Trebuie sa ridici ambreiajul mult mai finut, dupa schimbarea vitezei, la motoarele diesel, pentru ca dieselul are frana de motor foarte puternica, daca nu accelerezi, el franeaza puternic masina, pana ajunge la 900rpm (relanti).
Deci, pentru a evita acel soc de frana de motor, trebuie sa ridici ambreiajul cu grija dupa ce schimbi, si sa accelerezi cand incepe sa "prinda", la fel ca la plecarea de pe loc.
Asa e condusul unui motor pe motorina, nu gresesti, si pe mine ma enerveaza uneori, si am permis de 8 ani.
La benzina trebuie sa ai 2000-2500 de turatii ca sa schimbi viteza.La motorina trebuie sa ai 3000 de turatii ca sa schimbi viteza, altfel simti cum iti "moare" motorul, se "ineaca".
Vezi ca e pe dos. Benzina urca mai sus in ture si dieselul are cuplu mai jos in ture asa ca la diesel nu schimbi la 3000
Schimba viteza la 2000-2500rpm. daca ti se pare ca iti merge greu inseamna ca e un diesel puturos. Iti recomand sa o duci la o diagnoza. Poate trebuie curatat EGR, la diesel se imbacseste mai repede...