Turezi motorul cu ambreiajul apasat, bagi viteza I (chiar a II-a daca ai motor puternic) si lasi ambreiajul pana la capat. Daca lasi ambreiajul doar de jumatate ramai mai repede fara acesta decat fara anvelope.
Atentie insa, procedand astfel nu doar anvelopele sunt suprasolicitate, ci tot ansamblul, de la motor pana la roata. Adica motor, ambreiaj, cutie de viteze, planetare. Si nu cred ca e o senzatie placuta ca un scartait de roti sa fie urmat de un zgomot de metal rupt. Si ieftin nu e cu siguranta.
Fratilor, omul a pus o intrebare, cine vrea sa ii raspunda ii raspunde, cine nu, nu. De ce trebuie luat peste picior, acuzat sau chiar jignit?
Treapta 1, turezi motorul pana unde are cuplul maxim, debreiezi brusc concomitent cu apasarea acceleratiei la podea. succes la distrus cauciucuri
Cred ca nu ai permis, daca erai sofer stiai cum se procedeaza mai ales cu o masina cum e fordul
Cica daca nu ai permis nu stii sa faci asa ceva, fiti atenti fratilor ce zice domnul "clauss", esti tare frate, tata ma invatat de la 12 ani cum sta treaba cu masinile si tu zici ca daca n-ai permis nu stii cum se procedeaza, in fine referitor la intrebare: ai destule detalii sa te descurci, poate facem o liniuta, bafta!
Bravo bravo bai "mg", ai dreptate, mai bine vezi-ti tu de treaba ta si lasa-ne pe noi, nu toti suntem la fel sa stii, nu toti sunt cu capul in nori, cu fite de cocalar sau stiu eu ce, bafta toti soferii!
Bai fratilor...omu' poate vrea sa faca asa in curtea lui asta.vine de la sine.nu trebuie sa te invete cineva.vine pe parcus.eu te cred (cel care zice ca are 16 ani si conduce mai bine ca unii mai "batrani").eu am 14 si conduc destul de bine.iti mai zic ceva.:cand pleci de la semafor si vrei sa impresionezi o gagicuta care e cu masina in dreapta/stanga sau e vreun smecher care tureaza motorul faci asa:
-bagi viteza I, si turezi cat de mult poti.ai grija sa nu depasesti 4.500 de ture,chiar daca motorul tau suporta mai mult. poti sa spargi cutia sau sa iti sara vreun angrenaj si te saturi de smecherii toata viata.
-dupa aia, pleci cu e asa, turata de pe loc si dupa putin timp intr-un timp fffffoarte repede a 2-a, si pedala tot asa de apasata, la pamant.dar ai grija ca schmbarea intre trepte sa fie foarte rapida.pentru ca motorul sa ramana la fel de turat.in 1-2 secunde sa schimbi treapta.si te baga in sacun...eu am facut cu o panarama de Dacie 1310 acum ceva timp si m-a bagat motorasul ala de 1.4 in scaun cum nu m-a bagat X6-le condus normal ). ai grija si condu prudent! VIATA ARE PRIORITATE!
Si cu ambreiajul pe jumate... poti sa rupi maneta de viteze cand schimbi, pentru. ca schimbi foarte repede.cu ambreiajul calcat la maxim, de descurci usor sa schimbi vitezele repede si sa conduci sportiv.
Imi suna a "diseara fur si eu masina tatalui o tura cu baietii/gagica.si vreo sa fac o schema buna " daca intr-adevar ai masina TA si esti SOFER aceste lucruri ar trebui sa le sti, sau macar sa le fi incercat/exersat sau chiar sa iti fi iesit din "intamplare". Scuze, dar daca intr-adevar erai sofer nu ai fi intrebat asa ceva,"nimeni nu se naste invatat". asa este, dar atunci cand "sti sa pasesti.sti si sa alergi"...
Bafta si ai grija!
Ai pe naiba! Cred ca nici par la pe... ta nu ai! mai terminati cu cretinismele acestea. Din cauza voastra si a celor care va sustin se intimpla atitea accidente. Voi sinteti cei care provocati nenorociri pe sosele ...handicapati!
Va arde de scurt, liniute, cerculete ...strazile sint pline de masini prin pomi, duse acolo de catre voi. macar de v-ati omori singuri!
Azi am plecat din greseala si eu cu 'scartz' de la semafor...noroc ca a fost carosabilul umed si ca am cauciucuri de iarna e simplu. turezi motorul in timp ce tii calcate abreiajul si acceleratia si dupa aia ridici piciorul de pe ambreiaj
Bagi a 1 -a, o turezi tare si dai drumu la ambreaj, dar nu pana la maxim...asa cam jumate. Bafta!
ps: sa nu faci din plecarea cu scartz o obisnuita ca ramai fara cauciucuri...si altele. Bafta!
Pai te invat eu :o turezi mult si dai drumu la ambreiaj cam asa se da un scartz. dar de exemplu am un prieten care are aveo si nu stiu cum e setata din fabrica si nu se poate sa ii dau scartz. am incercat si m-am stradui si nu vrea nimic...ma gandesc sa nu fie si a ta tot asa.
Dar varianta pentru liniutze e alta :vezii unde iti trage tie masina mai bine si acolo o tiii turata de exemplu la mine in 3000 -->3400, sa nu o turezi mult ca pierzii mult la plecare scartaie prea mult, si daca vrei sa mai castigi timp dar se strica discu de ambreiaj schimbi vitezele cu ambreiaju calcat jumate ...
Chestia cu slaifulitul din loc e de curiozitate si eu am fost maniac de chestia asta pana am spart niste anvelope si s-a rupt planetara. Acum sunt adeptul pornitului ca glontul din loc fara gram de cauciuc si faci si economie de piese si castigi si timp cand pornesti ca glontul sa nu uitam slaifulitul din loc pierzi timp deoarece masina sta in loc ( folositi ASR-ul sau ESP-ul nu va lasa sa scartzaiti cei care il aveti in dotare restul din piciorul stang si nu trebuie blana doar pana la cuplu maxim de forta incercati si voi e mai ecologic si mai avantajos sunt curios ce parere aveti MERSI