E fix invers
motoarele diesel au cuplu mai mare in general, ceea ce inseamna ca se misca mai repede de pe loc, dar odata puse in miscare ating viteze intr-un timp mai indelungat.
motoarele pe benzina avand cuplu la turatii mai inalte pleca ceva mai greu de pe loc, dar odata ajunse mai sus in ture incep sa aiba cuplu si sa faca viteza mai repede.
pe o distanta de cativa km, deja e irelevanta comparatia.
In majoritatea cazurilor asa e, dar acum depinde si de producatorul, si mai ales, ca suntem in 2018 aproape, de turbina, exista tot felul de mecanisme si sisteme electronice care pot face o masina rapida in demaraj, Sunt turbinele normale pe motoarele diesel, care ofera un cuplu pe o plaja de turatii 1800-3600/4000, sunt si tipurile Supercharger, turbina care este activa de la ralanti pana in momentul limitarii, unde demarajul va fi consistent si rapid. Si despre benzina, sunt si cele cu compresor mecanic, unde vor oferii un boost la motorului de neimaginat 2000 rpm +. Si in ultimul rand, mereu depinde de sofer, pentru ca orice masina are acel ceva, daca stii sa o atingi cum trebuie mananca nori.