| Adrian_Adi_1999_m9x2 a întrebat:

Am și eu o problema cu un BMW e46 320d 150cp, an 2003.
Când merg cu ea la relanti sau când merg încet calc ușor accelerația e totul in regula dar când accelerez sau plec mai tare scoate un fum negru in spate câteva secunde pana merg constant cu o viteza și motorul se încălzește foarte tare dar apa îmi arată ca e la 90grade normal. Uleiul și filtrele au fost schimbate acum 3 zile și la fel... ce poate avea? (Răspundeți doar dacă vi s-a întâmplat, nu dați cu părerea aiurea ...am fost la 2 serivisuri și nu au descoperit ce are, nici pe tester nici in BORd nu s-a aprins nimic. )

4 răspunsuri:
| cyberalex a răspuns:

Nu are nimic, mergi linistit.

| Panamax a răspuns:

Scotea fum si inainte dar nu ai vazut pana acum.Iar acum este mai cald afara se incalzeste motorul imediat.Idea este sa nu treaca de 90.

| Denila123 a răspuns:

Amestec prea bogat,, ex ..delbimitru,injectoare pompa de injectie, filtru de aier

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ce-i cu avatarul asta, Adriana?
Fumul negru poate avea mai multe cauze, de la injectoare decalibrate, la debit de motorina dereglat, debitmetru defect, turbina slaba sau scapari de boost. La fel, poate fi si funingine normala, oprita in evacuare, care iese in momentul in care sufla mai tare esapamentul.
Poate fi vorba si de interventii la evacuare (catalizator sau tobe anulate), interventii la soft (putere marita prin imbogatirea amestecului), duze mai mari la injectoare, interventie de amator la pompa de injectie (montata in pozitie gresita), compresie scazuta din cauza supapelor arse, furtune turbo - intercooler - admisie, garnitura admisie, etc.
Cat despre problema supraincalzirii, mergi cu diagnoza pusa si urmareste informatiile citite de senzori, ca dupa ochi nu ai de unde sa stii daca are 90 de grade motorul, sau nu.
Pe tester trebuie sa ai cam asa:
- 90-95 in antigelul din motor
- pana pe la 200 de grade in chiulasa
- intre 60 si 95 de grade in radiator, daca motorul e cald (deci termostatul a deschis)
Temperatura din radiator depinde si de cea de afara, ca iarna de exemplu vei avea 80 in motor, si 0 in radiator, ca nu deschide deloc termostatul.