De obicei la bordul masinilor nu exista un senzor special pentru sonda lambda. Dar daca s-au stins martorii imediat ce ai completat cu ulei, inseamna ca nivelul scazut al acestuia era problema. Atunci cand nu ai ulei, una dintre simptome este si o bataie specifica a tachetilor, posibil sa fie acele bocanituri pe care le-ai auzit si tu.
Elementar este sa nu lasi niciodata ca uleiul sa coboare sub nivelul minim de pe joja. Verifica-l periodic si incearca sa il mentii cat mai aproape de maxim (intre nivelul minim si maxim este exact un litru).
Dupa parerea mea, cred ca datorita temperaturilor scazute uleiul a devenit vascos, aceasta fiind explicatia zgomotului auzit de dumneavoastra. Acest zgomot a disparut in momentul cand uleiul a intrat in instalatia de ungere, va recomand ca la pornire sa evitati accelerarea motorului mai ales in zilele foarte friguroase, daca nu tineti cont de acest lucru puteti avea probleme grave cu motorul. Becul pe bord sa aprins din cauza uleiului si lipsei de presiune pe instalatia de ungere a motorului. Trebuie sa vedeti daca uleiul din motor este compatibil pentru sezonul rece si daca nu necesita schimbarea acestuia cu ulei de iarna.
Pentru astfel de probleme s-au inventat diagnozele auto computerizate. Cert e ca lipsa uleiului sau vechimea lui pot distruge motorul, asa ca mare grija.