Diesel,turatie mai putina, astfel si uzura motorului mai mica, consum mai mic decat benzina putere mult mai buna asta in cazul turbo diesel decat benzina aspirat.Deci sunt foarte multe avantaje la diesel fate de benzina, plus de asta daca vrei sa-l modifici la putere il vei modifica mult mai usor si mai bine decat o benzina aspirata.
Bafta!
Per total benzina.Depinde de km pe care îi faci, urban/extern, an, capacitate, tipul motorului, tipul de masina si preferinte.
Depinde cum si cat folosesti masina.
singurele avantaje ale diesel ului sunt consumul mai scazut si cuplul mai mare la turatii joasa... in rest cam atat
Depinde unde, cat si cum.
Un diesel supraalimentat (cum sunt 90% in ziua de azi) n-are ce cauta la un corporatist, care face 3km urban, zi de zi. Unde ai urban aglomerat, e mult mai bun un motor de capacitate mica, pe benzina, sau un diesel aspirat, cum era 1.9 SDI de pe Golf 4, Ibiza si alte VAG-uri. Ce-i drept nici 1.3 CDTI nu se simte rau in oras, fiind motor mic munceste suficient si la traficul urban, cat sa nu se infunde.
Daca vorbim de calatorii lungi, cu viteza de croaziera mare, acolo da, dieselul este superior benzinarului, d.p.d.v. al consumului si al condusului usor.
Eu personal prefer un benzinar pe langa casa, pentru ca urban e mai potrivit, desi consuma multisor, iar extraurban are cam acelasi consum cu un diesel oarecare. In plus, un motor pe benzina e mult mai flexibil, imediat trece din mersul constant in 'țâșneală' pentru depasiri. La diesel chiar daca cuplul e impresionant, pana te ajuta turbina uneori eziti depasirea, daca vorbim de un drum cu vizibilitatea mai redusa.
Dieselul ofera un surplus de putere insa nu pre mare, de aceea te-as sfatui benzina deoarece benzina da viteza. Adica daca esti iubitor de viteza benzina, iar daca de putere diesel
Pentru autovehicolele care se conduc cu categoria B, benzina fara dubii (exceptie facand poate autoutilitarele mici). Motoarele pe benzina sunt mai sportive, mai elastice, mai confortabile la condus si mai puternice decat omoloagele lor pe motorina care sunt rigide, zgomotoase si foarte poluante.