| crm123 a întrebat:

Am si eu o problema la o masina. Se incinge foarte rau. Am verificat radiatorul, termostatul, furtunele, vasul de expansiune si totul e ok. Ramane fara apa in radiator. In vasul de expansiune, apa creste, iar in radiator dupa ce merg cu ea, ramane fara nimic. Am incercat sa vad daca e garnitura de chiulasa arsa, insa nu exista nici-un simptom in afara de bulele in vasul de expansiune. Am scos capacul de la vas, am mers asa cu ea, apa din vas a ramas in vas, iar in radiator nu am mai avut nimic. Mentionez ca furtunele nu sunt infundate, la fel si radiatorul. Care ar putea fi problema pentru care masina se incinge asa tare. Reamintesc faptul ca in vasul de expansiune apa creste, nu scade.

2 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cum ai verificat termostatul? L-ai pus la fiert, cum se facea pe vremuri, sau doar ai verificat sa mai fie acolo?
Eu as fi zis sa-l elimini din instalatie pentru o proba, sau sa pui unul nou, preventiv.
Nu ai precizat despre ce masina vorbim, poate ne facem o idee despre circuit. Nu toate sunt la fel, inca mai exista masini cu vas de expansiune atasat radiatorului, ca in 1950. Hyundai ar fi un exemplu.
Radiatorul gol ma duce cu gandul doar la garnitura "ciupita"/arsa, sau mai rau, o fisura sanatoasa pe undeva, ori in bloc, ori in chiulasa. In cazurile astea, ajunge compresie din motor in antigel, sub forma de goluri de aer, care imping tot antigelul in sus, si de obicei iese tocmai prin valva de expansiune din capacul vasului. Asta se intampla in special la motoarele diesel, eu am patit-o la Passat TDI. Este oarecum si o legatura intre constructia motorului si problemele comune, pentru ca la motoarele vag de exemplu, cand sunt probleme la chiulasa/bloc, se face presiune, arunca antigel afara si nu mai da caldura inauntru. Alte motoare, cum ar fi de la Jeep sau 1.7 CDTI de Opel, nu baga presiune/nu arunca antigelul, dar baga ulei in antigel, si incep sa se supraincalzeasca.

Deci, eu zic ca ai probleme la garnitura, chiulasa ori bloc motor.
Sau daca este un motor cu racitor de gaze, ar putea fi problema doar de acolo. Pentru ca un racitor defect ar putea baga gaze de esapament in antigel, gaze care ar iesi sub forma de bule si ar impinge antigelul afara.
Supraincalzirea ar fi tocmai de la golurile de aer/lipsa antigel.
Sa stii ca pompele de apa amorseaza foarte greu atunci cand au parte de goluri de aer, ele au palele mici si functioneaza doar cu apa/antigel. Cand ajunge doar aer la ele, ele nu pot face vacuum, ca sa impinga aerul afara, si sa traga antigelul. Deci atunci cand ai aer in instalatie, antigelul nu prea mai circula.

| KovacsB a răspuns:

Testul pentru garnitura de chiulasa se face in orice service si costa 100 de lei.Sau cumperi kit-ul si il faci acasa. https://axauto.ro/....../index.php
Daca face bule in vasul de expansiune poate fi racitorul de gaze, chiulasa sau amandoua.