E usoara trecerea de la bicicleta la motor, pentru ca motorul e mai greu, cu centrul de greutate jos, e mult mai usor sa il tii in echilibru.
La 1.60 nu prea o sa ai probleme, ajungi cu picioarele pe jos, daca nu iti iei enduro.
Ce motor vrei?
Eu am putin peste 1.70, am mers ultima oara cu o Yamaha R6, si avea saua chiar joasa, cred ca o poti conduce si tu (dar e cam agresiva si butucanoasa, nu de incepatori).
De inceput iti recomand ceva de 125cc, sau chiar 50cc, dar cu viteze.
Hai sa iti spun parerea mea, pentru ca tot am trecut si printr-o scoala moto si am intalnit niste tipe dragute.
Cand iti vei pune cizme de motor in picioare (obligatoriu si la scoala moto) vei fi oricum mai inalta cu vreo 5 cm.
Conditia esentiala pentru orice motor vei conduce este sa poti sta cu ambele picioare pe sol, cel putin jumatate de talpa, adica putin mai mult decat varfurile. Sa NU iti cumperi niciodata un motor sau sa incerci sa mergi pe unul daca nu ajungi cu ambele varfuri pe sol bine, adica sa poti tine motorul echilibrat si pe tine pe motor. Un motor poate avea de la 150 kg la peste 250 kg. Tu ai 50 kg daca le ai si pe alea, deci trebuie sa inveti sa mentii in echilibru MEREU motorul.
Majoritatea motoarelor au saua customizabila. Adica ori din fabrica, ori ulterior se poate face seaua mai putin inalta, practiv se pune mai putin material (gen burete) in sa. Dar asta rezolva problema de genul 6-7 cm pe inaltime si daca ti-o faci pentru "funduletul tau" macar sa fie facuta si pentru comfort.
Deci nu poti conduce motoare inalte de genul "vaci" Suzuki V-Strom, BMW 800GS, motoare touring mari, pentru ca ele sunt facute pentru barbati inalti. Eu de ex. nu pot sta ok pe vitezane, arat ca pe magarita pe ele si nu am decat 1.84. Practic parca tin o tricicleta de copii intre picioare .
Ca incepatoare nu iti recomand un motor mai mare de 250-400 cmc, adica pe la 35-50 CP, adica sa ai A1 si peste 18 ani!
Motorul nu prea are nici o legatura cu bicicleta, dar e bine sa ai simtul echilibrului. Ca un sfat pentru scoala moto : mereu cu mana pe ambreiaj (adica stanga) si indiferent daca dreapta accelereaza de nebuna in loc sa puna frana (pentru ca si frana tot la dreapta e), stanga sa poata strange ambreiajul pentru a debloca puterea motorului de roti. Inertia motorului, a ta, acceleratia si frana... le vei simti singurica si e bine sa NU te sperii.
La scoala moto o sa te puna pe motor si iti va spune "da-i drumul" ... si sa vezi atunci senzatii. Din 4 plecati drept, eram singurul ramas pe motor pentru ca nu m-am grabit, restul erau prin cauciurile de siguranta.
Inainte de scoata sa-ti cumperi o pereche de manusi full, cu protectii si la degete si lateral. Casca ta personala sa fie noua si sa NU o folosesti la scoala, sa fie pe marime, in nici un caz mai mica, dar nici prea mare. Pentru incepatori recomand flip-over (adica sa se poata ridica jumate in sus cand e cazul) sau sau half-face pentru aerisire mai multa. Sa iti cumperi cel putin 2 cagule cat mai calitative si mereu sa porti cagula cand porti casca. Incaltaminte pentru scoala e bine sa iti cumperi cizme motor, ca sa protejeze bine si talpa si incheietura si mai sus putin, ca NU cumva sa cazi cu motorul pe partea pe care are esapamentul si sa te arda la picioare. Se intampla DES asta, mai ales in scoala si foarte greu vine cineva sa te ajute. Pantaloni pot fi si blugi normali, dar cat mai grosi si poti sa-ti cumperi tu sau iti vor da cei de la scoala pe durata cursului protectii pentru genunchi reglabile. O geaca de motor... ar fi buna si una SH sau una de blugi cat mai groasa, dar neaparat sa-ti pui protectii pentru coate reglebile eventual, care se pot scoate.
Nu lua casca noua, pantaloni sau geaca noua (scumpe) sa faci scoala cu ele pentru ca le poti faci praf, adica nenorocesti 400-700 euro. Da banii pe echipament scump DUPA ce iei sala, dupa ce esti hotarata sigur sa-ti iei motor.
Daca mai ai intrebari, poti sa-mi scrii in privat, nu ma supar.