Nu cred sa aiba legatura. Partea cu fum alb poate sa insemne ca ti s-o dus garnitura de chiuloasa deci iti recomand sa mergi in service cat de repede.Eu am avut problema cu pornirea la o masina 1.9 tdi. Pornea la rece la sfer si la cald dupa 4 secunde. Aveam dus un senzor la motor (cel de la axu cu came ). Dupa schimbarea senzorului s-a rezolvat.Recomand sa duci masina la tester pentru partea cu pornirea. Daca nu gaseste probleme, am citit ca ar putea fi din soft problema la motoarele tdi euro 4. Doar schimbi softu (200 lei +- ) si se rezolva.
Fum alb = amestec prea sarac in motorina, deci debit scazut, sau avans aiurea;
Pornire grea la cald = cap hidraulic uzat, nu mai face presiune suficienta.
In prima faza, ai putea regla debitul mai mare, poate-poate merge mai bine o perioada.
De fapt, tu sigur ai injectoare PD; cred ca de la ele e problema, s-au uzat si nu mai "baga" cum trebuie, ori pompa nu le mai alimenteaza cum trebuie.
Fa o diagnoza, sa vezi parametrii injectoarelor.
Fumul alb mai poate fi si de la:
1. Garnitura chiulasa "dusa" - iese abur mai ales la relanti
2. Turbina uzata - iese fum alb-albastrui cand accelerezi
3. Ghiduri supape sau segmenti uzati - iese fum albastrui in principal cand pornesti motorul, si era cald.
Dar pornirile greoaie la cald, fumul alb si eventual puterea scazuta, sunt datorate injectiei care nu mai baga debitul suficient de motorina, sau nu nimereste avansul corect.
Stanmariusvasile întreabă: