In primul rand pune-i benzina proaspata dar nu uita de uleiul de amestec (20 mililitri la litrul de ulei si numai ulei de amestec nu altfel de ulei )! Da-i bujia jos, si vezi daca in momentul in care dai la pedala ai scanteie! Ca sa controlezi daca ai scanteie la bujie dupa ce ai dat-o jos ii pui luleaua iar partea metalica de la filet in sus o pui la masa, pe cilindru este cel mai indicat iar pentru a evita sa te scuture putin iei un patent izolat ca sa o tii fixata pe masa (motorului), cilindru, apoi ii dai o pedala, n-ar fi rau daca ai avea pe cineva sa te ajute, macar sa dea la pedala, inteleg ca esti si incepator! Daca ii vine scanteie, ii pui bujia la loc dar nu inainte de-a o curata, cu o perie de sarma sau cu niste smirghel intre electrozi! Daca nu ii vine scanteie, cauza poate fi platina sau bobina de inductie. Inlocuiesti platinile mai intai! Sper sa nu fie asa de grav incat sa schimbi si bobina de inductie! Acum tragi socul ( pe carburator trebuie sa ai parghie ce actioneaza o clapeta in carburator acea parghie o apesi sa mearga in jos ) la maxim! Socul are rolul de a imbogati amestecul carburant in benzina, in timpul pornirii motorului iar dupa ce s-a incalzit il poti inchide. Poate gasesti si o bujie noua, sfatul meu! Daca porneste si nu-ti mai merge invers mopedul era doar din cauza benzinei, dar daca tot asa face ca pana acum, trebuie in primul rand umblat la carburator si reglat, daca si dupa reglaje tot invers merge, trebuie reglat avansul optim! Platina trebuie sa deschida inainte de PMS (punctul maxim superior ) cu 1, 2 milimetri tradus in grade cu 18° inainte de PMS, dar pentru aceasta operatiune iti recomand sa-l duci la un mecanic de scutere!
Pedala cam asa arata :
http://www.motor-bike.ro/fotky1232/fotos/_vyrn_3687A09002.jpg