Alternatorul este bun? Verifica alternatorul undeva, vezi daca nu cumva functioneaza deja defectuos.
Cind motorul nu functioneaza, curentul electric folosit de radio, geamuri, lumini, este asigurat de bateria masinii ok.
Cind motorul este pornit, atunci curentul electric este furnizat de catre alternator la toti consumatorii masini.
Cind tu pui frina, e posibil daca alternatorul functioneaza defectuos sa nu mai dea curent cit este nevoie, sau la cit ar trebui, asa ca computerul masini duce curentul produs cit este in zonele unde este neaparat nevoie.
Alta exeplicatie nu vad, farurile nu vad ce legatura sa aiba cu frina.
Alta cauza ce ar mai putea sa fie, sa nu se faca ceva scurt cand pui frina.
Daca ai frine cu senzori la placute, vezi sa nu cumva alea sa se fi tocit ori cablurile alea sa atinga cand pui frina si sa faca scurt, apoi sa se intimple ce tu spui pe aici.
Cam astea ar fi asa la prima vedere.
Frina poate fi asociata cu alternatorul, cand pui frina scad turatiile, alternatorul daca functioneaza defctuos nu mai da cantitatea de curent ca si cand se roteste mai rapid.
Sau pui frina si ceva cabluri se ating si face scurt, sau consuma curent f mult, ceva trage curent f mult cand pui frina si se intampla ce ai spus.
Mai sunt masini care genereaza curent prin frine, asa cum is masinile hibrid sau electrice, alea folosesc frina sa produca curent si sa stocheze curentul astfel produs intr-o baterie.
Dar tu nu ai spus ce masina aia, daca e hibrid, daca are sistemul asta Regenerative Braking, asa se numeste.
Daca ai asa ceva, ar putea sa fie de vina sistemul asta.