Scotea fum si inainte dar nu ai vazut pana acum.Iar acum este mai cald afara se incalzeste motorul imediat.Idea este sa nu treaca de 90.
Amestec prea bogat,, ex ..delbimitru,injectoare pompa de injectie, filtru de aier
Ce-i cu avatarul asta, Adriana?
Fumul negru poate avea mai multe cauze, de la injectoare decalibrate, la debit de motorina dereglat, debitmetru defect, turbina slaba sau scapari de boost. La fel, poate fi si funingine normala, oprita in evacuare, care iese in momentul in care sufla mai tare esapamentul.
Poate fi vorba si de interventii la evacuare (catalizator sau tobe anulate), interventii la soft (putere marita prin imbogatirea amestecului), duze mai mari la injectoare, interventie de amator la pompa de injectie (montata in pozitie gresita), compresie scazuta din cauza supapelor arse, furtune turbo - intercooler - admisie, garnitura admisie, etc.
Cat despre problema supraincalzirii, mergi cu diagnoza pusa si urmareste informatiile citite de senzori, ca dupa ochi nu ai de unde sa stii daca are 90 de grade motorul, sau nu.
Pe tester trebuie sa ai cam asa:
- 90-95 in antigelul din motor
- pana pe la 200 de grade in chiulasa
- intre 60 si 95 de grade in radiator, daca motorul e cald (deci termostatul a deschis)
Temperatura din radiator depinde si de cea de afara, ca iarna de exemplu vei avea 80 in motor, si 0 in radiator, ca nu deschide deloc termostatul.