Ala e codu de la Vw ala primul doar cifre, apoi acelasi cod dar dupa OBD ala cu P in fata, deci e unu si acelasi lucru.Deci tu ai la masina la evacuare acolo 2 senzori asa se numesc -senzori de oxigen mai pe scurt si mai clar.Ca i se mai spune si cum ai scris tu aici aia te incurca mai tare lambda aia.Deci ai un cod de la senzoru de oxigen mai exact de la unul din ei.Cei 2 senzori sunt montati unu inainte si unu dupa catalizator.Cel dinainte are de fapt 2 fctii daca putem sa-i zicem asa.Una din ele este sa ajute calc masinii sa faca un amestec cit mai eficace de aer si benzina, apoi pe baza a ceea ce el citeste se compara cu ce citeste senzoru dupa catalizator si se afla daca catalizatoru este bun sau rau.Mai pe scurt senzoru din fata catalizatorului citeste nivelu de oxigen din evacuare, adica gazele arse cit oxigen mai are si trimite datele catre calc masinii.Calculatoru in baza acestor lasa sa intre mai mult aer sau mai putin ori mai multa benzina sau mai putina in cilindri.Bine ca nu doar cu asta face amestecu dar si cu asta cu datele venite de aici.Asta e senzoru lambda de care zic aia si de aia tiau zis ca de acolo e consumu mare.Eu din cate stiu consumul in cazul in care senzoru asta ar fi rau nu ar fi chiar asa de sesizabil, asta o spun din exper.Dar acum poate ca depinde si de masina de an si alte alea de calc masinii bla bla ce senzori mai este pe ea.Deci asta face senzoru asta citeste oxigenul ramas in evacuare sa poata calc sa stie daca baga mai mult aer in amestec sau mai putin. Apoi gazele trec prin catalizator unde ar trebuie sa isi micsoreze si temp si nivelu de oxigen, iar al doilea senzor citeste alta valoare, o trimite catre calc si calc compara citirea de la primul cu celui deal doilea si spune catalizator rau, sau senzor rau.Acum mai poate fi de vina senzoru asta primul daca citeste naspa da date eronate, deci calc nu mai stie sa faca amestecu aer benzina asa cum trebuie.Ce trebuie sa faci tu este sa verifici senzorii astia.Cauta pe Youtube scrie in engleza cum se face si iti arata video acolo.How to check lambda sensor, sau ceva de genu asta siti arata video.O sa vezi ce sa verirfici ce trebuie sa aiba si etc.Tu mai trebuie sa cauti pe net cit consuma msina ta noua, deci cand a fost noua si sa compari cu cit consuma acum. Apoi stii cum stai.Dar din cate am vazut eu functionarea unui senzor rau de genu asta, nu-ti duce consumu la o valoare f mare ca diferenta.
La 12l %, nu e rau, cam toate merg cu consumul asta, 13-14 fiind iarna, poate fi si sonda si vreun injector sau debitmetru, asa ca nu te ambala prea tare, e frig, ger si toate consuma mai mult!