| AndreiBilan a întrebat:

Am un bmw x3 e83 din 2005. Rămân aprinși martorii din bord de la abs, dsc, frâna de mână și presiune în roți. Am citit pe internet ca trebuie schimbat un senzor abs. Am identificat senzorul defect si am pus altul nou, dar în continuare nu se sting martorii. Ma poate ajuta cineva?

6 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Este posibil sa fie cablajul intrerupt sau problema la calculatorul de bord.
Trebuie verificat cu un tester (in service acreditat).

| relian a răspuns:

Presiune la roti,te referi la aerul din cauciucuri? Aia nu are dea face cu sensorul de la roata,presiunea aerului din roti este data de sensorii ce se afla in interiorul rotii,este chiar valva aia,aia este cu tot cu sensor,asa stiu ca este la bmw, alte masini au sensor pe masina ca si nivela, dar tot nu are nici o legatura cu ABS, frina de mina.
Acum trebuie sa stii care sensor de la roata ar fi de vine, pentru ca la fiecare roata tu ai cate un sensor, deci ai schimbat doara unu singur sau pe toti?
Sau poti avea 2 sensori, depinde ce sistem ABS i, la toate rotile sau doara pe 2 roti.
Spui ca ai identificat sensorul defect cum? Ai masurat cu aparatul de masura? Ar fi bine sa masori sensorul ala nou cu un aparat de masura,vezi cum trebuie sa fie,apoi masori pe cei vechi.

Dupa ce ai inlocuit sensorul defect,spunem ca ala este ce ai indentificat tu,trebuie dupa sa stergi codul ramas,calculatorul masinii il are in memorie, de aia este tot acolo, deci trebuie sa il stergi cu un scaner, dar cu un scaner care este capabil dea sterge coduri de ABS.

Stergi toate codurile, apoi condiuci masina, vezi de mai apar iar.

| AndreiBilan explică (pentru relian):

Am pus un tester. Era doar un senzor defect si l-am schimbat. Când se strica un senzor abs se aprind și martorii de la presiune în roți, frâna de mână și dsc. Problema e ca au rămas aprinși după ce am schimbat senzorul defect

| relian a răspuns (pentru AndreiBilan):

Nu stiu de unde si pana unde are dea face sensorul de la ABS cu presiunea din roti, tu stii, eu nu vad legatura.Cind se defecteaza un sensor de ABS se aprinde doar Frina,restul nu vad de ce sa sze aprinda.
Deci tu la masina aia mai ai si alte probleme.

Deci pune si baga aer in roti,apoi lumina aia o sa dispara,asta daca resetezi.
DSC ala de fapt este problema ta. Dynamic Stability Control poate apare in urmatopareel situatii:
-Steering angle sensor,asta se afla la volan
-Wheel speed sensor,este ala de la roti
-Conectia de la baterie slaba,bornele nu-s strinse bine,ori is oxidate,baterie slaba


DSC asta lucreaza cu anti-lock braking system,adica mai pe scurt cu ABS,ca urmare ceva defect la ABS aduce dupa sine si aprinderea luminii DSC.
Ce poate fi defect la ABS?
-Modulul de abs
-Pompa
-fluidul de frina low.

Deci trebuie verificate toate astea, mai complicat sensorul ala de la volan de la directie, ala sa lasi la urma.

Ce am spus mai sus este usor de verificat, inclusiv sensorii de la roti.
Sensorii de la roti nici nu trebuie sa-i scoti, doara scoti mufa si cu aparatul de masura verifici continuitatea, ori cauata pe Youtube si vezi cum anume sau ce se masoara.
Dar daca masori pe toti 4 continuitate,rezistenta siti da cam aceleasi valori,atunci inseamna ca sensorii aia is buni.

Nu te apuca sa schimbi piese asa dupa cum bate vintu.
Verifica bornele de la baterie,conectia daca easte bine strinsa,daca nu-i oxidata,curata,pune la loc.
Verifica daca bateria este buna.
Verifici lichidul de frina si cam astea is ce poti tu verifica.

De pompa si modul nu stiu cum se verifica,as putea sa ma informez dar e mai bine sa o faci tu,degaba iti zice cineva,tu trebuie sa masori la fata locului.
Deci ai nevoie de aparat de masura ce poti masiura continuitatea,rezistenta,voltaj continuu.

Testeru ce ai pus tu poate citi coduri de ABS? Vezi ca nu orice scaner poate scana orice,mai ales la masinile astea bmw,mercedes.

Cauta si no sa gasesti pe nicaeri sa se aprinda presiunea din roti odata cu abs sau dsc,cel putin eu nu am auzit,nu am vazut.
Poate o fi,dar eu nu vad legatura. Poate daca cumva ai sensor doara pe sasiu nu in fiecare roata,ar fi posibil,desi nu am gasit nici o explicatie,ori ceva in care sa apara si lumina asta ON.
Bine nu-i exclusa,deci verifica si presiunea din roti,daca o roata este slaba,masina nu sta la nivel,sistemul ala DSC ar putea sesiza si ar putea si asta sa fie o cauza.

Deci verifici ce se poate verifica de tine,asta daca ai aparat de masura si te pricepi.
Sa schimbi piese asa ca zis scanerul ala car fi sensorul,scanerul ala este unu slab,un scaner performant iti va da toate posibilele cauze,sincer cand ai mai multe cauze la o defectiune nu prea sunt scanere sa iti spuna sigur defectiunea este acolo,no sa prer vezi asa ceva.

Daca ai un scaner slab,ala dati-a dat car fi sensorul,dar si multe cauzele pentru care acele lumini apar la bord.
Tiam zis si daca lichiduyl de frina este low se aprind acei martori ce spui tu si daca masina nu are suficient curent la fel se intampla se aprind martorii aia.
Cauta pe net pe google,sau Youtube dar in engleza si vezi cati da explicatii,ce se aprinde din ce cauze etc,nu-i doara de la sensorul de la roti.
Daca nu te pricepi,e mai bine sa cauti un mecanic bun care stie despre ce este vorba si care are si scule.
Unele bmw,nici nu poti tu sa stergi codurile,trebuie sterse cu un scaner f performant, altfel stau acolo aprinse in bord, chiar daca ai inlocuit piesa defecta.
Legat de presiunea din roti, daca ai sensor la fiecare roata, atunci nu are nici o legatura cu abs sau dsc.
Eu am la bmw meu sensori in roti, cand scapa aer se aprinde doatra sensorul ala si atit. Daca sa zic se aprinde abs nu am nici o treba cu martorul asta de presiune in roti sa se aprinda.Stiiu f bine ca am verificat,am avut si eu odata abs,dsc On dar nu si presiunea in roti.

Dar cum zic,poate ca masina ta are doara sensor pe sasiu,sunt si masini asa,VW si altele,edeci trebuie sa stii la tine cum este, sa elimini cel putin chestia asta.

Tiam zis bmw tau este vechi rau, inainte asa erau facute, erau f naspa complicate, pana si bateria de o schimbai, dupa nu stiu ce lumini se aprindeau ori nu te mai alsa sa pornesti.

Astea mai noi dupa 2013 gata is facute excelent, cum repari se si stinge luminile aparute, dar asa cum ai tu trebuie sterse acele coduri in memoria computerului, trebuie scaner f bun.
Tiam zis nu orice scaner poate scana abs, ori chiar de scaneaza poate si sa stearga coduri.

| UserRo10 a răspuns:

Tester, dar nu Delphi. Iti va spune daca e din senzor sau cablaj. Senzorul pus este nou sau SH? Ce producator? Prima data suspectez senzorul si apoi cablajul

| AndreiBilan explică (pentru UserRo10):

E nou, nu știu exact producătorul. A costat putin peste 100 de lei