Benzinara pentru sunetul motorului, pentru ca dau mai putine noxe in mediu dar si mai mult CO2 la cilindree asemanatoare cu diesel.
Motor pe benzina aspirat pentru a te fatai de colo colo in oras iar diesel pentru drum lung, meltenii nu au inteles asta si aleg diesel pentru mersul in oras 5 km pe zi
Curent. incepand de anul viitor sau 2022 honda, toyota si subaru incep sa faca. Le mai tin putin pe astea fosile dar nu mult timp. Aia pe curent nu face zgomot cand merge si e mai placut sa auzi drumul decat motorul, cuplu maj mare si curentul e viitorul nostru
Da... imi place masina ta nu e rea. tot asa ma bazez pe un model nou sa pun laba pe ea si orice problema are o repar asa stiu ca nu e folosita de altul. Apropo dc nu ti.ai luat honda civic sport plus? Tot 20.000€ te ducea benzinara 1.8 motor de 183cp era mai misto aia decat mazda numai ca venea cu turbo din pacate
Sare sau zahar?
Fiecare are punctele ei 'tari'.
Nu are sens sa dezvolt, ma rezum la concluzia mea (luata si datorita bugetului romanesc):
-benzinarul merita pentru masini mici (Astra, Corsa, Clio, Polo)
-dieselul turbo e indispensabil pentru masinile mari (Vectra, Omega, Passat, LT, autocar, camion).
In oras nu are sens sa te arunci la masinile diesel, iei conserva mica si mergi econom, cu motor pana in 1400cmc, pe benzina sau gaz.
La calatorii lungi, daca vrei masina grea dar puternica, diesel ti-e cel mai bun prieten.
Diesel dacă faci mulți km și folosești mașina mai mult în afara orașului.
Eu aleg benzina turbo.
Pai nu emisiile de carbon sunt cele mai rele ci cele pe langa asta, iar dieselul este stiut ca are emisii cancerigene pe cand benzinarul mai putine. La carbonul dat in atmosfera la aceeasi cilindree fiindca are consumul mai mare, benzinara da mai mult, dar depinde de la caz la caz, sunt masini pe benzina de cilindree foarte mica gen 1l litru sau 1, 2 litri care au emisii mici, eu ma refer mai ales la segmentul 2000-3000 cm3 ca asta are romanul in general 2.0 diesel sau 3.0 diesel ori benzina 1.5 1.8. 2.0 etc
Bine acum is si tehnologii care mai de care mai scumpe cand iti pica, dieselurile folosesc catalizatoare peste catalizatoare, filtru de particule, ad blue, tocmai ceea ce nu-s permite romanul care a dat 8k euro pe masina sa schimbe apoi cand acestea cad!
Deci orice masina am alege sa fie una noua si ea va polua putin, daca e veche nu prea mai conteaza ca e diesel sau benzinara cand are 500-600k km, pe langa asta vad multe dieseluri de astea care cand sunt accelerate lasa nori de fum in jur, bombe pe roti
Sebastian222 întreabă:
alexinioh întreabă: