| RaduGabriel123 a întrebat:

Am un corsa c 2001 z12xe 1.2, 75cp si un consum extraurban de aprox 6% in conditiile in care aveam probleme cu bobina(nu dadea scanteie pe 2 si mergea in 3 masina, cred ca afecta si asta putin). Eu schimb toate treptele de viteza la 2500, in a5a la 90km/h am 3000turatii, incerc sa nu trec de 90, oricum acel consum este la o viteza de aprox 60-70 km/h, depinde de drum. Masina vede peste 3000 turatii doar in depasiri cand e nevoie de 4000. Am inteles ca ar trebui sa schimb asa la 20km/h ii dau treapta 2, la 40 a3a, la 60 a4a si la 80 a5a,mi se pare cam mult, nu creste mult consumul? Cum e cel mai bine sa schimb treptele pentru un consum bun, dar sa nu afectez motorul(prea turat/subturat)? Daca masina vede macar o data de 2 ori pe sapt 1-2 min de peste 4000 turatii este bine sau rau? Mersi.

3 răspunsuri:
| ovidiu68 a răspuns:

La modelul tau, cuplu maxim este la 4000 rot/min. Schimba in treapta superioara cand te apropii de aceasta valoare si vezi daca esti multumit de consum. Pentru eficienta motorului, masinile de capaciatate mai mica merg cu turatii ceva mai inalte (cele pe benzina).

suntserios
| suntserios a răspuns:

6% e un consum normal pentru motorul ala. Treptele le schimbi pe la 3000 ca nu e diesel

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

In primul rand, nu avem ce discuta, atat timp cat motorul merge in 3. E bine ca te poti deplasa cu ea. Schimba bobina, fisa, bujia sau rectifica chiuloasa ca sa functioneze toate pistoanele, apoi poti vorbi de consum.
Motoarele de capacitate mai mica au cuplul la turatie mai ridicata, insa tu trebuie sa simti masina. Nu schimbi cu ochii pe turometru, nu te uiti la ceas sa vezi cand trebuie sa mergi turat, si cand nu... Tu uita-te la drum, si condu dupa ureche si simt.
Am condus cateva motoare de alea, si stiu ca schimbam destul de repede, nu le turam mai deloc... Ca sofer cu experienta, iti dai seama cum e gandit motorul, in functie de rapoartele cutiei de viteze. La Logan 1.2 au facut cutia foarte scurta, ajungi imediat la treapta a 5-a, deci asa da randament.
Eu am scos consum minuscul cu un Polo 1.0 care mergea perfect la 3000rot/minut constant, am scos consum de diesel cu o Dacie 1.4 cu carburator, condusa destul sportiv.
Nu-ti iese din prima condusul economic, de exemplu cand mi-am luat masina actuala, 1.7 diesel, am tinut-o in consum 7-8, chiar si 10%, desi am mai avut una identica, acum cativa ani... Dupa aia m-am prins ca asta nu trebuie accelerata deloc in oras, dau a 4-a la 40 si ma baga usor in scaun doar din relanti... Acum am ceva 5-6% urban, sub 5 extraurban. La benzinarele pe care le-am avut, aveam 10-12% urban, si sub 6% extraurban, insa n-am avut nici o masina mica, toate erau berline de la 1.4 in sus.