Sunt mai multe variante prin care poti anula din soft:
-poti anula prezenta piesei din sistem, astfel fiind liber sa o demontezi fizic, fara ca ECU sa genereze eroare pentru absenta ei;
-poti anula prin resoftare, reducand la 0 deschiderea EGR-ului, in toate hartile care il actioneaza in mod obisnuit
-il poti anula din configuratie, in cazul in care instalatia respectiva permite
-il poti ascunde cu un DTC remover, lucru oarecum temporar, cu efect similar primei variante.
Daca il anulezi din harti sau cu o aplicatie de anulat componente, da, rezultatul va fi un EGR "blocat" pe inchis, care nu mai primeste comanda de deschidere niciodata. Si bineinteles ca se va bloca pe bune, ca orice piesa nefolosita. Deci daca anulezi un EGR bun, in 2-3 ani va necesita atentie sau inlocuire, ca sa functioneze din nou corect. Pe langa remapare.
Exact,se bocheaza pe inchis, adica nu mai recircula gazele din evacuare in admisie.
Poti si sa scoti mufa si tot la fel ramane inchisa, dar in cazul asta se aprinde lumina engine la bord.
Daca anulezi din soft, nu se mai aprinde lumina la bord, iar computerul masinii nu mai ia in calcul EGR.
Vei avea ceva mai multa putere, filtru de particule va fi mai curat, insa vei polua mai mult.
Daca il anulezi din soft nu are cum sa consume mai mult combustibil, odata ce calculatorul nu mai ia in calcul EGR.
Masina se va incalzi mai usor, nu mai greu cum spune cineva pe aici, nu stie ce spune
Daca e sa scriu ce face EGR o sa scriu mult, apoi sigur nu vei pricepe mare lucru, dar daca esti curios, pot sa iti explic asa simplu, cei cu EGR de ce este pus, daca nu-i, ce se intampla, etc.
EGR nu se infunda ca mergi incet, iar daca turezi nu rezolvi problema.
EGR nu trebuie sa se infunde absolut deloc, daca masina nu ar consuma ulei.
Iara daca turezi nu cureti EGR, nu stiu cine va spus povestile astea.EGR nu se infunda cu funigine, se aduna mizerie acolo, mai exact calamina, de la ulei ce se consuma in cilindri.
EGR ce face mai exact? O parte din gazele arse care iese la evacuare sunt trimise inapoi in admisie prin conducte la care este atasată acest EGR, care este de fapt un motoras cu o clapeta, care inchide si deschide, ca gazele sa circule.
Daca acolo la clapeta aia se face calamina, clapeta poate sa nu mai inchida bine, caz in care computerul vede si aprinde lumina la bord.Sau daca clapeta nu mai deschide ca motorasul ala se arde, la fel computerul masinii vede si aprinde lumina la bord.
De ce se face calamina? Calamina vine din gazele arse daca au in ele vapori de ulei.
Deci daca motorul respectiv consuma ulei, nu te gandi ca tot uleiul ala este ars in cilindrii, asa o foarte mica parte trece, sub forma de vapori mai departe.
Dar depinde cit ulei consuma motorul, asa se infunda acest EGR, in mod normal el nu se infunda daca motorul nu consuma ulei.
Pe unde poate motorul consuma ulei? Is mai multe cauze, de la Segmenti, la imi scapa acum, sistemul ala care mentine presiunea in blocul motor, daca este si ala defect scapa si pe acolo vapori de ulei.
Cam asta este EGR.Ce spui tu sa mergi turat, aia se refera la fitru de particule nu la EGR.
EGR asta face infunda filtru de particule cu funigine, iar tu daca turezi poti face ca acea funigine sa iasa afara, din filtru.
Nu EGR face funigine, ci gazele care sunt recirculate de EGR alea saracesc amestecul in Oxigen, ca urmare arderea are loc la o temperatura mai mica, arderea mai mica produce mai multa funigine.
Ardere la temperatura mai mica, duce la formarea de oxizi de zot mai putini, pentru ca gazele arse fiind fara oxigen, diluiaza aerul care intra in cilindri ca urmare mai putin oxigen, mai putini oxizi de azot care is noxe.
Daca elimini EGR, arderea combustibilului are loc la temperaturi mai mari, nu se va mai face funigine, filtru de particule se va umple mai greu.
Dar in schimb se va forma mai multi oxizi de zot care va polua atmosfera, vorba vine
Daca ardere are loc la temperaturi mai ridicate, motorul se va incalzi mai repede, nu mai greu asa cum spune pe aici cineva, si avand un amestec mai bogat in oxigen si puterea va fi nitel mai mare.
Daca nu ai inteles ceva spune. Nu stiu, dar este foarte simplu si logic, dar depinde si de tine daca poti "rumega" asa fraze si text mai lung
Nu ai de ce să blochezi ceva pe închis din moment ce nu mai ai acel ceva.
Tu dacă ai demontat EGRul el nu mai există fizic acolo, deci nu mai ai nicio supapă. Apoi când "anulezi" din soft, practic ți se rescrie ECU cu niște valori care ignoră acea supapă și nu mai ia în considerare parametrii și senzorii asociați.
În ideea în care egrul există fizic pe mașină și îl anulezi din soft, se poate rescrie un cod în care blochezi supapa cum vrei tu, ori pe închis ori pe deschis ori orice fel de grad.
DAR, procedeul cel mai corect este să înlocuiești EGRul și te va ține așa cel puțin 60k km. Plus de asta mașina va consuma mai puțin și se va încălzi mai repede.
Mașina va consuma mai mult combustibil si se va încălzi mai greu. Plus că tu având acea supapă acolo tot va exista un flow constant de aer care are în componenta ulei și funingine, care după mult timp va bloca iar tot ce e pe acolo.
Anulează fizic + soft și totul va fi ok. Sau îl înlocuiești și nu mai ai treaba vreo 6 ani, să știi că e ieftin, la audi a4 b6 la mașina mea costa 190 lei nou.