Motoarele pe benzina au aprinderea prin scanteie, nu ai cum sa aprinzi uleiul de gatit cu o simpla scanteie.
Motoarele pe motorina au aprinderea prin comprimare: amestecul e deja bagat cu presiune foarte mare in cilindru, dupa care, pistonul comprima si mai tare amestecul, moment in care explodeaza. Se pare ca si uleiul de gatit se comporta la fel.
Insa cei care folosesc ulei in loc de motorina, infunda in timp injectia. Uleiul de gatit lasa depuneri, fata de motorina.
Daca se pune ulei intr-un diesel cu turbina, riscul de a strica ceva e si mai mare, turbina ar fi locul "ideal" pe care s-ar depune funinginea de ulei ars. Poate ai avut ocazia sa vezi pete de ulei de gatit: atrag foarte mult praf pe ele; la fel s-ar intampla si in turbina, ar incarca palele cu smoala, pe care s-ar prinde funingine, care vor frana turbina din ce in ce mai mult, poate si pana la oprire. Asta se intampla si cu motorina, insa la uleiul de gatit sunt sanse sa se intample mult mai repede, fiind mai lipisios si deloc aditivat.