anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am vazut ca masinile de drag racing cu tractiune integrala pot sa comute la tractiune pe spate (pentru burn-out de obicei). Din cate stiu, ATTESA E-TS de la Nissan permite asa ceva (trebuie doar scoasa o siguranta de la panou si masina va fi RWD). Dar am vazut asa ceva si pe alte masini care nu au nici o legatura cu E-TS-ul de la Nissan, cum este posibil? Cutie de transfer speciala? S-ar putea implementa asa ceva pe orice masina cu tractiune integrala?

8 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Sa ma scuzi ca nu stiu sa-ti raspund exact la intrebarea, dar pentru drag racing este mai ok sa ai tractiune integrala de ce ai vrea doar pe spate, ok si cea pe spate este foarte buna pentru asa ceva si mai are si avantajul driftului.
NU zic ca nu este posibil asa ceva daca stii dacii 1300 care au AWD insemna ca practic asa ceva este realizabil, cum habar nu am. stima

| sdws77 a răspuns (pentru Simpatic):

Sunt convins ca e realizabil, multa lume din domeniu utilizeaza asa ceva happy

Ai dreptate, tractiunea integrala este mai favorabila decat cea pe spate pentru drag, dar am observat ca unele sisteme permit comutarea intre tractiune pe spate si tractiune integrala. Cred ca motivul este ca tractiunea pe spate iti permite sa incalzesti cauciucurile (cu burnout). De asemenea, poti si sa mergi la drift-uri, cum ai zis. Ce nu inteleg totusi este cum functioneaza un asemenea sistem si cum ar putea fi realizat unul

O zi buna happy

| Simpatic a răspuns (pentru sdws77):

Sa speram ca apare o persoana care a facut asa ceva. Eu sunt pasionat de tuning dar de obicei fac un stage 1 pe masinile mele apoi mai bag ceva plastice si cam aia e, nu sunt obsedat in sensul bun al cuvantului.
Pe de alta parte pentru drag race caci asta te intereseaza mai mult ma uit foarte mult la emisunile de pe Discovery seria Outlaws daca ai urmarit, au aia niste monstri bai nene ca nu exista nimic pe planeta sa-i intreaca si aici ma refer la cei care fac drag race pe strada, i-am vazut si pe circuit si-s cam la fel de buni, de fapt inteleg ca diferenta dintre strada si circuit la draguri consta in primul rand in setarile facute pe partea de anvelope si kitul complet de arcuri+amortizoare.
Revenind la drag race ei au masini care ating uneori si 4000 CP, stiu e o putere enorma in schimb ei se dau pe 200 m si nu pe 402 m cum este universal, de asta uneori pun toata puterea la bataie alteori seteaza mult mai putin, fiind sosea ai luat o mica denivelare si s-a dus tot, cum am vazut ca se mai intampla...ei toti au tractiune spate deci nu AWD si nu exista masina cu tractiune integrala care sa bata acele bestii.
De aici concluzionez ca pentru linii este mai ok tractiunea spate, au incercat si am vazt cateva nissan GTR dar nu au avut nicio sansa.
Bine pastram proportiile acele bestii americane au motoare enorme facute custom, unele au 11.000 cm3, au cate 2-4 kituri NOS sau sunt turbo, au convertizoare de cuplu si cutii speciale etc

| sdws77 a răspuns (pentru Simpatic):

I stiu pe cei de la Outlaws, e nebunie curata ce masini au. Ala e cu totul alt nivel, ei folosesc tractiune pe spate + cauciucuri late (cred) pentru ca un tren de rulare cu tractiune integrala care sa reziste la stresul impus de cele 3000-4000 de caluti de sub capota ar fi extrem de scump, si cred ca destul de inutil :) Ms de link!

Daca tot am adus vorba aici, sunt niste rusi (Total Race) care au realizat (posibil) cele mai nebune proiecte.

Exemple:

-Saleen S7, convertit AWD, swap la V8 Ford de 10.2 litri, twin turbo, a scos 2200+ cai la roti la 1.7 bar si intre 3000 si 4000 de cai la roti la presiune mare. Video: https://youtu.be/kkFjoPGp5es

-Toyota Supra convertita AWD, caroserie de carbon, swap la 1FZ-FE (6 in linie DOHC, 4.5 litri, motor luat de pe un Land Cruiser), turbina de 98 mm, scoate undeva la 2000-2500 de cai la roti. Video: https://youtu.be/p--N9nB2Pxk

sau

https://youtu.be/ei7a8GBT4Xk

-VW Touareg W12 twin turbo, comutabil intre RWD si AWD, scoate undeva la 1800 de cai la roti. Video: https://youtu.be/g2MZUJNNx3k

Aici e site-ul lor: http://totalrace.ru/? page_id=137

| Simpatic a răspuns (pentru sdws77):

Da, interesante proiecte stiam ca rusii sunt pasionati si ei de tuning dar diferit de US, nu mai slab nici mai bun doar altceva.In schimb daca ne gandim asa cum driftul si tuningul in caroserie(body kit) este legat de Japan, drag racingul este al americanilor.
Pe de alta parte nu stiam de acesti rusi merci de video, dar stiam de cei de la drag times, acolo vin cu masini de zi cu zi preparate si se intrec pe 1 mila, mi se pare foarte interesant conceptul, acolo am vazut prima oara lamborghini modificat masiv sau nissanuri GTR AMS alpha canalul lor https://www.youtube.com/user/DragTimesInfo/videos
mie personal mi-ar placea o masina cat mai noua modificata, mai putin una veche modificata masiv dar fiecare cu gusturile sale.

| sdws77 a răspuns (pentru Simpatic):

Corect! Ms de link.

| gogu220 a răspuns:

Ascultă ce spune simpstik-ul ăsta că se pricepe la maşini. Iar cînd o să termine cu mucii din nas o să îl şi credem. Şi să îl scuzi când zice că nu ştie ce să răspundă dar tot se bagă în seamă, e de la sala aia care o face prin curte.