Alternatorul este defect. Se demonteaza si se inlocuiesc piesele defecte. De regula se strica diodele, perile colectoare! Se verifica si releul de incarcare, este incorporat in alternator. Nu se repara de amatori!
Verifica intai cureaua, apoi alternatorul. Pune multimetrul pe bornele bateriei cand merge motorul, cu luminile aprinse sa aiba 14.5 v. Daca are mai putin, nu incarca.
In general cam la 250.000 de km se consuma carbunii de la alternator.
Vin impreuna cu releul regulator si costa cam 180 de ron in functie de model.
Dar si rulmentii incep sa fie obositi precum si colectorul prezinta urme de uzura.
Daca gasesti pe la dezmembrari unul de pe un ford pe benzina cu mai putini km ar fi solutia perfecta.
Am patit asta de doua ori, cu un Opel.
De fiecare data am mers la electrician. M-a pus sa demontez alternatorul, sa i-l dau sa-l verifice/reconditioneze, de ambele ori (el e invalid, lucreaza doar pe banc).
Prima data degeaba i-am dat alternatorul, cand l-am pus pe masina tot nu incarca, si s-a dovedit a fi releul de incarcare, mai exact un releu de pe releu.
A doua oara cand am patit asta, a fost problema mai naspa, cedase puntea de diode, condensatorul, iar statorul a trebuit rectificat, ca il lovea rotorul.
M-a costat in jur de 400 de lei a doua reparatie.
Deci, te sfatuiesc sa mergi la un electrician, singur nu prea ai ce-i face.