Este putin incurcata descrierea, dar iti explic principiul de baza:
Alternatorul trebuie alimentat cu tensiune continua pentru magnetizarea uneia din parti (stator sau rotor), iar in timpul rotirii se induce tensiune alternativa pe cealalta parte. Tensiunea alternativa indusa se redreseaza prin puntea de dioda si se face continua.
Cum se pot recunoaste bornele?
Contactele (suruburile) de la excitare sunt mai mici, fiind nevoie de un curent relativ mic, iar bornele de iesire sunt mai groase (si ies de la grupul de diode).
Deseori, unul din bornele de iesire se leaga si direct la carcasa alternatorului (care va face contact de masa cu masina) dar si prin cablu la borna de masa a acumulatorului (de obicei "-"),
Celalalt cablu merge la "borna calda" a acumulatorului si mai departe la panoul cu sigurante si la electromotor (de obicei "+").
Alimentarea bobinei de excitatie se face in momentul cand alternatorul trebuie sa incarce bateria si este comandat prin releu sau un sistem electronic de reglaj.