| adita27372 a întrebat:

Am schimbat plăcuțele pe spate și am rămas fără frână de mână, care ar fi cauza sau soluția?

10 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Nu vreau sa mi-o iei in nume de rau, dar vezi ca atunci cand vrei sa te calicesti (n.r. de la 'a se zgârci' ) la bani poti sa pierzi mai mult in viitor...
recomand sa mergi la un service auto sa rezolvi problema!
mecanica nu se invata de pe Youtube desi a devenit o practica! vad asta si la vecini de-ai mei!

| VoidEternal a răspuns (pentru Simpatic):

Poți foarte bine să înveți mecanica de pe YouTube. Daca știi cum să cauți și ai ceva cunoștințe de bun simt.

Sunt canale pe YouTube care sunt 10 clase peste orice service random dintr-un oraș.

| Simpatic a răspuns (pentru VoidEternal):

Nu te baza doar pe asta, eu de exemplu cu cx-ul merg la reprezentanta, sunt chestii ce necesita cursuri de calificare in anumite situatii, sunt lucrari complexe uneori
crezi de exemplu ca un Bugatti repera orice dorel? sau unul scolit prin afara in acest sens? laughing
sunt si reprezentante unde mecanicii fac cursuri/trainere sau ce denumire mai poarta atunci cand vin niste masini cu tehnologii noi, dar este bineinteles vorba de marile reprezentante, dar nici macar toate reprezentantele nu fac asta, cunosc cauzuri in care chiar la aceste serviceuri "premium" lucreaza tot felul de necalificati

daca ne referim la serviceurile auto multimarca care au angajat amatori ce muncesc pe 2200 de lei pe luna, da ai dreptate!
la fel si daca te duci la garajele obscure la care lucreaza unii cu sau fara a fi calificati!

da, sunt persoane care sunt in stare sa lucreze ei singuri la masina lor, dar cum am zis cand lucrarea este complexa este bine sa apelezi la un profesionist...ca nu prea avem in Romania profesionisti in acest domeniu, este cat se poate de real!

| VoidEternal a răspuns (pentru Simpatic):

Discuția era despre niște plăcute de frână, chestie elementară, din rutina de întreținere și 100% eligibilă pentru a fi învățată de pe YouTube.

Cu siguranță nu era vorba despre o mașină nouă pentru că pe alea ești forțat sa le repari și întreții doar la reprezentanță. Absolut sigur nu era vorba de vreun Veyron.

Sunt și chestii care nu pot fi învățate de pe YouTube? Cu siguranță, dar asta ține mai degrabă de politica secretoasă și lipsită de etică a industriei auto care se bazează mai mult pe banii făcuți din service decât cei făcuți din vânzarea de mașini. Dar nu pentru că ar fi chestii atât de avansate încât depășește nivelul platformei. Cam așa a sunat ce a zis tu. Susțin în continuare că poți învăța cu siguranță mecanică de pe YouTube. Nu toate chichițele fiecărei operațiuni obscure de reparație, dar suficient cat să te poți ocupa de întreținerea unei mașini ieșite din garanție.

| Simpatic a răspuns (pentru VoidEternal):

Am invatat in viata faptul ca, cu omul inteligent nu te poti pune... in contradictoriu, caci degeaba ii aduci argumente suficiente, el va veni cu altele si ai continua la nesfarsit discutiawinking
vorbesc serios, daca ai sti in viata reala cate discutii inteligente am avut cu multa lumea, si desi i-am dovedit la un moment dat, ieseau scantei cand aveam de a face cu oameni culti happy
mentin nota metaforica in care am dezvoltat pana acum, termeni precum acest "deovedit", caci in cadrul unei discutii eu nu devin precum domnii astia interlopi care scot sabia fata de cei care ii contreaza in discutiile lor 'filosofice', atunci cand se bat in argumente fata de faptul ca florin salam este mai tare decat adi minune! sau ca bruce lee il bate pe van dammewinking

probabil tu crezi ca nu am venit cu argumente corecte fata de ce am discutat aici, pentru faptul ca eu vin din acea categorie a oamenilor cu masinile servisate doar la reprezentanta, nu ca sa ma dau mare,
ci aleg asta pentru certitudinea pieselor pe care le montez acolo, sau cand aleg masina noua o fac pentru ca stiu ce am cumparat spre deosebire de multi cumparatori de masini din Romania (masini second-hand), care cu toata stima dar cred ca au cumparat o caleasca minunata si ei de fapt au cumparat o caruta trasa de o martoaga, scuza-mi iarasi metafora de om usor meltean
in alegerile masinilor noi pana acum nu m-am inselat...cand ma voi insela si vor nimeri o masina cu probleme de fabricatie, atunci promit ca trec pe second-hand!
este adevarat pe parte de mecanica auto, pasionatii care se pricep si se baga, au motive sa faca ei mici chestii la masini mai ales daca sunt SH cum ai zis tu, pai ar fi si culmea sa te duci la un oarecare care desi este angajat la un service auto, sa iti faca o lucrare pe care puteai sa o faci tu, dar el sa ti-o faca si mai prost...decat o faci tu, dar sa ia si bani pentru asta happy
n-am ajuns inca la nivelul Bugatti dar cine stie, speranta moare ultima laughing
desi as merge pe ceva mai cool din punctul meu de vedere poate un Pagani rafinat, boem, cult in care poti asculta muzica culta... rockwinking laughing

| darrio2007 a răspuns:

Dacă nu ai frână de mână e clar că nici frâna de picior hidraulică nu actionează pe rotile din spate. Mergi la service la un mecanic.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Soluția ar fi sa nu mai umbli singur la frane și să duci mașina la un mecanic.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Spune-ne si un nume, prenume, adresa + numarul de inmatriculare, sa punem de o mica discutie din care pleci fara certificat rolling on the floor
Ca sa-ti fiu de ajutor si dpdv tehnic, impart problema in doua capitole:
1. lucrari singur faci dupa ce ai fost ajutor de mecanic/practicant cativa ani. Degeaba vei citi ce scriu la pct 2, pentru ca tot buleli vei face si data viitoare.
2. Placutele de pe spate se schimba resetand etrierul la 0, apoi aerisind instalatia, conform procedurii pentru autoturismului tau. La multe masini e nevoie de activarea functiei de aerisire din tester + metoda clasica in 2 oameni, altfel ramane mult aer pe traseul rotilor din spate, iar acestea nu vor functiona.
Revenind la setarea de la 0 a etrierelor spate, frana de mana va functiona abia dupa ce se va folosi frana de picior ceva timp, iar etrierele se vor calibra (au un melc in pistonase, care regleaza pozitia 0 pentru frana de mana).
Spor in alte domenii, cu elementele de siguranta publica nu te sfatuiesc sa te mai joci.

| KovacsB a răspuns:

Daca le-ai schimat tu ar putea fi cel putin 10 cauze.
Daca ai fot la mecanic mai raman decat 8.

| Mihai0101 a răspuns:

Tu o sa faci ceva si ramai fara frane nu e de joaca pui viata altora si a ta in pericol.Cheama un mecanic!