La prima intrebare varianta c nu este corecta deoarece daca in statie este oprit autobuzul tu ai voie sa depasesti autobuzul respectiv, dar cu o viteza de 30 de km/h in localitati sau 50 in afara localitatiilor.
La a 2-a intrebare raspunsul este simplu pentru ca in orice intersectie se respecta regulile intr-o anumita ordine : indicatiile politistului sunt cele care se respecta daca el este acolo, pe urma semnalele luminoase ale masinilor de interventie, semafoarele, indicatoarele rutiere si pe urma prioritatea de dreapta.
La a 3-a intrebare varianta corecta este a pentru ca pe strazile cu sens unic ai voie sa mergi cu spatele. Dar tu nu trebuie sa analizezi raspunsurile. Tu citesti intrebarea si raspunsul si nu incepi sa te gandesti ca asa si pe dincolo, te vei referi strict la ce scrie acolo.
La intrebarea nr 4 In pofida inseamna chiar daca cealalta face ceva prostie sau necazuri.
La intrebarea nr 5. Obligatiile soferului : Sa transporte politistii la cererea acestora, pentru luarea de masuri legale ce nu sufera amanare si nu pot fi duse altfel la indeplinire. Deci esti obligata sa opresti la semnalele oricarui politist. Daca ai alte intrebari te ajut cu cea mai mare placere si daca dai un mesaj privat te pot ajuta cu ceva sa inveti mai usor legislatia.
1. Intrebarea e foarte clara: "atat depasirea cat si oprirea". In situatia in care este permisa depasirea, raspunsul respectiv nu mai face obiectul intrebarii.
2. Nici un vehicul nu poate ignora semnalul politistului, chiar daca este un vehicul prioritar aflat in misiune, cu mijloacele de semnalizare pornite. Atata timp cat legea nu prevede exceptii de la obligatia de a opri la semnalul agentului de circulatie, punctul a nu este corect.
3. In intrebare nu se specifica nici ca nu ai voie sa mergi cu spatele daca nu ai verificare tehnica si RCA valabil. Asta nu elimina raspunsul, orice regula fiind valabila numai in anumite conditii. Dar asa cum spui, este permis mersul inapoi pe strazile cu sens unic, chiar daca exista limitari.
4. In acest context se intelege "chiar si atunci cand partenerii de drum fac greseli".
5. Esti obligata sa opresti la semnalul oricarui politist, odata pentru motivele expuse de covexrobu, dar si pentru altele. Este absolul necesar ca un politist sa poata opri masinile si este suficient sa ne gandim la o posibila suspiciune de implicare in comiterea unei infractiuni. Cum ar fi de exemplu ca politistii sa trebuiasca sa cheme un agent de circulatie pentru a opri masina jefuitorilor unei banci sau chiar pentru a opri un hot de masini? In Arad politistii comunitari ajuta si la dirijarea circulatiei, efectivele politiei rutiere fiind insuficiente, mai ales in conditiile in care necesarul este crescut din cauza unor evenimente sportive, artistice sau pur si simplu al unor lucrari la infrastructura, care presupun devierea traficului. Si as mai adauga ca la semnalul politistului (comunitar sau nu) esti obligata sa opresti chiar si atunci cand te plimbi pe jos, fara masina.
@covexrobu - nu neaparat mergi pe unde nu sunt, ci mergi CAND nu sunt. De exemplu daca treci in zilele lucratoare prin intersectia de la Podgoria, vei observa ca intre 7 si 8 dimineata un echipaj de politie face tot posibilul pentru fluidizarea traficului. Dupa ora 8 nu mai este nevoie, iar de cand s-a largit strada pe sensul spre Oradea parca nu mai este nevoie nici dupa amiaza.
Cat timp s-a lucrat la reabilitarea drumurilor, politia rutiera nu a mai facut fata si acela a fost momentul in care au apelat la comunitari. E drept ca la inceput au avut pe unul de l-au dat si la ziar, ca blocase intr-o zi de vineri pe la ora 17 tot centrul, dar cu timpul s-au mai invatat si ei. Pe centura chiar nu au ce face, pana se vor construi pasaje peste caile ferate se va circula in continuare bara la bara. Nu am niciun interes sa ii laud, dar totusi apreciez ca atunci se produc ambuteiaje in anumite zone, in special la orele de varf, vin in scurt timp la fata locului si fac tot posibilul pentru a fluidiza traficul. Si chiar nu au nicio vina pentru faptul ca strazile au fost construite pentru un trafic de 10 ori mai redus si ca s-au montat semafoare in toate colturile posibile si imposibile, ba chiar si in giratorii.
Eu locuiesc in Arad, din acest motiv l-am ales ca exemplu. Centura se blocheaza de obicei din cauza ca sunt trei pasaje de cale ferata, din care doua pe principala ruta de legatura intre Ungaria si Romania. Politia nu prea are ce face, totusi cand au fost lucrari au stat prin intersectii si au incercat sa descongestioneze traficul. Anul trecut s-a lucrat insa concomitent pe centura si prin oras, de aceea ma mir ca nu ai intalnit politisti care sa dirijeze circulatia, ca erau mai la tot pasul.
Oricum, daca esti cu masina mica, eu iti recomand sa nu folosesti centura pentru Arad-Nadlac. Mergand prin oras, prima jumatate a traseului ai semafoare pe galben intermitent (numai cand nu e circulatie functioneaza), la Catedrala ai verde intermitent pentru dreapta, iar de la gara daca mergi cu 50 km/h ai unda verde pana la iesirea din oras. Traseul este testat de mine zilnic, faci 15 minute circuland regulamentar, maxim 25 daca e superaglomerat. Ziua pe centura nu faci mai putin de 15 minute, oricat de lejer ar fi traficul. Si asta numai daca ai norocul sa nu prinzi nicio bariera, dar sansele sa le ratezi pe toate trei sunt minime. Eu am facut cel mai mult o ora si jumatate, fara sa o parcurg toata, bineinteles cand aveam mai multa treaba si ma grabeam foarte tare.
@regis eu sunt putin suprins ca zici ca poltisti comunitari dirijeaza circulatia in Arad. Am fost de cateva ori si prin centrul Aradului si nu am vazut nici un politist. Am fost si pe la amiaza si seara si nu am vazut. Probabil merg eu pe unde nu sunt ei. Pe centura nu am vazut politisti deloc de cand umblu pe la Arad.
Revenind la subiect trebuie sa opresti si la semnalele agentului de la calea ferata, la semnalele politistului de frontiera sau a oricarui angajat desemnat pe portiunea unde se efectueaza reparatii la partea carosabila.
Eu am trecut pe la amiaza prin centru cand era centura blocata. Dinspre Nadlac spre Deva. Am fost si pe centura anul trecut cand se lucra la drum si la trecerea la calea ferata. Am stat si am fiert in cutia de conserve(Matiz). Acum am mai stat putin dar este mai acceptabil ca am si aer conditionat in duba. Trec cam la 2 saptamani odata pe la Arad. Eu fiind din Mciuc am cam 8 ore de drum pana la Arad.
Sunt cu o duba de 3. 5 t. De obicei merg pe centura din obisnuinta. Dar cand este aglomerat o iau prin oras. Nu cunosc prea bine orasul dar de catedrala, primarie podul acela peste liniile ferate (spre oradea) mai stiu.
Pai eu stiam ca se pune in dreapta jos(in fata) iar stanga sus (in spate) semnul acela distinctiv. Important este sa il ai acolo nu conteaza atat de mult unde il pui.
Covexrobu şi regis ţi-au dat cele mai ok răspunsuri. În completare mai întăresc şi eu pe ici pe colo ideea, ca să pricepi mai bine cum stă treaba.
Întrebarea 1. de ce nu este corectă varianta C, hai să o luăm logic. Mergi pe stradă cu maşina, la 25 de metri e o staţie de autobuz cu sau fără refugiu (atâta timp cât autobuzul nu e acolo asta chiar nu contează). De ce ar fi interzisă depăşirea? Cu ce influenţează faptul că X îl depăşeşte pe Y înainte cu 25 de m, sau chiar în dreptul unei staţii de autobuz? Cu nimic. Înţelegi, cam aşa trebuie să gândeşti. Aşadar rezultă că înainte cu 25 m de staţie nu ai voie să opreşti, dar în schimb ai voie să depăşeşti. Deci nu confirmă condiţia de simultaneitate la varianta C, din acest motiv este greşită.
Întrebarea 2. Când nenea poliţistu face semn de oprire, este LEGE pentru absolut toţi participanţii la trafic, indiferent că-i salvarea, pompierii, Băsescu sau Obama.
Întrebarea 3. "Mersul înapoi este permis pe o distanţă de maxim 50 de metri" şi PUNCT. Scrie clar în legislaţie. Ulterioarele teorii ale chibritului pe care le-ai dezvoltat tu la întrebarea asta sunt incorecte şi inutile, având în vedere logica după care a fost formulată întrebarea. Şi varianta C automat iese, doar nu dai cu spatele dacă asfaltul stă să se surpe în spatele maşinii.
Întrebarea 4. "În pofida" înseamnă în ciuda (faptului că), adică luăm în considerare faptul că ceilalţi participanţi la trafic fac greşli, iar noi trebuie să ştim să ne păzim pielea "în ciuda" acelor greşeli (adică chiar dacă, aceştia fac greşeli în trafic). Se3nsul său se poate deduce din context, oricum, chiar dacă habar n-ai ce-nseamnă.
Întrebarea 5. Varianta a spune: "Numai la semnalul regulamentar al agentului de circulatie, echipat corespunzator". Poi da nu opreşti NUMAI la semnalul poliţistului, pentru că oprirea este de asemnea obligatorie şi la STOP, aşadar cuvântul "Numai" prezent în varianta de răspuns face ca aceasta să fie greşită. B-ul iese, automat rămâne varianta C, cea mai logică.
Dacă vrei să nu ai probleme la sală trebuie să renunţi la principiile după care funcţionează logica ta, şi să te axezi pe cele după care functionează cea din întrebări. La fiecare întrebare pe care o greşeşti uite-te şi analizează varianta corectă, De ce-i aşa şi nu-i aşa, ce-a vrut ăsta să zică, ce urmăreşte de fapt prin întrebare.
Când vei da sala poate vei avea întrebări la care toate răspunsurile sunt corecte şi logice, dar tu va trebui să fii capabilă să alegi din 3 răspunsuri logice, pe cel mai logic dintre ele. Înţelegi? Aici excludem categoric variantele de unde reiese clar corectitudinea tuturor celor 3 variante de răspuns, însă vei vedea că mai sunt şi întrebări cu chepsis, la care va trebui să-ţi meargă motoraşu ca lumea ca să poţi răspunde corect la ele.
În plus mai poţi face chestionare pe drpciv.ro, acolo sunt exact cele care se dau şi la sală, site care nu exista în iunie anul trecut când am dat eu de permis. Aşadar mai ai un avantaj.
Cam asta ar fi.
Mult succes îţi doresc!
O zi frumoasă!
Daca nu o sa incerci sa judeci logic intrebarile astea nu o sa stii niciodata la examene trebuie sa te gandesti bine la ce intreaba sa nu te grabesti cu raspunsul de multe ori raspunsul in afli singura in variante dupa modul cum e pusa intrebarea daca esti atenta, gandeste-te logic de ce nu ai voie sa pleci daca politistul iti face semn apoi ala e sfant cum s-ar zice nimeni nu trece de el nici salvarea etc.pentru ca el poate sa iti faca semn sa stai chiar daca sunt pompierii de ex.in drumul pe care pompierii trebuie sa treaca e blocat de un copac sa zic asa si atunci daca pompierii ar ignora semnul politistului de a sta pe loc si ar pleca de capul lor ca e in urgenta sa zic ce s-ar intampla ar da de copac sa zic asa, deci ai inteles de ce semnul politistului e lege nu trece nimeni pana nu da el semnalul ca poti trece pentru ca nu se stie niciodata de ce iti spune sa stai pana nu o sa vezi el dirijeaza traficul inainte de orice alte semne si semafoare si orice politist imbracat cu uniforma si echipat etc.are dreptul sa te opreasca din mers sau sa asculti semnalul lui, in POFIDA "inseamna in ciuda faptului ca... apoi gandeste-te logic la intrebarea 1parca cu autobuzul ce treaba ai tu cu el sa nu il depasesti si din astea el e in statie tu pe banda ta mergi mai departe trebuie doar sa CIRCULI CU ATENTIE SPORITA dar nu esti obligata sa stai in spatele lui ce ar insemna sa te opresti in spatele oricarui autobuz care e in fata ta ca tu crezi ca nu e voie sa il depasesti, daca ai loc si vizibilitate si nu depasesti axul cu linie continua te duci nu stai dupa autobuz si astea vezi ca nu ai citit cu atentie intrebarea 1 spune interzisa depasirea cat si oprirea voluntara nu, deci daca depasirea e permisa a autobuzului nu se mai incadreaza la a fi bifata si c pentru.ca una din ele e permisa deci numai a si b sunt valabile acelea sunt interzise amandoua si oprirea si depasirea, deci de aia iti spun citeste cu atentie mare intrebarile si gandeste-le inainte de a da raspunsul nu te grabi sa raspunzi ca tu esti sigura de el gandeste-te bine inainte ca asa poti sa faci chestionare cate vrei doar le inveti pe de rost dar tu practic nu le stii pe drum si nu le intelegi daca nu le gandesti logic. ok succes la scoala de soferi si daca mai ai nelamuriri sunt aici ")
Baieti, am intalnit frecvent intrebarea in care era vorba de ''lamai'' asa cum le spunem cu totii(semnul distrinctiv pentru cei cu permisul luat de mai putin de un an) intrebarea spunea :unde se pun?
eu stiam ca pe parbriz in dreapta jos si pe luneta(in spate) in stanga sus... ei nu am vazut ca e corect parbriz dreapta jos si luneta stanga jos>>>? deci cum e la luneta sus sau jos? Multumesc pentru raspunsuri...