Ai scris ca ai 1.6 tsi mai sus, acesta este un motor turbo! de aici si consumul mai mare decat aceia de care zici ca au 6% consum in oras (desi nu cred) la masini cu motor de 1.4 sau 1.6 aspirat!
Conteaza foarte mult si generatia de motor aspirat te anunt, pentru ca motoare de generatie mai noua au niste imbunatatiri in ceea ce priveste consumul, atat hardware cat si soft! fata de motoare aceeasi cilindree de acum 15-20 de ani
Mergi cum este normal si lasa consumul, in oras daca e aglomerat nu ai ce face!
ps: eu nu cunosc motorizarea 1.6 tsi pe golf V, dar stiu de 1.4 tsi sau 1.6 FSI, dar poate imi scapa mie!
Daca e benzina doar daca este fara turbo poti merge din cand in cand subturat.
Nu face din mersul subturat o ocupatie pentru ca nu este in regula.
Ce castigi din costul benzinei poate costa mult mai mult in viitor piesele, deci nu faci nicio afacere!
Eu am 2 benzinare, una motor aspirat si ma joc cu ea cum vreau, dar si acolo minim 1 data la cateva zile ii dau de ii sar pistoanele in 5000 rpm treapta a 2-a (si asta are o limita la 7000 rpm)
dar genul asta de masina nu e chinuita in 5000 si treapta mica pentru ca folosesc ulei de calitate doar OEM si e facuta prin treapta a doua sa duca vreo 120 km/h deci eu nu o chinui
Merg si eu subturat uneori cand e aglomerat, insa de obicei nu am intereseaza consumul si nici nu ma sperie 11-12% in oras (iarna), nu am bentley asa ca nu-mi fac griji de cine stie ce consum.
Voi nu trebuie sa faceti ca mine pentru ca fiecare are in particular al model si marca si ce merge la mine nu merge la voi si invers!
Pai sunt unii care se lauda ca in oras au consum de 6 7, si ma intreb cum naiba ca eu abia daca scot 8.5. Aici ma refer la motoare mici de 1.6 1.4, am observat ca prin oras cu a 5a (taximetreste) cum se zice, incepe sa scada cu 0.1 la ceva timp, insa daca merg cu ea la 2500 3000 nu scade. Si mi e sa nu stric ceva la motor daca merge subturat nu ma pricep la mecanica. Nu cred ca e turbo
Ai scris ca ai 1.6 tsi mai sus, acesta este un motor turbo! de aici si consumul mai mare decat aceia de care zici ca au 6% consum in oras (desi nu cred) la masini cu motor de 1.4 sau 1.6 aspirat!
Conteaza foarte mult si generatia de motor aspirat te anunt, pentru ca motoare de generatie mai noua au niste imbunatatiri in ceea ce priveste consumul, atat hardware cat si soft! fata de motoare aceeasi cilindree de acum 15-20 de ani
Mergi cum este normal si lasa consumul, in oras daca e aglomerat nu ai ce face!
ps: eu nu cunosc motorizarea 1.6 tsi pe golf V, dar stiu de 1.4 tsi sau 1.6 FSI, dar poate imi scapa mie!
Ca sa conduci eficient, folosesti motorul cu cap.
Turatia mica NU ITI ASIGURA ECONOMIE DE COMBUSTIBIL.
Este un mit plauzibil din era CARBURATOARELOR, cand fiecare rotatie de motor sugea niste benzina. In prezent vorbim de injectie computerizata, poti avea consum enorm tocmai din cauza ca ii pui sarcina motorului la turatie prea mica, iar acesta incearca din greu sa compenseze din alimentare.
Eu consum mic scoteam atunci cand mergeam "intins", adica demaram puternic in treptele mici, turat, apoi dadeam o viteza superioara (4 sau 5), si mergeam la limita franei de motor apoi, din inertie.
Cand conduceam masinile altora, se mirau de consumul pe care l-am scos.
Nu te teme de acceleratie, planifica-ti demarajele corect, evita frana de motor inutila, si tureaza motorul cat sa lucreze relaxat.
Un benzinar normal se va simti bine undeva intre 2000 si 3000 rpm, acolo vei avea consum mic. Daca tu la 1800 ii schimbi deja viteza, in plin demaraj, ii dai cu ranga in cap, si faci consumul mare.
Nici tu nu cred ca mananci mai putin daca te pun sa cari singur o canapea pe scari, fata de situatia in care iti dau piese din acea canapea, sa le cari pe rand, in mai multe ture. La fel si motorul, daca isi diminueaza sarcina in mai multe ture, are consumul mai mic, si foarte important, uleiul si EGR-ul mult mai curate.
Un mers subturat atrage amestecul bogat, din care rezulta contaminarea uleiului cu benzina, reziduri de carburant pe piesele interne, etc.
Am inteles. Asa fac si eu primele 3 trepte le schimb pana la 3000, dar dupa o las sa mearga din inertie unde nu este deal. Multumesc de raspuns!
La masinile pe benzina, asa cum este si a ta, vitezele cam acolo se schimba la 1200-1400 rpm.La astea mai noi si mai jos, ma refer tot pe benzina.
Mergi cum doresti, in cazul in care mamsina cere o treapta mai mica, o sa te anunte ea, vei simti asta, ca da in git cum zic oamenii.
Sa faci asta sa ce anume, sa consumi mai putina benzina dar tu crezi ca consumi asa foarte mult daca conduci intr-un anume fel? Eu nu cred.
Consumul mare nu e din cauza ca conduci tu in nu stiu ce viteza, consumi mai mult daca pui frine dese, sau daca incetinesti, apoi urmeaza iar sa accelerezi.
Deci orice frinare, ca opresti masina sau o incetinesti, face ca consumul sa creasca.Cu cit pui mai multe frinari cu atit consumul este mai mare.
Ce ai mai putea sa ai sa econimisesti? Sistem start stop, adica masina la oprire la semafor, sau in general sa opreasca motorul.
Am vazut ceva teste, facute de cineva indepenedent, sa vada daca se justifica acest sistem start/stop. El a facut masuratori reale, a mamsurat timpul stationarii, cit si consumul si a ajuns la concluzia :
Daca maotorul masinii sta oprit peste 7 secunde, atunci se economisteste combustibil. Daca stai doar cateva secunde 3-4 nu faci nici o economie.
Bineinteles cei care au bagat sistemul asta pe masini, merg pe ideea cand astepti la semafor cate 1-2 minute, e bun acel sistem, arata asta ce zic in video, exact cit se consuma, cit economistesti bla bla.
Asta e ceva inginer si face tot felul de video pe net asa de la el, la multe chestii.
In rest ca mergi in nu stiu ce treapta, nu stiu daca o fi ceva economie.Stiu sigur ca treptele mici si turatie mare uzeaza mai rapid piesele, pentru ca ai cuplu f mare.
Eu stiu la cit se schimba, pentru ca am monitorizat la masinile cu transmisie automata si acolo vezi la ce turatii se schimba vitezele si e cum am aratat.
Doar ca la masinile astea ceva mai noi, dupa 2013, ce eu am folosit si observat, la astea se schimba vitezele si la 1500-1700, uneori chiar mai jos.
Depinde de motor, de masina, insa ce ai tu cam acolo se schimba undeva la 2400.
E masina mai veche, dar am observat ca daca merg cu motor subturat imi scade consumul in bord, daca merg la turație normala 2500 3000 max ori sta pe loc ori creste. Dar da cum ai zis si tu franarea conteaza mult, m-am obisnuit sa o franez din motor mai mult. Doar ca nu stiam daca afrcteaza cumva motorul daca merge subturat. Nu ma pricep la mecanica, are motor de 1.6 tsi nu cred ca are turbo. Nu mi place sa o tin turata ca parca e prea zgomotoasa.
Mergi normal, doara nu consuma asa de mult, incit sa spui ca nu merita.
Crezi ca daca consuma cateva sute de ml de benzina mai mult sau mai putin te ajuta cu ceva?
E nimic toata diferenta ce incerci tu sa economisesti.Asa daca voiai consum si mai mic, trebuie motor de 1.4 cu turbina, direct injection, si consuma mai putin.
Insa cum zic, nu e sa spui conduci intr-un fel consuma 1 litru, conduci in alt mod, consuma 100 ml, sa fim seriosi.
E în regulă, dacă nu are turbină. Dar să știi că nu economisești mare lucru. Plus că la nevoie accelerezi degeaba pentru a ieși dintr-o situație limită, neputând evita o posibilă coliziune.