intre cele doua semne. Apoi la setari nu te pot ajuta. Trebuie sa le descoperi singur.
Sunt cateva videoclipuri pe net. Incearca-le!: https://www.google.ro/#q=setari+ciclometru&tbm=vid

| mihai69 a răspuns:

Exact cum ziceai - cât mai aproape (chiar și sub 5mm dacă poți, deși devine riscant). Dacă distanța e corectă, la trecerea magnetului pe lângă senzor trebuie să se audă un „clic" slab în senzor (e acolo o lamelă care se mișcă și face un contact). Dacă odată face, odată nu... e clar că viteza afișată e de două ori mai mică, nu?

| Bula a răspuns (pentru mihai69):

Nu se folosesc contacte, ci senzori Hall!
Nu fac nici un click sau alt zgomot. tongue

(faci confuzie cu contacte-relee Reed, actionate tot de camp magnetic, dar care nicidecum nu corespund si nu rezista pentru masurarea turatiei).

| mihai69 a răspuns (pentru Bula):

Amice, dacă vii să-ți arăt „jucăria" pusă la mine pe bicicletă o să vezi că fix un releu Reed are. Cele cu senzori Hall sunt mai performante, e drept, dar și mai scumpe. Am presupus că cel care a pus întrebarea nu are cine știe ce sculă profi.