| Frank51 a întrebat:

Am văzut azi un clip despre faptul că la o evacuare goală, deci fără catalizator și tobă finală, scade cuplul considerabil la turații joase datorită backpressure(nu știu cum să-i zic în română).

Cum evită cei care se ocupă de tuning această problemă?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu stiu daca exista vreun calcul pentru asta, ar fi in sarcina inginerilor din domeniul auto; ultima data cand am vazut ingineri, se chinuiau sa identifice niste piese gata facute, pentru o masina comuna (nu reuseau). Majoritatea nu-s in stare sa proiecteze (reproduca) o piulita M8.
Mecanicii (care trebuie sa faca si treaba inginerilor), apeleaza din experienta la diametre mai mici pentru evacuare, pentru a pastra acel "backpressure".
Kit-urile de evacuare aftermarket sport, sunt destul de gandite pe treaba asta, de aia includ si tobe intermediare.
Tuningul se face in mare parte "dupa ureche" si din experienta. Faci un soft, o evacuare, dai un test dyno si te intorci sa remediezi ce nu pare ok.

| kalasnicov33 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Am inteles nu esti inginer. Piulite desenam la desen tehnic prin clasa a 9–a, se pare ca nu ai reusit sa o termini.

8 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Nu stiu despre ce vorbesti tu, dar cand nu ai nimic la evacuare, masina merge ca vintu laughing
Scade cuplu adica cum sa scada? Nu mai e nici un backpressure daca elimini ce spui, gazele care iese is eliberate rapid si fluid.

Ce spui tu backpressure apare atunci cand ai o scurgere de gaze in sistemul de evacuare, adica is gazele pe linga un colier, sau ai o gaura, ies pe acolo o parte din ele, altele ies normal, dar la un mom dat se creaza un fel de vaccum si gazele care ies normal tind sa fie trase inapoi, vacumul ala tinde sa fie creeat de zona aia unde e scurgerea, daca intelegi ce zic.

Nu mai ai putere cum treg, sau poti avea consum mare de compbustibil, daca nu ai cel putin senzorul primul, ala de oxigen, pentru ca calculatorul face amestecul si in informatiile primite de la acel senzor.

In rest daca elimini catalizatorul, elimini si sitele alea, o sa ai o teava goala, atita timp cit totul este in regula, nu ai scurgeri pe linga, nu ai treaba.

Dar se va aprinde Engine la bord, masina va face zgomot balamuc laughing

Daca citesti ce spun unia, nu o sa mai stii ce sa crezi.Dar dupa cum observi si tu, doar se spune ca nu-i bine, dar nu explica nimeni ce anume nu-i bine laughing ori daca explica se leaga de consum, de poluare, de mai stiu eu ce alte chestii.

Nu are cum o evacuare mai rapida sa afecteze un motor ca putere sau cuplu ce spui tu.

Unde ai vazut acel clip? Pune aici sa vedem si noi, chiar is curios ce arata aia.
Cred ca tu citesti de pe formuri ce spun oamenii, nu ce spun specialistii.
Cind cineva spune ceva, fara sa si arate, fara sa explice, is vorbe goale laughing

Gindeste logic, motorul e ca si omu ca orice pompa, daca scapa rapid de evacuare, lucreaza mai eficient, mai usor.

Dar la masinile astea moderne, unde avem sensori mai peste tot, daca elimini alea, atunci da, apar si chestii de genul asta.

Dar la evacuare, atit au cele mai multe masini, sensorii aia de oxigen, primul pentru ca computerul sa stie ce iese din evacuare, al 2lea sa stie daca catalizatorul misca ceva.

Daca primul sensor este defect sau scos, atunci poti avea ce spui tu, putere mai mica, stiu si eu ce alte efecte, consum mai mare etc.


Wow acu am vazut ca esti unu ce ma luai cu el pe aici laughing asa cred, masina neagra la poza laughing pfff am zis ca te ocolesc, dar acu deja am scris mesajul, asta e.

Eu nu am gasit nicaeri, sau sa spuna ceva specialisti ca ar scadea cuplu, sau ceva daca nu ai catalizator.
Cu cit se pun mai mulyte pe evacuare, cu atit scade puterea, deci este tocmai invers. Daca elimini, creste puterea.

Tu de ce crezi ca VW parca facuse magarii laughing erau interesati de putere, catalizatorul lasa sa treaca gazele ca prin sita laughing sa nu opuna rezistenta, iar cand la masina respectiva se monta ceva la mufa obd, rapid computerul masinii arata altcevalaughing

De aia a fosrt si scandal mare pe chestia asta. Nu are cum eliminarea catalizatorului sa scada ceva.

| Frank51 explică (pentru relian):

Ofof relian, de ce mi-ai scris laughing

Uite aici clipul: https://youtu.be/MOHbEUMjgmk?si=cm_mJM8EC4uBDqCx

Omul a făcut teste pe dyno cu și fără catalizator, rezultatele au arătat că cuplul scade fără catalizator, evident vorbim doar de turații joase, deci până în 2-3k rpm.

La turații mari 6-7k rpm, puterea și cuplul e mai mare decât cu catalizator.

Pierderea e de 3cp și 6nm.

| relian a răspuns (pentru Frank51):

O pierdut ca o pus ditai ceaunu de mamaliga laughing nu se pricepe nici ala. Deci el doar a scos ce era in ditai oala aia, normal ca se creeaza ce spune el backpressure, trebuia sa puna teava la grosimea evacuarii, apoi toata lungimea pana la iesire cam la fel.

Asa daca ai oale de mamaliga pe traseu, nu este bine.

Se formeaza acel backpressure, pentru ca are ditai oala aia, se umple cu gaz, dincolo de ea teava e normala, mai mica in diametru, gazele care ies din evacuare imping gazele din oala, care nu pot iesi toate, asa ca se creeaza acel backpressure, o parte din ele, cele care is in oala dar in afara orificiului de iesire, fiind impinse de alte gaze care ies din evacuare se intorc in oala aia spre inapoi.

Daca ar elimina catalizatorul de tot, sa puna teava diametru mic, sau cit se continua dupa acel catalizator, sigur nu se mai intampla ce aratau respectivi in acel video.

Nu a spus nici daca or eliminat ceva sensori, cum am spus elimin i senzori, atun ci computerul este p[rivat de informatii ce trebuie sa faca amestecu, de acolo poate sa scada si putere, dar aia e problema oala lui cu sarmale laughingau lasat-o acolo, trebuie sa o elimine de tot, sa puna teava cum e inaintea sau dupa oala aia catalizator.

Eu asa cred, acel backpressure de la aia vine.

| relian a răspuns (pentru Frank51):

De ce nu au eliminat de tot catalizatorul, sa lase evacuarea doar poina la catalizator, doar sensorul de oxigen.Nu au facut, pentru ca de faceau asa sigur crestea si puterea si cuplu.

Ce vor aia sa arate in acel video, e pentru naivi, invata lumea sa nu cumva sa elimine alea, nu mai stiu ce sa scoata sa minta omu laughing
Dupa cum observi si pe tine teau cam aburit, sa zic asa, adica mai mai ca ai pus botu la vrajeala lor laughing

Eu asa spun ca incearca aia acolo sa arate, sa spuna vai nu e bine sa eliminati catalizator, va scade puterea laughing

Atunci VW de ce au facut magariile alea cu catalizatoare care numa nu catalizau? Au facut-o sa mai obtina ceva putere, deci cu cit lasi evacuarea mai libera, cu atit motorul ala functioneaza mai usor.

Cu cit il obtructionezi, tii gazele arse mai mult timp in evacuare, l el functioneaza din greu.

Este daca vrei ceva asemanator cu respiratia, respiri usor cand ai nasul, gura in regula.Cind ai ansu infundat cum respiri? Respiri mai greu.

Respiri mai usor cand ai toate orificiile libere si respiri mai greu cand folosesti o masca corect?
Alearga tu fara masca si cu masca si sa spui cand ai putere mai multa laughing

| Florian80 a răspuns:

Au aparate speciale atat de diagnoza cat si.pt.calibrare de tot felul.

| Frank51 explică (pentru Florian80):

Da, sunt sigur că au. Însă eu vorbesc de o caracteristică fizică a mașinii, backpressure.

Citez: The back-pressure could be defined as the pressure within a system caused by fluid friction or an induced resistance to flow through the system.

Deci cum compensează aparatele această presiune?

| Florian80 a răspuns (pentru Frank51):

Asta chiar ca nu am de unde stii.doar cei ce lucreaza acolo.stiu