Da curent demarorului o parte componenta care este un motor electric si care prin roata zimtata de pe ax invarte volanta motorului (o alta roata zimtata mai mare) care invarte arborele cu came unde arde benzina si face sa mearga masina.
Atunci cand motorul este pornit partea electrica este sistinuta in mare parte de alternator,daca masina e pe injectie cred ca o sa-ti fac o lista foarte mare de "elemente" electrice (injector,soc electric,senzor acceleratie,ECU, senzor arbore cotit, senzor temperatura motor etc...astea doar la motor)
De fapt, la exprimarea ta as raspunde : cand pui contactul se activeaza toti senzorii, pompa de benzina, i njectorul/injectoarele, luminile din bord.etc iar cand pornesti, cand dai la automat da curent la electromotor
Deci cand vrei sa pornesti masina ii da curent la electromotor si altele: claxon, pompa benzina etc iar cand porneste isi face treaba alternatorul daca vrei sa experimentezi poti porni maina si cu ea pornita ii poti lua bornele si sa ii scoti bateria si ea tot merge fiind alimentata cu, curent electric de la alternator
Te contrazic KRAIOVa00! nu toate merg,la mine( opel astra F) daca scot bateria se opreste motorul,nu stiu de ce, banuiesc ca din cauza ca se intrerupe circuitul daca scoti bateria stiu ca normal ar fi dupa ce pornesc motorul partea electrica sa fie sustinuta de alternator, dar nu la toate masinile sunt asa! ce pot sa spun sigur este ca la orice masina daca nu are injectie sta motorul pornit chiar si daca scoti bateria.
POATE NE LAMURESTE CINEVA CARE SE PRICEPE LA ASTA MAI MULT DECAT NOI! asteptam...