anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Benzina sau gpl? As dori avantajele si dezavantajele fiecareia. Multumesc anticipat!

21 răspunsuri:
| Sofer a răspuns:

Daca faci mai mult de 15.000 km/an merita GPL. Daca faci mai putini nu merita.

| nospacebar a răspuns (pentru Sofer):

Dar gpl-ul afecteaza motorul in timp? As vrea parerea de la mai multe persoane

| Sofer a răspuns (pentru nospacebar):

Nu afecteaza cu nimic.

| DryIce a răspuns:

Mie imi e frica sa car o butelie de gaz in portbagaj sa nu puste. Si voi ziceti sa carati tot timpul una. Cand faci accident explodezi cum a murit Paul Walker in carera gt, si aia ca avea nos care e la fel ca gpl de periculos.

| blAster85 a răspuns:

Benzina:motorul trage bine cum trebuie sa traga, e mai scumpa dar mai buna si sigura ca gpl. avantaje la gpl e mai ieftin, dezavantaje nu trage asa motorul, e mai mare riscul sa faci bum cand iti e lumea mai draga.

| nospacebar a răspuns (pentru blAster85):

Era la un moment dat un logan 1.4 benzina care a facut 1 milion de km si era pe gpl. Este adevarat ca gpl-ul este mai bun pentru motor?

| blAster85 a răspuns (pentru nospacebar):

La asta nu pot sa iti raspund concret dar pot spune ca ala sigur a ingrijit masina, schimburi de ulei si filtre la timp sigur a facut sa mearga atata cu ea.nu cred ca gpl ar fi mai bun pentru motor nu cred ca e la fel de "gros"ca si benzina, tu de ce vrei gpl? ca ai auzit treaba cu km? daca o intretii te tine mult masina indiferent ce combustibil ar folosi.sa vedem ce iti spune cineva mai experimentat in domeniul GPL.

| TrăieşteClipa a răspuns (pentru nospacebar):

Gpl fara sa stai pe ganduri.
La noi lumea se teme de ceea ce nu cunoaste.
Isi dau si ei cu parerea din auzite.
Sunt la a treia masina cu Gpl, este turbo si contrar la ce abereaza unii pe aici trage chiar bine pe gaz.
Conteaza si de unde alimentezi.
Daca instalatia este omologata si este facuta in service de profesionisti cu materiale de calitate este o investitie sigura.
Butelia de gpl este din tabla de 3.5 mm.In caz de accident serios, ar trebui sa-ti faci griji din cauza benzinei nu al gpl-ului care are mai multe sisteme de siguranta decat rezervorul de benzina.
Am auzit de o Dacie cu o instalatie neomologata ca ar fi explodat in urma unui accident.
Dar cine stie ce inventii avea tipul in portbagaj.
Asa si un simplu cutit poate deveni periculos, asta nu inseamna ca trebuie sa rup painea ca este mai sigur.

| RB26DETT a răspuns (pentru blAster85):

Ma mir cum oamenilor le este teama sa mearga cu un rezervor cu pereti metalici grosi care sta in portbagaj dar nu le este teama sa mearga cu un rezervor sub masina expus tot timpul cu niste pereti foarte subtiri daca e sa comparam rezervoarele intre ele... singurul moment cand iti face bum rezervorul de GPL este atunci cand ti-l monteaza nea' Gogu din capatul strazii, daca il montezi intr-un service autorizat ce se ocupa cu astfel de treburi nu vei avea probleme! Masina mea, a iesit din fabrica la inceputul anului 1997, in 98 primul proprietar, italiano vero de Romania, i-a pus gpl ca nu-i convenea sa bage atatia bani pe benzina tot facand Romania-Italia, ei bine din 98 pana in prezent are undeva la 450 000 pe putin, estimez eu deoarece am cumparat masina la '200 000 km' mda. mai mult ca sigur, si tot pe gpl, motorul, uzura fata de altul care a mers numai pe benzina nu are mai multa, ba chiar un motor ce merge pe gpl este mai curat, gpl-ul nu are impuritatile ce le are benzina, nu se depunde nimic, unde mai pui ca noxele sunt mai mici si polueaza mai putin! Acum pretul pe litrul de gpl este de ca, 2.3 lei, in Brasov am vazut si la 1.9 lei, wow, sa tot mergi asa!
Da, ai dreptate la faza cu trasul, trage mai greu dar daca vrei sa pui gpl si sub capota ai motor mai mic de 1.8, 2.0 nu prea merita, trage greu, intr-adevar, eu am gpl pe un 2.0 si cand e sa fac o depasire adevarata mut pe benzina, altfel trage!
Alt avantaj la GPL, ai un rezervor in + luam masina mea ca exemplu din nou, consuma undeva la 10% cand merg in forja [schimb mai mereu pe la 4.5, 6 k rpm] pot merge 450 km cu rezervorul de GPL si inca ~700 km cu rezervorul de benzina care este de 60 de litri dar atentie! Pe GPL Consuma cam cu 1l mai mult decat pe benzina dar tot merita pe deplin! Eu unul sunt multumit ca am GPL pe masina, atata problema, spatiul din portbagaj si greutatea in plus.

| blAster85 a răspuns (pentru RB26DETT):

De bumuri asa e daca il monteaza vreun gogu, sincer live n-am vaz bumuri, dar am fost cu masina pe gpl(e ceva vreme)si nu mi-a placut si miros etc.de aceea spuneam ca nu-l pot informa ca tine de exemplu sau colegu care aveti gpl.bafta.

| RB26DETT a răspuns (pentru blAster85):

Am mers si eu cu o masina cu gpl in care mirosea a gaz, ei bine eu am breck, deci portbagajul comunica cu habitaclul, la mine nu a mirosit niciodata a gaz in masina, acum depinde si de instalatii, eu am Landi Renzo pe a mea, mici probleme electrice de tot imi trecea pe benzina dar s-a rezolvat in garantie. Intr-adevar merge mai greu, acum am si o mica problema cu un injector de gaz de-mi merge in suturi sub 2000 rpm dar doar pe gpl, rampa cu toate injectoarele costa undeva la 1000 de lei. ii bag benzina 98 ca trage mai bine si-asa fac plinul foarte rar, cand am nevoie de putere mut pe benzina si masina zboara! M-am bagat pe autostrada, eram incarcat bine de tot, masina lasata destul de tare pe spate si acceleram cu pedala la fund si numai ce vad ca trece un passat cu 1.9 tdi pe langa mine usor usor ma ia, mut pe benzina si se schimba treaba, intr-adevar, asta dovedeste clar ca gpl-ul scade puterea motorului si se simte destul de tare, cel putin atunci cand ai un injector dus laughing am mers cu astra g cu 1.6 benzina 101 cp, pe gpl sau benzina tot la fel de lenesa e, cu logan cu 1.4 pe gpl, nu recomand! pe benzina consuma 5.5 % 6% e suficient atat! Cocosezi masina si nici nu trage bine! Eu macar am un 2.0 si mi se pare ok cum trage, cand era totul ok s-a luat dupa mine un e36 318is si tot se tinea se tinea dar nu se baga in depasire, nu reusea, accelera la fel ca mine, am schimbat pe benzina si am inceput sa ma departez de el laughing daca ma iei la suturi ca nu l-am lasat sa depaseasca, il lasam daca nu era smecheras, mergea cu 60 in afara localitatii si l-am depasit, conducea ca o baba, pana sa-l depasesc.

| blAster85 a răspuns (pentru RB26DETT):

Iti raspund pe scurt legat de condus eu unu iau foc repede cand vad cate unu(mai rar aici ca in ro)care e smecheras aici pustanii umblla mult cu saxo niste pateuri de masini si vezi cum se uita la tine cand incearca sa te depaseascalaughingdar cel mai mmult turb cand vorba ta doarme cate unu de zici ca e duminica la plimbare si eu ma grabesc, recunosc si eu ca toata lumea avem greseli, si nu putem cere nimanui sa fie ca noi, eu detin un a6 din 98 1.9 tdi, si sincer la ce benzinare am condus nu am vazut asa diferenta la ele prefer tdi, mi se pare altfel cand intra turbina, problema e ca acum am debitmetru mort face figuri, si pana il schimb rabd asa.referitor la problema de injector, la a mea mai bag cateodata(o data pe luna la un ful bag 1l de benzina pentru a curata injectoare, ca dar no sa dau 30-50€ pe solutie care e tot un fel de benzina, dar in cazul tau nu merg curatate sa mergi la un service?

| TrăieşteClipa a răspuns (pentru RB26DETT):

Am un tsi de 160 de cai si depasesc fluierand orice tdi oricand si asta pe gaz.
Am avut o laguna 1.8 de 100 de cai si dadeam pe benzina cand vream sa depasesc asta pana cand am umblat putin la reglajul de la plosca.
Dupa aceea nu am mai simtit diferenta.
Acum cand dau pe benzina pare ca trage mai putin.
Cosum 20%benzina si restul GPL, asa este conceputa instalatia ca sa nu se distruga injectoarele.

| DryIce a răspuns (pentru TrăieşteClipa):

Am un tsi de 160 de cai si depasesc fluierand orice tdi oricand si asta pe gaz. rolling on the floor wa ce oameni. Daca tu ai 160 cp depasesti orice diesel sub 160cp? Ia fa concurs cu un diesel cu tot atatia cai ca si tine. Iate la tranta cu diesel 200cp ca te lasa in urma de nu te vezi. Dieselul e mul; t mai puternic ca si benzina sau gpl, ca motorina explodeaza la 300 atmosfere fata de benzina la 100 atmosfere. Read a book. Diesel 110cp a mea tine cu 150 in a 5-a pe orice panta, pe cand 110cp benzina da a 4-a ca nu duce motorul. Jafu meu de 110cp diesel prinde 200km/h. As vrea sa vad benzina 110cp daca o tine la 200. La benzina trebuie multi cai sa compenseze faza ca benzina pierde puterea cand da de greu.

| DryIce a răspuns (pentru DryIce):

Adica si benzina rezista daca are 9000 ture turata, si egaleaza un diesel care are 3500 ture. 9k ture benzina face ca si 3, 5k ture diesel la aceiasi cp. La 9k ture benzina se termina motorul la 100k km, iar diesel la 3.5k ture duce si 1 milion km. Ce sa mai zic, merita benzinara n-am ce zice. Oare de ce toate dieselurile sunt mult mai scumpe decat benzinarele? logic.

| TrăieşteClipa a răspuns (pentru DryIce):

Un tfsi 1.8 de 160 de cai(il gasesti pe net ca esti baiat destept) face suta in 7, 8 secunde.
Aceeasi caroserie cu motor diesel 2.0 de 170 de cai face suta ghici in cat.
8, 4 secunde.
Deci?
Acum calculeaza cat inseamna 0, 6 sec la o viteza de 100km/h.
In metri daca se poate.

16.66 m

| RB26DETT a răspuns (pentru DryIce):

Nenea,nenea, hai sa comparam capra cu capra, ia un diesel fara turbo si compara-l cu benzinarul fara turbo, aa, nu-ti mai arde de glume acum, 1.9 sdi 68 cp, 1.6 de pe honda civic fara turbo de prin 90' 160 cp, aaaa, stai ca se schimba treaba laughing De ce am facut eu 520 D la 180 km/h? ca nu trage benzinarul? hai mai lasa-ma, daca tie ti-e mila sa-i dai 6-7k rpm e normal sa nu-ti traga, nu toti stiu sa conduca o masina sportiv, un diesel orice sofer il poate conduce sportiv dar un benzinar nu oricine! Si treaba tare, de ce-i dai turatie de ce creste puterea, la 6100 rpm a mea are 136 cp de exemplu, la 4500 cuplul maxim, cand vreau confort schimb sub 3000, la diesel smunceste, nu prea ai parte de confort, te baga in scaun vrei nu vrei, eu daca vreau sa bage in scaun, pedala la fund si da-i turatie, daca vreau sa ma plimb, vreau confort, schimb sub 3000-3500. Zici de diesel ca este peste benzinar dar iarna, in general tdi-urile si iarna, cei mai buni 'prieteni' laughing sau cand am in fata o masina imi dau seama daca e diesel sau nu, 2 moduri simple : 1 miroase foarte naspa si-mi taie respiratia [sunt alergic la fum] 2 daca e sa accelereze nu mai vad nimic, vad doar negru, se face noapte laughing asa ca lasa-ma cu dieselul tau, ramai acolo ca fara turbo, un diesel e mort! A mea, 2.0 i 136 cp, versiunea cu turbo este de 200 cp, asta in 1996, vw prin 2006-2007, passat B6 de exemplu 2.0 TDI 140 cp inversiunea c@c@ si 170 cp in versiunea puternica, mda. 10 ani mai tarziu. Uite o treaba, 1.6 de 110 cp ajunge la aceeasi viteza precum un 1.9 tdi de 110 cp, totul se bazeaza pe cutia de viteze, intr-adevar, mai bine trage 1.9 tdi decat un 1.6 ca are cuplu si-l ajuta dar sincer, raman la benzinar, intretinerea moca, cat te costa pe tine un injector si cat ma costa pe mine unul? fum negru, aia-i! La relanti face ca tractorul, la turatie mai mare nu, nu-mi plac dieselurile nici ca sunet, daca-ti plac tractoarele atunci iti plac si dieselurile, prefer s-o aud pe a mea, totul stock la 6-7k rpm. Faci cateva greseli in raspunsul tau, mari de tot, il pui pe el cu 160 cp sa se tina dupa unu de 200 - penibil, orice panta, de unde? de pe autostrada sau ce? benzina pierde puterea cand da de greu? la turatie mica nu prea ai ce face, sub 2000 rpm dar de la 160 km/h spre 210 cat prinde a mea ala cu 2.0 TDI se zgarie pe ochi, de ce? aa, pentru ca benzina 'pierde puterea cand da de greu' nu era faza cu dieselul nu arde motorina in intregime la turatii mari? incurcam capra cu varza aici, stai calm, ramai la 1.9 tdi al tau, fii fericit cu 11-12 secunde pana la 100 km/h ca eu ma multumesc cu benzinarul meu pe GPL, care va exploda si voi muri intr-un mod foarte la moda, ca doar a murit si Paul Walker asa, ars in masina... esti penibil
Si faza cu 9000 ture, rezista, stai calm, atata vreme cat nu-ti iei un gunoi de masina iti rezista! Eu am un Volvo v40 din 97 de exemplu, fostul proprietar tot facea Italia-ro si cand am cumparat masina mi-a aratat cum o conduce el, schimba pe la 4500-5000 rpm, am testat masina am vazut ok, nicio problema, bun, de 5 ani de cand o am, tot asa am mers cu ea 5-6-7k rpm, am cumparat masina la 200 000 km, tipul se ocupa cu mai multe masini, nu stiu sigur daca era samsar sau nu, stiu doar ca 200 000 km n-are cum sa aiba, de cand o am am mai facut 100 000, abia am trecut de 300 000, acum am 302 000 pe acolo, totusi eu o estimez la 450-500 k, adica aproape 0.5 milioane de km si o conduc in forja zilnic, am desfacut motorul, totul impecabil, curat, nu depuneri, nu nimic, gpl-ul este curat fata de benzina, nu jocuri, nici o problema! totul este original si totul este in perfecta stare si uite-o ca merge ca noua, din 98' tot pe gpl, dar stai, iar ai gresit, a mea are puterea maxima la 6100 rpm dupa cum am mai spus, nu 9000. ce sa-i faci, taran cu tdi, cel mai boss dintre tarani, mda. obisnuiesc sa iau TDI-uri de-ale tale cu remorca dupa mine la deal la 6k rpm si ma uit la ei cum se zgarie pe ochi cand vad ca nu pot sa se tina dupa un dita mai brecku cu remorca dupa elwinking trebuie sa stii sa conduci un benzinar, atat si daca vrei, hai sa comparam un motor diesel cu turbo si unul pe benzina cu turbo, sa vedem, care-i miza laughing 1.6 pe benzina are aceeasi putere care o ai tu la 1.9 cu tot cu turbo, honda a scos 160 cp din 1.6 benzina aspirat, asta cand vw abia scotea 100 cp din 1, 9 tdi. stai usor vrei sa faci tin tantar armasar, eu personal prefer sa ma feresc de motoarele mai mici de 2.0 dar nici pe alea mai mari de 2.0 nu ma tenteaza din cauza impozitului care este mult mai mare si taxe si asigurare si mda... mi-e ok 2.0 care-l am, totusi mi-as lua un v40 T4 200 cp, sleeper-ul perfect pentru RO, 2.5 tdi? 2.7 tdi? 3.0 tdi? le-as servi la micul dejun daca as avea un T4, asa ma limitez la 2.0 tdi si la 320 d, 520 d, mai merg si unele 525D mai vechi, ce sa-i faci, atat pot momentan, totusi sunt multumit!

| Răzvi4Deni a răspuns:

Eu as alege benzina.

| Valy4567 a răspuns:

GPL:Mai ieftin(avantaj)
Mult mai periculos(Dezavantaj)

| V3r0m0n a răspuns:

Pe langa subiect putin, daca montezi instalatie GPL poti sa mergi, exclusiv, doar pe benzina, nu te obliga cu nimic instalatia GPL. Eu am GPL de aprox. 5 ani pe masina, in momentul acela m-am gandit daca mai pastrez masina macar 3 ani, cati km parcurg anual, am pus pe hartie si am calculat in cat timp amortizez instalatia si cand intru pe plus. La mine a fost o varianta buna sa montez, circul in media 30000km/an si e ok, daca parcurgi pe an pana in 10000km, nu merita. Fa un calcul la costul instalatiei + diferenta GPL cu benzina si o sa vezi, poate doar daca ai o masina care te gandesti sa o pastrezi minim 10 ani.

| nospacebar a răspuns:

Http://www.4tuning.ro/......30051.html
aici am aceasta stire cu logan-ul gpl