Cele cu racire pe aer, teoretic trebuie lasate sa se raceasca, dupa fiecare ora de mers prin conditii grele.
Cele cu racire pe apa sunt pentru functionare continua.
Eu l-as alege pe cel racit cu apa, daca vrei sa mergi off-road. Si reglajele sunt mai usor de facut, cand motorul are o temperatura stabila (90 de grade). Cele racite pe aer oscileaza intre 40 si cateva sute de grade, lucru care poate incurca calculele amestecului de carburant cu aer.
Nu te lua dupa toti nestiutorii care iti spun sa le lasi sa se raceasca, cele pe aer au paleta de racire care sufla aer rece pe motor tot timpul, oricat de tare s-ar incinge acesta, dar eu personal iti recomand cu racire pe lichid, chiar daca e mai costitisoare, aici depinde si cum il folosesti, daca il folosesti in teren accidentat iti recomand cu racirea pe aer de oarece pe un asemenea teren nu ai viteza mare, pe un teren accidentat nu e recomandat sa folosesti un atv cu racire pe lichid de oarece aici ai nevoie de putina viteza ca aerul sa circule si sa raceasca radiatorul, aici depinde din nou si daca ai termocupla la atv, sper ca ai inteles ceva din ce am spus