Valorile de incarcare normale sunt 13, 5-14, 2, trebuie sa fie cat mai spre maxim daca ai consumatori in conditiile unei instalatii ok. De regula releul da supraincarcare cand e defect iar subincarcarea e vina generatorului Deci la tine e mai probabil ca e alternatorul - bloc diode / carbune / bobine etc. Intotdeauna si mereu am zis- Trebuie verificate toate conexiunile sa fie curate si stranse bine - borne baterie, alternator, contactul cu cheie etc. In ultima instanta, rar, poate fi bateria de vina - lipsa electrolit ( completare cu apa ) sau uzata si nu primeste curent. Aha - vezi sa nu fie cureaua slaba.
Chiar ma gandeam cum ai masurat curentul de incarcare, deoarece sunt putini cei care stiu.
Apoi am inteles ca ai confundat curentul cu tensiunea.
Se fac doua masuratori,una cu motorul pornit si alta cu motorul oprit.
oprit trebuie sa fie 13, 5 pornit 14, 4.
Oprit trebuie sa fie putin peste 12V, din cate stiu eu.
Valorile normale de incarcare trebuie sa fie cuprinse intre 13, 6v si 14.4v.
La mine cred ca e un element cu probleme in baterie, ca am mereu 11, 4v la borne cu motorul oprit, insa am pornire, am trecut iarna fara sa raman vreodata fara curent.