Montajul unei instalatii GPL pe auto include montarea obligatorie de o firma specializata in montaje pe gaz, apoi trebuie sa aveti omologare RAR, montajul in perioada de garantie fara acordul firmei care va vandut masina, anuleaza perioada de garantie. Montarea une instalatii pe GPL are urmatoarele avantaje, protejeaza motorul, este foarte economica prin pretul mic al gazului si este o investitie care se amortizeaza in timp.
Desi cred ca instalatia pe gaz face depunere pe valve, daca vezi uleiul curat nu inseamna ca il protejeaza. Gazul e sec nu lubrifica deci nu ajuta la imbunatatire se intampla sa pierzi compresia din cauza valvelor depinde (benzina e 'umeda' mai spala camera de ardere) oricum sunt defecte care apar rar sau chiar deloc. Dar nu strici masina e bine si fordul lucreaza cu BRC
Eu montez instalatii GPL Landi Renzo cu injectoare, pentru Volkswagen: Polo 1. 2 si 1. 4, Golf 1, 6 dar si pe Seat si Skoda care au aceleasi motoare. Facem schimburi de ulei la masini care au peste 160000 km dar nu au ars garniturile la chiuloasa, filtrul in schimbi la 20 000 si costa cat 2 filtre de benzina mentionand ca filtrul de benzina nu mai vine schimbat asa de des ca inainte. Nu ai nici o Bomba in masina. Ai supapa la gura de incarcare, ai supapa la sfarsitul guri de incarcare (unde intra in butelie) ai supapa la iesire din butelie spre motor si ai supapa pupa iesirea din 'schimbatorul de presiune'. Poti sa tai tuburile sa faci accident ca doar in 1 la 1000 din cazuri crepi butelia... Ai mai auzit pe cineva sa sara in aer cu masina? Poate un roman cu butelie de la ButanGas intre scaune... Pierzi 7% din putere daca e facut pe injectie si un consum de pana 10% mai mult cu GPL. Asta daca instalatia e de ultima generatie! Folosesti ulei bun si la cateva 10000km bagi aditive speciale in butelie pentru injectoarele de gaz si e super! DEFECTE? Depuneri pe Valve si atat! Nu strici toata masina! Si nu se intimpla des sa ai depuneri. Depinde de calitatea gazulu si alte chestii. Si sa o folosesti si pe benzina cateva 100km din an in pasti ii va face bine.
Ted eu nu stau in Romania dar aici unde stau eu Lumea nu se gandeste doar la consum care chiar daca este el mic cu o instalatie pe gaz il cobori de 50% si nu este putin, dar mai sunt si emisile, daca ai posibilitatea sa protejezi mediul in care traiesti si in acelasi timp sa cheltuiest jumate din banii care ii cheltui pe benzina de ce sa nu 'mutilezi'? Eh romanul isi cumpara v8 si il tine in fata blocului decat sa il puna pe gaz, ca daca il pune lumea se uita naspa si se gandeste ca are si aragaz in portbagaj! Hai sa fim seriosi... Toate Marcile scot masini pe GPL din fabrica. Ford cu Fiesta, Focus si Mondeo. Volkswagen pe Fox cu motor in 3 cilindri de 1. 2 care este montat si pe Polo si pe Skoda Roomster si pe Seat Ibiza Model 2008... Subaru, Chervolet, Mercedes pe Classe B si pe Classe E cu NGT, Opel, Citroen, Renault si nu are rost sa continuam
Crezi ca toate aceste fabrici au capul in frigider cand proiecteaza masini pe GPL si Gaz Metan?
Instalatia de gpl este o inventie proasta, cat de mult poate consuma un motor de 1. 2 incat sa recurgi la mutilarea acestuia?
Deci,, eu traiesc it italia bezina e destul de scupa trafic infernal,,,,, locuiesc in roma
cu 10 euro nu merg nici o zi de aceea am optat pentru un g. p. l cu toate ca destul de scump 1000 de euro dar,,,, sper sa tina masina multumesc mult pentru raspunsuri luni o scot de la montat
Nu strici masina dar pierzi garantia===e bomba pe 4 roti pentru ca injectorul nu corespunde
Afecteaza chiuloasa, costa foarte mult filtrele de GPL uscat/umed, afecteaza motorul, arde garnitura de chiuloasa, ared supapele, in principiu nu recomand afecteaza motorul