Tu ai scris:
"magnetul de pe spița trebuie situat la 5 mm de senzor".
La fiecare rotatie senzorul iti "vede" o data magnetul si da 1 impuls. Din numarul impulsurilor pe secunda se calculeaza numarul rotatiilor intr-o ora, iar acesta se inmulteste cu circunferinta exterioara a anvelopei (fizica, mecanica, de scoala generala).
Singurul motiv pentru care ai o diferenta atat de mare la indicatii poate fi distanta prea mare intre senzor si magnet, cand senzorul "simte" mai rar trecerea magnetului.
Regleaza distanta corect (4-5mm) si va functiona bine.
Magnetul trebuie orientat cu polul SUD spre partea activa a senzorului (vezi instructiunile de montare si folosire).
Unele kilometraje au niste setari si trebuie sa masori circumferinta rotii si sa o bagi in setari. Daca este magnetul la 2-3 mm de senzor n-are cum sa-ti dea eroare. Deci problema este din setari. Faci o dunga cu creta pe roata si pe pamant si mergi pana roata face o tura. Faci semn cu creta pe pamant si masori distanta intre cele doua semne. Apoi la setari nu te pot ajuta. Trebuie sa le descoperi singur.
Sunt cateva videoclipuri pe net. Incearca-le!: https://www.google.ro/#q=setari+ciclometru&tbm=vid
Exact cum ziceai - cât mai aproape (chiar și sub 5mm dacă poți, deși devine riscant). Dacă distanța e corectă, la trecerea magnetului pe lângă senzor trebuie să se audă un „clic" slab în senzor (e acolo o lamelă care se mișcă și face un contact). Dacă odată face, odată nu... e clar că viteza afișată e de două ori mai mică, nu?