Salut. Cel aspirat se refera la cele fara turbina. Ca exemplu cum sunt cele 1.4 MPI de pe logan, 1.6 mpi de pe golf, etc. toate sunt aspirate. Daca pui o turbina atunci e motor turbo, nu mai e aspirat. pe langa acestea mai sunt si cele cu supercharger. Acela e tot un turbo doar ca in loc sa fie antrenat de gazele de evacuare, e legat direct de motor si se invarte o data cu motorul.
Ai pus vreodată mana la capătul furtunul unui aspirator? Fix așa se simte dacă pui mâna la o admisie, de aia ii și zice aspirat, că trage aerul. Mai există motoare supraalimentate, adică au un mecanism care împinge aerul în admisie, forțează practic cantitatea de aer, și se folosește turbina sau compresor.
Salut
Motorul aspirat natural va fi mereu mai fiabil decat unul turbo deoarece in primul si in primul rand sunt mai putine piese in miscare (nu mai avem turbina sau compresorul, nu mai avem electrovalve si senzori asa de multi, nu mai avem intercooler si alte piese care ar putea ceda in timp).
De asemenea componenetele unui motor aspirat natural sunt supuse la tensiuni mult mai mici decat cele ale unui motor turbo (la un motor turbo, temperatura si presiunile din interiorul motorului sunt mult mai mari decat la unul aspirat).
Motorul aspirat este cel fara turbina.
Daca vrei sa citesti gasesti aici detalii :
https://dailydriven.ro/motor-aspirat-natural-vs-motor-turbo-dailydriven
David24876 întreabă:
led889 întreabă: