E destul de pretentios bmw-ul, mai ales in materie de service.
Eu unul, inainte de a gasit BMW-ul, as cauta mecanicul la care sa il duc. Vezi si tu ce mecanici din astia de cartier au plin de BMW-uri pe langa service, si incearca sa te infiltrezi sau sa te interesezi cum sta treaba cu serviciile lor, si cam ce inseamna sa ai un F10 sau F30.
Probabil stii deja, ca motoarele 2.0d sunt alea cu distributia in spate. Din cate stiu eu, nu sunt problematice, platesti o data si stai linistit, insa un mecanic multimarca are sanse mari sa rateze astfel de lucrari. Asta o stiu eu ca mecanic multimarca. Nu ma prea ating de BMW-uri, nici diagnoze pentru ele nu am.
Nu sunt OZN-uri, dar trebuie experienta la ele.
Am o ruda care se programeaza la reprezentanta pentru orice diagnoza, si da cate 300 de lei +/-
Bineinteles, serviciile de reprezentanta fiind destul de slabe, aia inlocuiesc doar module intregi de piese, la preturi foarte mari.
Iar referitor la "non premium", eu doar in ultimele luni am bagat peste 7000 de lei (doar piesele) intr-un Opel Vectra din 2005
Nu conteaza ca e premium brandul, conteaza clasa. Opel Vectra e platforma comuna cu Saab 9-3 si 9-5, e plina de brate de aluminiu, ambreiajele sunt mari... Platesti dupa material.
Un set de bascule fata ajunge 1000 de lei sau peste, ca sunt din duraluminiu. Dar si tin foarte mult, fata de basculele de Astra G/H, care sunt din tabla, pot fi bucsate, poate fi inlocuit pivotul, dar cedeaza mult mai repede.
La fel si BMW, e plin de aluminiu pe suspensie, de aia e scump. Iar la motor, in afara de distributia aia in spate, e la fel ca Opelul meu: admisie cu clapete, EGR si DPF care pot necesita atentie, daca mergi prea mult in oras. Injectie common-rail pe ambele, foarte fiabila dupa parerea mea, si cu componente ieftine.
A schimbat un prieten 4 injectoare pe e90 316d (acelasi 2.0 ca pe 320d), dar le-a schimbat ca e el tipicar, si a vazut ca fluctua uneori relantiul, desi motorul nu dadea fum, tragea bine, nu avea probleme de dpf, nimic... Asa ii place lui, sa investeasca. Parca 5000 sau 6000 de lei l-au costat 4 injectoare "noi", cu injectoarele vechi la schimb.
Am condus recent un 320d vreo 2000km si am ramas socat sa vad consum 4.9% la drum mixt cu 3 persoane si bagaje, pe autostrada 160. Stabilitate in curbe de vis, accelera destul de bine.
Nu este chiar greu de intretinut si nici problematic cum zic altii.De exemplu un tfsi de 1.8 mi-au cerut 5000 de lei sa fac distributia in reprezentanta, tot atat costa si la N47 sa dea motorul jos sa-i faca distributia.