Unii spun ca motoarele turbo tin, care sint aia unii? Cei mai multi oameni fac greseala atunci cind compara masini deja uzate. Daca vrei sa faci o comparatie intre masini fa-o dar ambele sa fie noi, ambele sa fie conduse de aceiasi persoana si sa fie intretinuta la fel.Normal daca cumperi o masina forjata mai stiu eu de cine, care n-a avut grija de ea aia se duce repede la vale.Nu mai faceti comparati de genul asta ca nu este real, nu este bine.Si orice masina tine si 2 milioane de km daca ai grija de ea si in special daca ii schimbi uleiul la timp, si folosesti antigel tot timpul in apa, motorul ala tine vorba ta o vesnicie.Nu stiu daca ati vazut la stiri un American, cu o masina Americana a facut o petrecere in cinstea masinii lui ca trecut de atentie 1 million de mile ceea ce inseamna 1, 6 milioane de km cu aceiasi masina, cu acelasi motor exact asa cum am cumparato de noua.Asta e tot ai grija de masina te tine, exact cum este si cu omul, are grija de el traieste bine si fericit multi ani.
Are dreptate relian sa nu faci comparati de gen stii daca le tii u pe ambele sa le conduci doar u si sa ai grija de aman2 la fel atunci poti face comparatie intre masina si motor. dar fiecare dupa cum ii place mie imi plac masinile de exemplu normal ca voi avea grija un pic mai multa la masina decat la motor dar sunt si persoane care le plac ambele chiar daca una e pe 2 roti si cealalta pe 4. Daca stii sa intretii o masina un motor sau oricare lucru acela te va tine foarte multa peste asteptarile tale. Bft
Daca tu conduci usor, finut, dar tatal tau trage de ea "ca e turbo, duce!", poate sa fie el motor de Volvo cu 700 de cai, se strica. Mai conteaza si schimbul de ulei cand l-a facut, motorina folosita, cat a pus pe ea si cum a tras de ea. VW Caddy e o masina foarte buna, mi se pare ciudat ca R Kangoo a mers atat, inseamna ca ai mare grija de el. Eu am vazut Kangoo rupt in doua din cauza incarcaturii asa ca...mai conteaza si soferul.
Tot nu mi-sa raspuns la intrebare care am pus-o, ambele masini au fost cumparate noi noute 0 km amandoua sunt pe firma pentru ca sunt monovolum si de pers si de marfa, amandoua a avut acelasi regim de intretinere doar ca la caddy a schimbat 2 turbine ce se blocasera si cum a depasit 400 000km motorul a inceput sa nu mai faca compresie cum trebuie are nevoie de reparatie majora la piesele din interiorul motorului de si renault are dublu km si pe langa vw e diferenta tragage mai greu ca e sdi si e mai zgomotos dar a fost mult mia fiabil si inca este cand ma duc la servis ramana aia uimiti ca inca merge eu asta nu inteleg dc sdi-ul a tinut mai mult decat unu cu tdi ca au fost conduse si de mine si de taicamiu si daca va referiti ca rezistenta materialelor toata lumea spune ca sunt mai rezistente vw si am dat cu 6000 euro mai mult pe el cand l-am cumparat!
Mda, cunosc un alt american ce si-a cumparat un volvo original din suedia, a mers cu el 3 milioane de mile, ceea ce inseamna aproape 5 milioane de km, este in cartea recordurilor. acum sa revenim la intrebare : e normal ca motorul cu turbo sa se duca mai repede deoarece acea turbina forteaza motorul sa se invarta mai repede, baga aer fortat in motor, fortandu-l este normal sa se strice mai repede, asa daca ai motor aspirat, drum bun si cale lunga, nu prea ai treaba cu el. am si eu o dacia solenza ce nu mai are mult pana face 400 000 km, merge foarte bine in prezent, mai am un volvo v40 de prin 97' cu 300 000 km la bord, nici nu se simte, ambele masini au motoare pe benzina aspirate.
Ala cu Volvo(P 60 daca imi amintesc bine) a facut 4.800.000 km dar a specificat ca nu este motorul si transmisia originale si aici ma refer ca nu sunt alea care le-a cumparat cu masina, este a devarat ca a schimbat doar cu piese originale de la Volvo, nu exista motor si nici nu v-a exista sa mearga kilometri astia fara sa se fi umblat in el
E mai complicat de atât.
Dacă iei două motoare „clasice" identice, dar unuia îi adaugi turbo, diferența poate fi nulă, dacă ambele motoare sunt exploatate corect, dar cum fiecare persoană are alt stil de condus... efectele sunt vizibile.
În general șoferii mai în vârstă, au tendința de a conduce cu motorul subturat, iar subturarea unui motor turbo, duce la moarte sigură.