Tatal meu a folosit f multi ani instalatie GPL si nu avut nici un fel de probleme cu motorul.In mod normal o masina cu instalatie gpl trebuie pornita pe benzina si mers cu ea asa pana temperatura motorului ajunge la 40-45 grade, dupa care trebuie trecuta pe GPL.iar inainte de a o opri pentru o perioada mai mare de 3 ore trebuie trecuta iar pe benzina.Si in felul asta protejezi si partea de injectie pe benzina a masinii si nu vei avea probleme.Asa ca i-ti poti monta linistit instalatie GPL.Si in privinta felului in care se va comporta masina poti sta linistita.
Dezavantajele utilizării GPL ca și combustibil pentru transport:
-densitatea GPL este mai mică decât benzina, consumul de GPL va fi cu aproximativ 10% mai mare;
-GPL poate reduce ușor performanțele mașinii (puterea motorului, accelerație), deși mulți utilizatori susțin ca nu este nicio diferență benzină-gpl din acest punct de vedere;
-instalația GPL și montajul necesită o investiție de cel puțin 800 lei în funcție de tipul autoturismului, capacitatea rezervorului, și daca instalația este noua, cu garanție. Pentru autoturisme mai performante, costurile instalației GPL vor fi mai mari.
-achiziționarea unei instalații second hand și montajul în afara unui service specializat, deși ar fi mai ieftine, cresc riscul apariției de probleme tehnice;
-rezervorul de GPL este montat de regulă în portbagajul mașinii, se reduce astfel spațiul disponibil pentru mărfuri/bagaje etc;
Avantajele utilizării GPL:
-obținerea GPL este mult mai ieftină, procesele de rafinare fiind mai simple decât în cazul benzinei și motorinei;
-prin lichefierea GPL se poate stoca și transporta o cantitate mare de energie într-un volum mic, fapt care îl face un combustibil viabil; din 2004, în anumite curse de mașini, se folosește și GPL.
-arderea GPL în motoarele cu combustie internă este îmbunătățită;
-prețul de vânzare nu are adaugate accize sau alte taxe suplimentare, astfel, la stațiile de alimentare GPLul este de aproape două ori mai ieftin decât benzina și motorina; investiția se amortizează destul de rapid, dacă se circulă des cu autoturismul, făcându-se economie la fiecare alimentare;
-GPL nu contine sulf, benzen, plumb, noxele eliminate în atomosferă sunt mult mai puțin poluante decât în cazul benzinei și motorinei; se emană cu aproximativ 20% mai puțin CO2 decât în cazul benzinei;
-montarea instalației GPL nu necesită(de regulă) modificări ale motorului mașinii, ci doar adaugarea anumitor componente specifice;
-riscul de explozie este aproape nul, dacă instalația este nouă, omologată, cu piese de calitate, iar montajul este efectuat într-un service specializat. De asemenea rezervorul plin cu GPL este format din două butelii, una într-alta, astfel, chiar și in caz de accident, riscul unei explozii este minim; umplerea rezervorului este limitată automat la 80% din capacitate, astfel în caz de accident, dacă butelia cu GPL se deformează, are loc expansiunea gazului în spatiul rămas, diminuându-se astfel riscul unei explozii;
-dimensiunea rezervorului de GPL poate fi aleasă, poate fi mai mica sau mai mare, în funcție de nevoile utilizatorului și consumul autoturismului; un rezervor mai mic, costă mai puțin, dar și trebuie umplut mai des;
-instalația GPL permite folosirea a două tipuri de carburant; printr-un buton montat pe bordul mașinii, se face trecerea de la benzină la GPL oricând se dorește; astfel autonomia mașinii este mai mare, având la dispoziție mai mult combustibil pentru drumurile mai lungi (rezervorul plin cu benzină și rezervorul plin cu GPL).
Sper ca ti-am fost de folos:*
Pai ce sa zic daca pui gpl pe el o sa oto mai scada din putere dar nu o sa te goleasca la buzunar raspuns mai pe scurt
Ca sa nu mai copiez dintr-o parte in alta cum a facut,, Girl" toate detaliile ca avantaje le stii si tu dar ca dezavantaje singurele acare ar fi sunt ca trebuie schimbata garniturile la fiecare 10.000 de km cu gaz fiindca le arde ceva mai repede si in Tigra la cat este de mica si la cat de putin mananca nu stiu cum spui tu ca iti consuma mult, dar mie mi se pare bomba pe 4 roti o tigra pe GPL avand rezervorul intr-un portbagaj atat de mic daca intra cineva in tine in spate esti bomba clar!