Brasovene cumpara un benzinar mai ales ratul merge bine. Nu fi lenes in oras ca e ieftin bus. Pt weekend iti permiti un plin. Cauta un clio sau honda civic alea merita banii. Sau suna la onoserv tuning si intreaba-l daca poate sa iti recomande un om care vinde o masina buna pentru tine
Contrar unor opinii diferite, GPL-ul nu dăunează cu nimic motorului.
Dar se simte clar o diferență de putere.
Am avut un Citroen Xsara Picasso cu motor de 1.8 la care s-a pus o instalație GPL aftermarket. Am fost inclusiv pe Transfăgărășan cu ea. Dacă erau momente când simțeam că am nevoie de mai multă putere, comutam pentru scurt timp pe benzină.
Siguranta, putere in depasiri, economic = diesel.
Dar ai volzvagin passat la avatar, probabil crezi ca dieselul e costisitor: incearca si o masina diesel, sa vezi cum e viata reala.
Astra H 1.9 150cp indeplineste criteriile tale.
Masinile SH cu GPL nu sunt laptele si mierea, cand nu iti porneste (de exemplu), ai de verificat doua instalatii de alimentare, doua ECU, iar de obicei problema vine din partile incrucisate ale instalatiei (senzori comuni/mufe/fire).
Masina de la avatar este fosta mea masina cu care am avut nspe mii de probleme, de aceea mi-e frica sa mai iau un diesel. Stiu cum se simte un diesel deoarece am mers foarte mult cu fosta si sunt constient de cuplul acela mare la turatii joase, problema acum este frica de a nu pati exact la fel ca prima data, avand atatea componente costisitoare un diesel nu este la fel de fiabil ca una pe gpl, asta cel putin in teorie.
Într-adevăr, ghinion ca la diesel nu vezi la benzinare.
Eu am avut noroc la dieseluri, nu mi-au cerut mare lucru. Cu excepția unul Passat, care cerea la 2-3 luni câte o componentă banala: pompă de injecție, chiulasă (două), injectoare, etc.
Acum am Opel cu 1.9 150cp, am încheiat primul an fără investiții. Doar m-a cărat. Investiții cere doar la consumabile: suporți motor, amortizoare. La depășiri e în largul ei, are 6 trepte și cuplu mare până la limitare (16V).
Alea nu sunt banale, eu am schimbat pe pielea mea chiulasa(1600lei), injectoare(toate 4) chiar de 2 ori(2400lei), turbina(800lei) sa nu mai zic ca trebuia sa fac schimburile de ulei de fiecare data si am pierdut si acolo vreo 1000 de lei. Nu era problema daca erau doar consumabile, dar chiulasa nu e consumabil. Daca ar fi sa adaug si schimbul de consumabile: distributie amortizoare cauciucuri curele, samd, sare de pretul masinii. Singura piesa care nu mi s-a stricat a fost ambreiajul.
Sunt constient ca am avut eu ghinion, dar tot vine ziua in care iti pica ceva si trebuie sa scoti cateva mii de lei din buzunar, de aceea sunt atat de convins pe treaba asta si as lua benzina sau gpl oricand fata de diesel, sau eventual as lua un diesel care este perfect tehnic dar in bugetul meu cu siguranta nu gasesc asa ceva.
Și eu ziceam că iau un benzinar pe viitor, motor mare, turbo, etc.
M-am fixat pe Vectra C, opțiunile benzinare erau 1.8 122-140cp și 2.0t
Verificând piața, 1.8 140cp era mai scump decât diesel, iar 2.0t erau vreo 3 în bugetul meu, în toată țara. Așa că am mers pe diesel, a doua pe care am văzut-o m-a convins pe loc.
Reparațiile scumpe sunt mai ieftine pentru mine, că sunt mecanic. Kitul ambreiaj e o pagubă cam inevitabilă, costă cam 800 lei placa + disc și 1200 volanta. Fostul proprietar nu a pus, deci s-ar putea să fie sarcina mea.
Injectoarele sunt pe la 250 de lei bucata (recondiționare sau sh testat), galeriile de admisie mai cer atenție (curatare/anulare clapete). Per total e un motor fiabil, merge cu dpf activ și peste 700. 000km.
La Passat glumeam cu "banalități", sunt defecțiuni grave și apar în cele mai nepotrivite momente. Nu mi se pare ghinion, sunt de părere că vag e varză inclusiv la mult prea lăudatul 1.9 tdi. A fost cea mai proastă mașină pe care am avut-o.
Înainte de asta, cea mai proastă mașină pe care am avut-o era o Octavia 1, deci **** VAG.
Opel, Renault și Ford sunt mărci mult mai ok decât vuzvagin, dar țăranul român nu pricepe prea multe, și s-a fixat pe el.
Referitor la aberatiile unora de aici: am condus GePeListe inclusiv de 1.2, iar puterea motorului este ACEEASI.
Vorbesc de instalatii secventiale.
Ce au auzit incepatorii astia, de la tataie, era valabil la Dacia din 1980, cu butelia de la aragaz in portbagaj, si o duza intre carburator si filtru de aer.
Instalatiile multipunct merg foarte ok, nu este absolut nici o diferenta, iar motoarele nu se strica "mai repede".
S-ar putea uza supapele, dar nu se uzeaza. Faci fara griji vreo 400. 000km pe gaz, fara sa strici motorul.
Din ce am auzit, daca conduci finut si sitemul GPL e bine pus, nu o sa ai probleme cu motorul. Dar daca esti sofer sportiv, mai bine sa ramai la benzina ca gazul dauneaza motorului.
Stanmariusvasile întreabă: