| AlexOzy a întrebat:

As vrea sa-mi spuneti mai multe detalii despre motoarele Dacia, la fiecare model in parte.
Exemplu:
Denumire: Dacia 500
Motor: Oltcit (motor romanesc, fabricat in romania) / Renault (de exemplu)
Piese: romanesti
Suspensii, carburator, etc. : frantuzesti
Asamblare: romania (exemplu: piese date de renault pe baza contractului si asamblate doar de romani)

Răspuns Câştigător
| FurtunaDiesel a răspuns:

Lastunul da 1100 si Logan nu sunt proiectate in Romania. 1310 este proiectata in Romania dar 1100 nu! Piesele nu se mai fac in Romania la 1310 si 1300 erau in Romania dar s-au facut si in Franta dupa o perioada cand s-a oprit productia la Mioveni si a ramas doar linia de asamblare!

8 răspunsuri:
| FurtunaDiesel a răspuns:

Pai toate sunt cu motoare facute cu tehnologie franceza de Renault dar la Solenta, Nova, Super Nova, 1300, 1310 au fost proiectate in Romania cu tehnologie franceza, pe sasiuri constructie Romaneasca, design francez al caroseriei, tabla de 0.65 pe toate exceptand Solenta care avea de 0.7 nu mare diferenta, suspensii productie franceza exceptand 1300 care erau facute la slatina intr-o aneza a fabricii de la Mioveni care a luat foc in 2002 sau a fost incendiata pentru banii pe asigurare nu stiu, cele pe injectie au tehnologie frantuzeasca si cele pe carburatie au carburatoare dezvoltate integral in Romania cu tehnologie ruseasca exceptand Dacia 1320 care avea carburator importat dupa Wartburg, adaptat pentru 4 cilindrii!

| AlexOzy explică:

Pai nu toate. de exemplu 1100 si 1300 - motor frantuzesc. 1310- romanesti, nu se aprind cateodata, etc. asta intreb. ex: supernova e motor clio 1.4. Nova e motor romanesc. etc.

| AlexOzy explică:

Aia vreau sa zic. care erau bune (frantuzesti, cutia de viteze, etc. de porneau) si alea proaste, romanesti (facute aici si piesele (componentele), sau nu stiu cum sa zic. care nu porneau, aveau probleme etc)

| AlexOzy explică:

Si care erau pe injectie franta si care carburatie romaneasca?

regis
| regis a răspuns:

Nu erau asa proaste precum insinueaza unii. Si nu erau pe "injectie franta sau carburatie romaneasca", la inceput au fost pe carburator, ulterior s-au modernizat, adaptand un sistem de injectie monopunct, dar asta nu s-a facut in Franta, ci tocmai in Romania.
Faza cu pornirea era valabila din pacate pentru majoritatea romanilor, insa motivul nu era calitatea foarte proasta a pieselor ci lipsa totala de intretinere. Romanii au invatat tarziu ca masina se intretine, nu se repara, astfel ca foloseau tot felul de improvizatii, nu schimbau consumabilele decat atunci cand erau complet uzate, si atunci o faceau in spatele blocului, cu reglaje dupa ureche si dupa principiul "merge si asa". Eu am avut o dacie 1300 din '82, nu am avut niciodata probleme cu pornirea, nu m-a lasat niciodata in drum, intra usor in viteze, motorul mergea rotund, baga caldura dupa dorinta in habitaclui, avea frane bune, practic nu ma puteam plange de nimic din ce ii aud pe altii ca se plang. Insa trebuie spus ca am intretinut-o asa cum se cuvine, am schimbat totul la timp, cu piese de origine acolo unde este nevoie, cu cartea de service in mana, pentru a verifica ce face nea Gogu mecanicu'. Poate singurul neajuns era intervalul mic intre segmentari/schimbari set motor, insa era compensat prin costul mic.
Si daca tot a venit vorba de carburatie, daca era atat de proasta, cum se face ca masinile mergeau cu orice benzina, ba chiar cu o sumedenie de inlocuitori, de la gaz de butelie (nu GPL!) sau gazolina, pana la insecticid Plotox?

| AlexOzy explică:

Si care sunt mai exact alea pe injectie monopunct? sau diferente, mai multe detalii, mai exact ce modele asa, care asa

| AlexOzy explică:

Si piesele la care sunt facute in Romania? si @furtunadiesel, 1100, lastun, logan etc. nu erau proiectate in ro? sau?

regis
| regis a răspuns:

Cred ca mai multe raspunsuri gasesti pe aici:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Dacia_Automobile_S.A.
Iar daca ai rabdare sa cauti, forumul daciaclub iti va fi cu siguranta de mare ajutor.
Pot sa iti spun ca si principiu ca la inceput autoturismele doar se asamblau la Pitesti, piesele fiind produse integral de Renault. Incet-incet productia s-a mutat insa in Romania, nu doar la Pitesti, ci si prin alte parti (carburatoarele de exemplu se produceau la Brasov). S-a inceput cu piesele de caroserie, apoi motoarele, au urmat cutiile de viteze, astfel ca deja in jurul anului 1980 cam totul se producea in tarisoara. Un prieten avea de exemplu o dacie 1300 din 1972 care avea cutie si motor Renault, tata avea una din '76 cu motor romanesc cu cutie Renault, iar eu am avut una din '82, complet romaneasca. A mea a fost printre ultimele dacii 1300, avand deja elemente de 1310 (de exemplu faruri duble).